A CNN most exkluzív betekintést kapott abba, pontosan milyen is lesz az Exosonic által tervezett gép belseje, amelyet a már korábban bejelentett, hetven férőhelyes utasszállítójukból alakítanának át egy 31 utas befogadására alkalmas elnöki géppé. A kaliforniai startup meglepően gyorsan kapott komoly állami megbízást, hiszen a vállalatot alig két éve, 2019 júniusában alapították, a megbízhatóságra viszont garancia lehet, hogy a cég vezetőségében több olyan nevet is találunk, akik több évtizedes múlttal rendelkeznek a katonai szuperszonikus repülőgépek tervezésében.
Bár a korábbi hírek arról szóltak, hogy a 2030-as évek közepére elkészülő repülőgép az új Air Force One lesz, a CNN a cikkében úgy fogalmaz, hogy "elsősorban valószínűleg az Air Force Two-ként fogják használni", ami az alelnököt szállító repülőgépek hívójele. Ez persze nem jelenti azt, hogy a leendő amerikai elnököt szállító gép nem lesz szuperszonikus, hiszen a légierő az Exosonic mellett két másik céggel, a Hermeusszal és a Boommal is megállapodott - utóbbi szuperszonikus gépéről korábbi cikkünkben már részletesen írtunk.
Bárhogy is lesz, az biztos, hogy az amerikai elnökség tagjai valódi luxusban utazhatnak majd az Exosonic gépével. A repülőgép elrendezése három fő egységből áll: egy három férőhelyes tárgyalóból, egy nagyobb, nyolcfős helyiségből, ahol a vezető beosztású alkalmazottak dolgozhatnak, valamint egy harmadik kabinból, amelyben húsz darab első osztályú ülés található. A hangsebesség 1,8-szorosával közlekedő gép hatótávja nagyjából 9260 kilométer, és ami különösen hasznossá teszi, hogy a kialakításából fakadóan a hangsebesség átlépésekor nem okoz hangrobbanást, így lakott területek felett is használható lesz.