Elektromos autóként születhet újjá a Renault 4, Renault 5
2021 / 01 / 10 / Rácz Tamás
Elektromos autóként születhet újjá a Renault 4, Renault 5
A francia márka a múltbeli értékekre alapozva építi fel a jövőt a cég vezetőjének elképzelése szerint.

Luca de Meo autóipari topmenedzser a Renault-nál kezdte pályafutását, majd egy hatalmas kört lefutva a Toyota, a Fiat-csoport (Alfa, Fiat. Lancia, Abarth márkák) majd a Volkswagen-csoport (Audi, Seat, Cupra) érintésével tavaly januárban ismét visszatért a Renault-hoz, ahol a márka vezérigazgatója lett.

A cégvezető napokon belül bemutatja a márkával kapcsolatos stratégiai, hosszú távú elképzeléseit, melyet egy borzasztó szóviccel "Renaulution" néven meghirdetett rendezvényen prezentálnak a weben. A tervekből már most kiszivárgott annyi, hogy több más márkához hasonlóan a Renault is visszanyúl a múltba és elővesz néhány olyan legendát, amiket elektromos autóként újragondolva mutatnak be a mai közönségnek.

Az elektromos kis Renault-legendák elkészítésének ötlete a Fiat 500 és a Mini valamint a Citroën Mehari villamos hajtású újraértelmezése után igazán nem tűnik eredeti gondolatnak, pedig a márka már régóta játszik ezzel az elképzeléssel. 2011-ben meg is hirdettek egy dizájnpályázatot Renault 4Ever címmel a 4-es újragondolására.

Mindenesetre, bár a Renault ezt hivatalosan egyelőre nem erősítette meg, megbízható források (Automotive News) szerint a Renault 4 és Renault 5 modellek elektromos reinkarnációi kerülhetnek be a cég kínálatába. A választás logikus: az akkumulátoros villanyautók közül az európai piacon a kis városi modellek és a nagy, drága prémium utazóautók a sikeresek, a Renault-nak pedig elsősorban az előbbi kategóriában vannak nagy márkahagyományai.

Emellett a klasszikus, a szívnek kedves de aerodinamikailag általában korántsem optimális forma az elsősorban városi forgalomban használt kisautóknál nem rontja számottevően a hatótávot - a hosszabb utakra kitalált kocsiknál a nagyobb sebesség mellett sokkal fontosabb a talán kevésbé jellegzetes, viszont áramvonalas dizájn.


Egy dizájnterv a 2011-es Renault 4EVER pályázatról (David Obendorfer)

A 2019-es 4L e-Plein Air koncepció

A Citroen már megcsinálta: az e-Mehari a Bolloré technikájával gyártásba is került

A Fiat 500 elektromos változata már második generációjában is elkészült

A villamosítás természetesen a többi kategóriában is tovább halad majd, ezek között viszont az eddigieknél várhatóan nagyobb hangsúly kerül majd a sport-almárkára, az Alpine-ra. A mindössze egyetlen sportmodell kedvéért létrehozott brand állítólag három új elektromos típust is bemutat majd a közeljövőben.

A Renault első emberének tervei között a pletykák szerint különösen hangsúlyosan szerepel a budget-márkák, a Dacia és a Lada új pályára állítása, arculatuk megerősítése.

Ez is érdekelhet:

Ezek a villanyautó-gyártók Kína Teslái Nio, Li Autó, Xpeng. Hallottál már róluk? Na ugye. Pedig mind a Teslához hasonlóan fényes, új csillagok.

2020: az év, amikor elkezdtük múzeumba küldeni a hagyományos benzines és dízel autókat Ez az év az autóiparban az elektromos mobilitásra való átállás meghirdetéséről szólt.

Az elektromos mobilitás vethet véget a SUV-mániának Amikor a hatótávolság és az energiahatékonyság kerül előtérbe, a divatot könnyen legyőzheti az észszerűség.


Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.