Először szállt fel a Rolls-Royce meseszép, teljesen elektromos repülője

2021 / 09 / 18 / Felkai Ádám
Először szállt fel a Rolls-Royce meseszép, teljesen elektromos repülője
A vállalat szerint a Spirit of Innovation nevű gép sikeres, 15 perces repülése fontos lépés a környezetkímélő légi közlekedés megteremtése felé vezető úton.

A Rolls-Royce júniusban jelentette be, hogy miként szeretné elérni a zéró kibocsátást, és a Spirit of Innovation egy fontos lépés az ezen vállalás teljesülése felé vezető úton. A cég elhatározása egyébként, hogy 2030-ra minden új termékük megfelel a kibocsátásmentességnek.

A Spirit of Innovation a sajtóközlemény szerint 400 kW-os (több mint 500 lóerős) motorral lett felszerelve, melyet repülőgéphez valaha használt legnagyobb energiasűrűségű cellák táplálnak. Warren East, a Rolls-Royce vezérigazgatójának az elmondása alapján a fejlett cellák és meghajtási technológia, melyet a mostani program keretében fejlesztettek, a városi légi közlekedés szempontjából is izgalmas felhasználási lehetőségeket kínál, egyben lehetővé teszi a kibocsátásmentes repülőgépet.

A gép a brit védelmi minisztérium Boscombe Down katonai repülőgép-teszt helyszínén végezte a felszállást, és körülbelül negyedórát töltött a levegőben. Tavaly egyébként két Seattle székhelyű vállalat összefogásában (Magnix és a Harbour Air) egy átalakított Cessna Grand Caravan 208, amelybe egy 705 lóerős, zéró emissziós motort pakoltak, fél órát repült Washingtonban.

Magasan száll a világ legnagyobb elektromos repülője Kizöldül-e a repülés jövője? Nem tudni, de a világ eddigi legnagyobb elektromos repülője már a magasba emelkedett. (Videó)

A Spirit of Innovation mostani repülése az első lépes egy intenzív tesztelési fázisban, mely során fontos adatokat gyűjtenek össze a gép elektromos rendszerének a teljesítményéről. A gép az ACCEL (Accelerating the Electrification of Flight) program keretében került kifejlesztésre, melyben a Rolls-Royce-on kívül részt vett a YASA, egy elektromos motorokat gyártó cég, valamint a repülési startup, az Electroflight. A Rolls-Royce célja pedig, hogy teljes elektromos meghajtást kínáljon az ügyfelei részére, legyen szó a légitaxizáshoz használt, függőleges helyből felszállásra képes eVTOL masinákról vagy akár utasszállító repülőgépekről. A kormányzati támogatásban is részesült ACCEL programban kifejlesztett technológiák pedig épp az előbb említett piaci igényeket fogják kiszolgálni. A légitaxikba szükséges technológiák (elsősorban az akkumulátort értve itt) például nagyon hasonlóak ahhoz, amit most konkrétan a Spirit of Innovation-hez fejlesztettek, és amellyel elérhető lehet a 480 km/h feletti sebesség is akár. A Rolls-Royce egyébként ez utóbbit célozza meg a rekordkísérletéhez.

A Rolls-Royce egyébként a Tecnam repülőgépgyártóval közösen a svéd Widerøe légitársaság számára is fejleszt egy teljesen elektromos utasszállító repülőgépet, amely a közeljövőben, 2026-ban már szolgálatba is állhat.

(Kép: Flickr/Rolls-Royce)

További cikkek a témában:

Izraeli elektromos repülők forradalmasíthatják a légiközlekedést Utoljára a második világháború alatt és után történt paradigmaváltás a repülőgépek által használt technológiában, ami a meghajtást illeti. Most itt az ideje egy újabb nagy lépésnek. Megérkeztek az elektromos repülőgépek.

Los Angeles városi légimobilitási programot indít, jön a légi tömegközlekedés A nagyvárosi légi közlekedés új formái, főképp emberek szállítására alkalmas önvezető drónokkal már sok helyütt tesztüzemben, vagy bevezetés előtt állnak. A légitaxik a tömegközlekedés új formái is lehetnek. Los Angeles is ezek közé a városok közé tartozik.

Így hasítja a cybertér egét a NASA elektromos repülőgépe A NASA négy éve fejleszti elektromos repülőgépét, az X57 Maxwellt. Az amerikai nemzeti repülőnap alkalmából mutattak róla egy grafikát.

 


Egymillió elektromos töltőállomáshoz nyújt hozzáférést a Bosch
Egymillió elektromos töltőállomáshoz nyújt hozzáférést a Bosch
Egy applikáción keresztül egyszerűbbé válik a töltőállomás-hálózat használata.
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.