Megmutatták a szuperszonikus gépet, ami az amerikai elnöki Boeinget fogja leváltani

2021 / 04 / 03 / Bobák Áron
Megmutatták a szuperszonikus gépet, ami az amerikai elnöki Boeinget fogja leváltani
Az amerikai légierő tavaly szeptemberben döntött arról, hogy az amerikai elnököt és alelnököt szállító Boeing 747-est a hangsebességnél gyorsabb gépekre cserélik, ennek jegyében pedig az elnöki légiközlekedési igazgatóság három céggel is szerződést kötött.

A CNN most exkluzív betekintést kapott abba, pontosan milyen is lesz az Exosonic által tervezett gép belseje, amelyet a már korábban bejelentett, hetven férőhelyes utasszállítójukból alakítanának át egy 31 utas befogadására alkalmas elnöki géppé. A kaliforniai startup meglepően gyorsan kapott komoly állami megbízást, hiszen a vállalatot alig két éve, 2019 júniusában alapították, a megbízhatóságra viszont garancia lehet, hogy a cég vezetőségében több olyan nevet is találunk, akik több évtizedes múlttal rendelkeznek a katonai szuperszonikus repülőgépek tervezésében.

Bár a korábbi hírek arról szóltak, hogy a 2030-as évek közepére elkészülő repülőgép az új Air Force One lesz, a CNN a cikkében úgy fogalmaz, hogy "elsősorban valószínűleg az Air Force Two-ként fogják használni", ami az alelnököt szállító repülőgépek hívójele. Ez persze nem jelenti azt, hogy a leendő amerikai elnököt szállító gép nem lesz szuperszonikus, hiszen a légierő az Exosonic mellett két másik céggel, a Hermeusszal és a Boommal is megállapodott - utóbbi szuperszonikus gépéről korábbi cikkünkben már részletesen írtunk.

Bárhogy is lesz, az biztos, hogy az amerikai elnökség tagjai valódi luxusban utazhatnak majd az Exosonic gépével. A repülőgép elrendezése három fő egységből áll: egy három férőhelyes tárgyalóból, egy nagyobb, nyolcfős helyiségből, ahol a vezető beosztású alkalmazottak dolgozhatnak, valamint egy harmadik kabinból, amelyben húsz darab első osztályú ülés található. A hangsebesség 1,8-szorosával közlekedő gép hatótávja nagyjából 9260 kilométer, és ami különösen hasznossá teszi, hogy a kialakításából fakadóan a hangsebesség átlépésekor nem okoz hangrobbanást, így lakott területek felett is használható lesz.

További cikkek a témában:

Bemutatták a Concorde utódjának kicsinyített prototípusát Ha minden a terv szerint halad, negyed évszázad után újra lesz olyan utasszállító, ami gyorsabb a hangsebességnél.

A Virgin Galactic most egy olyan szuperszonikus utasszállítót tervez, ami a hangsebesség háromszorosával fog repülni És kétszer olyan magasan, mint a normál utasszállítók.

Nemsokára indulnak a szuperszonikus gépek tesztjei: gyakrabban repülhetnek szárazföld felett is Az Egyesült Államokban nem törölték el az 1973 óta érvényben lévő tiltást, de megkönnyítették, hogy tesztrepüléseket ne csak az óceánok felett lehessen végezni.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.