Egyre több az okoszebra Magyarországon
2021 / 10 / 19 / Bobák Áron
Egyre több az okoszebra Magyarországon
A Pearl Enterprises által kifejlesztett SafeCross okoszebra az útburkolatba épített villogó fénnyel jelzi, ha a gyalogos az úttestre lép.

A legújabb ilyen rendszert éppen a napokban adták át az ózdi Munkás úton, amelyet egy internetes szavazáson nemrég az ország legveszélyesebb gyalogátkelőhelyének választottak meg. Az okoszebra kialakítási költségeinek 50%-át átvállaló Generali a Biztonságért Alapítvány 2018 óta több mint 40 okoszebrát adott át országszerte, a fejlesztő Pearl Enterprises szerint így az országban összesen már 133-ra nőtt azoknak a gyalogátkelőhelyeknek a száma, amelynél az ő rendszerüket használják. A vállalat honlapja szerint az átalakított gyalogátkelőhelyeken az első rendszer 2016-os átadása óta egyetlen baleset sem történt.

A Munkás úti okoszebra átadásán Janiczak Dávid, a város polgármestere elmondta, hogy a korábban a Bolyki úton kialakított zebrával jó tapasztalataik vannak, az ugyanis valóban sokat segít abban, hogy felhívja az autósok figyelmét a járókelőkre. A 2,5 millió forintból kiépített SafeCross zebra a mozgásirányt érzékelő szenzorokkal valamint az út szélén elhelyezett kamerákkal érzékeli a gyalogos mozgását, így az útburkolatba épített ledes lámpák már azelőtt elkezdenek villogni, hogy a járókelő lelépne az útra. A fejlesztő szerint a világító prizmákat akár 800 méteres távolságból is lehet érzékelni, az ilyen rendszerrel ellátott gyalogátkelőhelyeknél pedig az autósok megállási hajlandósága 55-ről 76 százalékra növekedett.

Gallóné Korompai Ágnes, a Generali alapítványának képviselője az átadón elmondta, hogy évente csaknem ezer embert gázolnak el gyalogátkelőkön, így a vállalat számára kiemelten fontos a közlekedésbiztonság növelése. Az alapítvány támogatásával még idén további hét okoszebrát adnak át az országban, köztük a váci földvári téren is, amit a fentebb már említett szavazáson az ózdi zebra mögött a második legveszélyesebb magyarországi gyalogátkelőhelynek szavaztak meg.

(Borítókép: Solarway)

További cikkek a témában:

Tényleg a halálos ítéletünket írjuk alá, ha sétálás közben a telefonunkat nyomkodjuk? A sétálás közbeni mobilozás veszélyeire egyre több szakértő hívja fel a figyelmet, a korlátozása pedig már Magyarországon is felvetődött. Mások szerint egyszerűen áldozathibáztatásról van szó.

Változhat a gyalogátkelőhelyek szabályozása, hogy kevesebb legyen a gázolás Az Országgyűlés gazdasági bizottsága is beállt Székely Sándor független képviselő „Zebraminimum” nevű kezdeményezése mögé. Ez a jelenlegi jogi szabályozás felülvizsgálatát, valamint a KRESZ módosítását is okozhatja.

Az autók már elkezdtek beszélgetni egymással és a közlekedési lámpákkal Hol tart ma a car-to-X kommunikáció? És mi az? És milyen lehetőségek rejlenek a dologban?


Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.