Ahogy a neve is mutatja, a Wuling Motors, az állami kézben levő SAIC Motor és a General Motors közös vállalkozásában gyártott jármű egy igazi városi kisautó, ami méreteiben, teljesítményében össze sem hasonítható a Teslákkal: a kocsi mindössze 2,9 méter hosszú, másfél méter széles és nagyjából ugyanilyen magas, a végsebessége pedig 100 km/h körül tetőzik. A Hong Guang Mini EV-t egy mindössze 13 kilowattos villanymotor hajtja, ami 17 lóerőt és 85 Nm nyomatékot biztosít a tokkal-vonóval mindössze 660 kilogrammos autónak. A gyártó szerint a Mini EV hatótávja 170 kilométer, ami egy városi autónál már több, mint elég, ami viszont különösen vonzóvá teheti sokak szemében, hogy mindössze 28 800 jüanba, vagyis alig több, mint 1,3 millió forintba kerül. A kocsiról tavaly ősszel beszámoló The Drive megjegyzi, hogy vannak elektromos biciklik, amik ennél többe kerülnek, amihez talán csak annyit tudnánk hozzátenni, hogy hagyományos biciklik is vannak, amik ennél többe kerülnek.
A Hong Guang Mini EV-nek most azzal sikerült bekerülnie a hírekbe, hogy az EV-Sales blog adatai szerint januárban sikerült lenyomnia eladásokban a Tesla Model 3-at, és nem is kevéssel: míg a városi kisautóból 36 ezret értékesítettek, addig a Tesla zászlóshajójából 20 ezer talált gazdára. A jó eredménynek már volt előjele, hiszen a Hong Guang Mini EV-t a tavaly nyári bemutatása óta úgy vitték, mint a cukrot, de ez tavaly még így is csak arra volt elég, hogy az összesített toplistán 119 ezres eladott darabszámmal beférkőzzön a második helyre a Renault Zoe elé, miközben a listavezető Model 3-ból 2020-ban 365 ezer darabot értékesítettek. A The Verge egyébként már a februári hónapot is odaadta a Wuling kocsijának, amiről ugyan az EV-Sales honlapján egyelőre csak a kínai adatok állnak rendelkezésre, de figyelembe véve, hogy Kína milyen hatalmas súllyal esik latba a globális elektromosautó-értékesítésben, valószínűleg nem elhamarkodott a kijelentés, hogy a Hong Guang Mini EV-nek két egymást követő hónapban is sikerült legyőznie a Model 3-at.
A trónfosztásról elsőként beszámoló InsideEVs megjegyzi, hogy az év első hónapjában összesen 321 ezer új elektromos autót regisztráltak, ami a teljes autópiacnak nagyjából az 5 százaléka. Érdekesség, hogy bár a Hong Guang Mini EV-t és a Tesla Model 3-at szintén egy Tesla, a Model Y követi, a Teslának a két modellből összesen sem sikerült annyit eladnia, mint amennyit a kínai villanyautóból értékesítettek. Ahogy a fentiekből már kiderült, a Hong Guang Mini EV-t egyelőre csak Kínában lehet kapni, viszont a The Drive szerint reális esély van rá, hogy a későbbiekben Európában is megjelenjen, noha azt még természetesen nem lehet tudni, hogy milyen áron.