A CNBC információi szerint a bajor fővárosban működő, nagyjából harmincezer négyzetméteres épületbe tervezett Európai Szilíciumtervező Központ több száz mérnöknek biztosít munkát az új, kommunikációs és vezeték nélküli vezérlőchipek, például 5G-s hálózatokhoz használt integrált áramkörök, illetve az azokat vezérlő szoftverek fejlesztése. Az Apple közleményében pedig arról beszélt, hogy
az új központ Európa legnagyobb erre specializálódott létesítménye lehet majd.
A müncheni központ mérete eddig sem volt elhanyagolható, hiszen megközelítőleg jelenleg is ezerötszáz mérnököt foglalkoztatnak, akik - többek között - iPhonokhoz fejlesztenek különböző alkalmazásprocesszorokat, energiaszabályzó áramköröket. A friss munkaerő a tervek szerint fokozatosan csatlakozik a csapathoz, a Bloomberg értesülése alapján pedig 2022-ben meg is nyílhat a központ. Nathan Benaich, kockázatitőke-befektető a CNBC-nek adott interjújában kifejtette, hogy mindez komoly stratégiai lépés az Apple részéről, merthogy az 5G-s hálózatokhoz kapcsolódó vezérlőáramköröket illetően a cég egyelőre beszállítókra van utalva, ám ez a jövőben megváltozhat. Annál is inkább, hiszen 2019-ben a Forbes és a CNBC is arról írt, hogy az Apple többek között azért vásárolta fel az Intel modemes részlegét, hogy házon belül fejleszthesse és gyárthassa vezeték nélküli vezérlőit. Vagy legalábbis minél nagyobb arányban.
Csakhogy ők - mit sem törődve a Brexittel - Cambridge közelében létesítik új K+F központjukat. A CNN írt róla még tavaly júniusban, hogy a Huawei Sawston-ban, Cambridge-hez közel nyitna egy chipek fejlesztésével foglalkozó központot. Ezt a Huawei Technologies R&D UK vezetője, Henk Koopmans is megerősítette, vagyis, hogy 2019-ben felvásároltak egy 2,2 négyzetkilométeres területet harminchét és fél millió fontért, ahol 2021-ben nyitnának egy négyszáz főt foglalkoztató létesítményt. A nyitással kapcsolatban egyelőre nincsenek információk, érdekességként viszont érdemes megemlíteni, hogy bár a brit miniszterelnök nem ódzkodott a komplexum megnyitásától, a törvényhozók azonban - még a saját pártjában is - szkeptikusak voltak, mondván elképzelhető, hogy a kínai kormány később a Huawei-en keresztül próbálna kémkedni, hogy javítsa saját országának piaci helyzetét. A vállalat természetesen cáfolta ezt.
(Fotó: Pxhere)
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR