Elektromos töltőállomások lesznek a Shell kútjaiból

2021 / 02 / 12 / Pőcze Balázs
Elektromos töltőállomások lesznek a Shell kútjaiból
A Royal Dutch Shell, a világ egyik legnagyobb olajvállalata felvázolta, hogy hogyan fog átalakulni a következő években. Karbonsemlegesek ugyan csak jó harminc év múlva lesznek, de már négy éven belül hatalmas elektromos töltőhálózatuk lesz, ha tudják tartani a terveiket.

Amikor a tizenkilencedik és a huszadik század fordulóján megalapították a Shell holland és angol őseit, valószínűleg nem gondolták volna, hogy százharminc évvel később az lesz a vállalat legfontosabb feladata, hogy a lehető legügyesebben számolja fel azt, ami miatt eredetileg létrehozták. A TechCrunch cikke kiemeli , hogy a fosszilis energiaforrások okozta légszennyezés 2018-ban a halálok tizennyolc százalékáért volt felelős egy, a héten megjelent tanulmány szerint 8.7 millió haláleset hozható ugyanis összefüggésbe a levegőminőséggel; ennél csak jó tíz százalékkal több, kilenc és fél millió oka volt a rák, bár a kettő átfedésben lehet - írja a Forbes.

A Shell-nek tehát egyszerre kell megfelelnie az összes földlakónak, a befektetőinek és a saját lelkiismeretének.

A tervük öt pilléren nyugszik: az elektromos töltőállomás-hálózaton; a kenőanyagokon, vegyi anyagokon és bioüzemanyagokon; az elektromos áram előállításán; a hidrogén és természetes gáz arányának növelésén, ezzel együtt az olaj kitermelésének évi egy-két százalékos csökkentésén; végül a szénmegkötésen és -tároláson. A leglátványosabb változás valószínűleg az lesz, hogy a mai hatvanezres elektromos hálózatukat ötszázezresre bővítik négy éven belül - miközben a világ összes ilyen állomásának a száma is csak tavaly nyáron lépte át az egymilliót. De nem csak tölteni, hanem termelni is fognak áramot, és értékesíteni fogják azt a vásárlóiknak, partnereiknek. 2030-ra évi ötszázhatvan terawattórát szeretnének előállítani, aminek a felét tudják most; a paksi atomerőmű nagyjából negyven év alatt termelt közel ennyi energiát. A kőolaj kitermelésnél a "mennyiség helyett érték" elvet követik majd, ami a TechCrunch cikke szerint az olcsóbban üzemeltethető, közel-keleti kutaknak kedvezhet majd. (A bejelentés után a cég részvényei néhány százalékot veszítettek értékükből).

További cikkek a témában:

Ezek a villanyautó-gyártók Kína Teslái Nio, Li Autó, Xpeng. Hallottál már róluk? Na ugye. Pedig mind a Teslához hasonlóan fényes, új csillagok.

Így alakul át a magyar autóipar villanyautó-iparrá Az autógyártás ma is meghatározó területe a magyar gazdaságnak és az marad az elektromos mobilitás korában is.

Elektromos Jeepek, Fiatok és Alfák készülnek Lengyelországban 2022-től Az egykori Kispolszki-gyárból a Fiat-Chrysler modern elektromos és hibridautó-gyára lesz.

(Fotó: Unsplash/Marc_Rentschler)


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
A következő generációs holdjáró nem hasonlít majd az Apollo-éra járműveihez
A következő generációs holdjáró nem hasonlít majd az Apollo-éra járműveihez
Az Astrolab, az Intuitive Machines és a Lunar Outpost kapta a lehetőséget arra, hogy új rovert fejlesszen a leendő holdi missziók számára.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.