"A Sony-nak vannak tartalmai, szolgáltatásai és szórakoztatóipari technológiái, amelyek megmozgatják az embereket. Ezeket illesztjük bele a mobilitásba, ez az erősségünk a Teslával szemben" - ezt Kawanishi Izumi, a Sony mobilitásért felelős alelnöke és a divízió ügyvezetője nyilatkozta a Financial Times-nak. Hozzátette: "technológiailag lehetséges", hogy egy PlayStation 5-öt építsenek az autóikba.
Amikor 2020 januárjában először írtunk a Rakétán a Vision-S-ről, már kiemeltük, hogy a tokkal-vonóval a Sony által fejlesztett autó még azt is fel fogja, illetve fel szeretné ismerni, ha fáznak az utasai, hogy magától megemelhesse az utastér hőmérsékletét. A japánok célja azóta is az, hogy az emberek érezzék magukat minél jobban útközben, így pedig máris érthető egy PlayStation beépítése az utastérbe. "Az autó olyan hardver lesz, amely illeszkedik a szórakoztatáshoz és hálózathoz, amelyet kínálunk" - fogalmazott Mizuno Yasuhide, a projekt Honda által delegált vezetője, majd hozzátette, hogy "ahhoz, hogy élvezhesd a teret az autódban, olyan térré kell azt alakítani, amelyben nem kell vezetni". Igaz, a The Verge szerint elismerte, hogy ez még időbe fog telni - a 2020-as CES kiállításon debütált Vision-S például még csak a kettes szintet épp meghaladó önvezetéssel, vagyis egy fejlett vezetéstámogató rendszerrel rendelkezett. A piacra lépést felgyorsítandó fogott össze a két japán óriás, miután márciusban egy előzetes megállapodást írtak alá. Igaz, a Sony korábban sem tétlenkedett, már tavaly januárban, Ausztriában tesztelték az utakon a Vision-S-t, idén pedig a hozzá tartozó SUV-t, a Vision-S-02-t is bemutatták.
De nem csak a Sony-nál gondolják úgy, hogy egyszer kétszázzal fogunk Need for Speedezni, miközben öttel araszolunk a bekötőutakon: a Teslákban már most olyan grafikus csip dolgozik, amely Elon Musk szerint felér egy PlayStation 5-tel. Igaz, egyelőre a legizgalmasabb játék, ami a kocsikban fut, a Sega harmincéves klasszikusa, a kétdimenziós Sonic. A BMW-kben játszható felhozatal pedig még ennél is jóval gyengébb a The Verge újságírói szerint. Ugyanakkor nagy kérdés, hogy az évről-évre fejlődő tabletek és a felhőalapú játék korában tényleg az autónk felületein akarunk-e majd videojátékozni. Kiderül, ha 2026-ban megérkeznek az első Sony autók Észak-Amerikába.
(Borítókép: Andrej Sokolow/picture alliance via Getty Image)