Egy kis kínai villanyautó beelőzte a Tesla Model 3-at eladásokban

2021 / 03 / 24 / Bobák Áron
Egy kis kínai villanyautó beelőzte a Tesla Model 3-at eladásokban
A Tesla Model 3 olyan toronymagasan nyerte 2020-at, hogy nehéz volt elképzelni, hogy bárki megszorongathatná, az év első két hónapja alapján viszont a Hong Guang Mini EV jött, látott, és győzött.

Ahogy a neve is mutatja, a Wuling Motors, az állami kézben levő SAIC Motor és a General Motors közös vállalkozásában gyártott jármű egy igazi városi kisautó, ami méreteiben, teljesítményében össze sem hasonítható a Teslákkal: a kocsi mindössze 2,9 méter hosszú, másfél méter széles és nagyjából ugyanilyen magas, a végsebessége pedig 100 km/h körül tetőzik. A Hong Guang Mini EV-t egy mindössze 13 kilowattos villanymotor hajtja, ami 17 lóerőt és 85 Nm nyomatékot biztosít a tokkal-vonóval mindössze 660 kilogrammos autónak. A gyártó szerint a Mini EV hatótávja 170 kilométer, ami egy városi autónál már több, mint elég, ami viszont különösen vonzóvá teheti sokak szemében, hogy mindössze 28 800 jüanba, vagyis alig több, mint 1,3 millió forintba kerül. A kocsiról tavaly ősszel beszámoló The Drive megjegyzi, hogy vannak elektromos biciklik, amik ennél többe kerülnek, amihez talán csak annyit tudnánk hozzátenni, hogy hagyományos biciklik is vannak, amik ennél többe kerülnek.

Egy igazi bolygómentő villanyautó: egyszerű, kicsi és nagyon olcsó. De kell-e nekünk? Bár a villanyautós hírek többsége sok száz lóerős, méregdrága Teslákról, Porschékről, Mercedesekről szól, a megváltást ezektől a kocsiktól hiába várjuk.

A Hong Guang Mini EV-nek most azzal sikerült bekerülnie a hírekbe, hogy az EV-Sales blog adatai szerint januárban sikerült lenyomnia eladásokban a Tesla Model 3-at, és nem is kevéssel: míg a városi kisautóból 36 ezret értékesítettek, addig a Tesla zászlóshajójából 20 ezer talált gazdára. A jó eredménynek már volt előjele, hiszen a Hong Guang Mini EV-t a tavaly nyári bemutatása óta úgy vitték, mint a cukrot, de ez tavaly még így is csak arra volt elég, hogy az összesített toplistán 119 ezres eladott darabszámmal beférkőzzön a második helyre a Renault Zoe elé, miközben a listavezető Model 3-ból 2020-ban 365 ezer darabot értékesítettek. A The Verge egyébként már a februári hónapot is odaadta a Wuling kocsijának, amiről ugyan az EV-Sales honlapján egyelőre csak a kínai adatok állnak rendelkezésre, de figyelembe véve, hogy Kína milyen hatalmas súllyal esik latba a globális elektromosautó-értékesítésben, valószínűleg nem elhamarkodott a kijelentés, hogy a Hong Guang Mini EV-nek két egymást követő hónapban is sikerült legyőznie a Model 3-at.

A trónfosztásról elsőként beszámoló InsideEVs megjegyzi, hogy az év első hónapjában összesen 321 ezer új elektromos autót regisztráltak, ami a teljes autópiacnak nagyjából az 5 százaléka. Érdekesség, hogy bár a Hong Guang Mini EV-t és a Tesla Model 3-at szintén egy Tesla, a Model Y követi, a Teslának a két modellből összesen sem sikerült annyit eladnia, mint amennyit a kínai villanyautóból értékesítettek. Ahogy a fentiekből már kiderült, a Hong Guang Mini EV-t egyelőre csak Kínában lehet kapni, viszont a The Drive szerint reális esély van rá, hogy a későbbiekben Európában is megjelenjen, noha azt még természetesen nem lehet tudni, hogy milyen áron.

További cikkek a témában:

Ezek a villanyautó-gyártók Kína Teslái Nio, Li Autó, Xpeng. Hallottál már róluk? Na ugye. Pedig mind a Teslához hasonlóan fényes, új csillagok.

Az elektromos törpeautó lehet a városi közlekedés sztárja A Microlinót a BMW Isetta ihlette, csak ez ugye elektromos, de hasonlóan pici, városi közlekedésre szánt „nem autó”.

Németországban nagyot futottak tavaly az elektromos autók Míg az autópiac úgy általában megzuhant a COVID miatt, a villanyautók eladása arányaiban is, összességében is látványosan nőtt a német piacon.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Gyors és olcsó: hatalmas, felfújható űrállomásokat bocsátanak fel két éven belül
Gyors és olcsó: hatalmas, felfújható űrállomásokat bocsátanak fel két éven belül
A Max Space stadion méretű, de olcsón és könnyen telepíthető űrállomásokat ígér. A 2026-ban fellőtt első modult követően pedig ilyenekben élhetnek az emberek majd a Holdon, és aztán a Marson is.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.