A laptopok kapcsán több dolgot lehet értékelni: a sebességet, a kijelzőt, a tárhely nagyságát, illetve végső soron azt, hogy mennyire felel meg annak a célnak, amire szánták őket, és ehhez képest mennyibe kerülnek. Az ezer és ezer laptop kapcsán azonban az ergonómia kérdése csak messziről, bottal böködve kerül elő, ha egyáltalán. Azonban az olasz MAIN Engineering mérnöki iroda egy olyan laptop koncepcióval állt elő, amely az utóbbival kapcsolatos problémák egyik legsúlyosabbikát orvosolná – tehát azt, hogy a laptopok egyszerűen marha kényelmetlenek, ha íróasztalon használjuk őket.
Ha íróasztalon pötyögünk, akkor vagy a gépet kell szemmagasságba pakolnunk, és a kezünk magasabbra emelve klimpírozni a klaviatúrán, vagy kitörik a nyakunk pár óra alatt. Az említett "szemmagasságba emelésben" eddig a laptop állványok segítettek nekünk, illetve akár pár nagyobb szótár, esetleg Tolsztoj-összes is betölthette ezt a funkciót. Mi lenne viszont, ha a laptop már tartalmazná az állványt is?
A Cubitus (a latin könyök szóból -- utalván a zsanérnak az emberi izületet utánzó funkcionalitására) laptop-koncepció (tehát nem tényleges eszköz, hanem egy mérnöki elképzelés) ezt a kérdést válaszolja meg, sőt kicsit tovább is megy. A laptop-állványok esetén ugyanis nem lehet a billentyűzetet alacsonyabbra helyezni a kijelzőnél, hanem az egész hóbelevanc együtt költözik magasabbra. Persze akadnak döntött állványok, de még ez is inkább kényszermegoldás. A Cubitus érdessége viszont éppen egy olyan zsanérrendszer, amely segítségével a laptop könnyedén asztali géppé alakítható, ahol a kijelzőt kényelmesen szemmagasságba állíthatjuk, és a csuklónk sem szakad le. A zsanérrendszert egyébként szabadalmaztatták is, és csak remélhetjük, hogy hamarosan viszont láthatjuk tényleges laptopokban is.
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR