Megmutatták a szuperszonikus gépet, ami az amerikai elnöki Boeinget fogja leváltani
2021 / 04 / 03 / Bobák Áron
Megmutatták a szuperszonikus gépet, ami az amerikai elnöki Boeinget fogja leváltani
Az amerikai légierő tavaly szeptemberben döntött arról, hogy az amerikai elnököt és alelnököt szállító Boeing 747-est a hangsebességnél gyorsabb gépekre cserélik, ennek jegyében pedig az elnöki légiközlekedési igazgatóság három céggel is szerződést kötött.

A CNN most exkluzív betekintést kapott abba, pontosan milyen is lesz az Exosonic által tervezett gép belseje, amelyet a már korábban bejelentett, hetven férőhelyes utasszállítójukból alakítanának át egy 31 utas befogadására alkalmas elnöki géppé. A kaliforniai startup meglepően gyorsan kapott komoly állami megbízást, hiszen a vállalatot alig két éve, 2019 júniusában alapították, a megbízhatóságra viszont garancia lehet, hogy a cég vezetőségében több olyan nevet is találunk, akik több évtizedes múlttal rendelkeznek a katonai szuperszonikus repülőgépek tervezésében.

Bár a korábbi hírek arról szóltak, hogy a 2030-as évek közepére elkészülő repülőgép az új Air Force One lesz, a CNN a cikkében úgy fogalmaz, hogy "elsősorban valószínűleg az Air Force Two-ként fogják használni", ami az alelnököt szállító repülőgépek hívójele. Ez persze nem jelenti azt, hogy a leendő amerikai elnököt szállító gép nem lesz szuperszonikus, hiszen a légierő az Exosonic mellett két másik céggel, a Hermeusszal és a Boommal is megállapodott - utóbbi szuperszonikus gépéről korábbi cikkünkben már részletesen írtunk.

Bárhogy is lesz, az biztos, hogy az amerikai elnökség tagjai valódi luxusban utazhatnak majd az Exosonic gépével. A repülőgép elrendezése három fő egységből áll: egy három férőhelyes tárgyalóból, egy nagyobb, nyolcfős helyiségből, ahol a vezető beosztású alkalmazottak dolgozhatnak, valamint egy harmadik kabinból, amelyben húsz darab első osztályú ülés található. A hangsebesség 1,8-szorosával közlekedő gép hatótávja nagyjából 9260 kilométer, és ami különösen hasznossá teszi, hogy a kialakításából fakadóan a hangsebesség átlépésekor nem okoz hangrobbanást, így lakott területek felett is használható lesz.

További cikkek a témában:

Bemutatták a Concorde utódjának kicsinyített prototípusát Ha minden a terv szerint halad, negyed évszázad után újra lesz olyan utasszállító, ami gyorsabb a hangsebességnél.

A Virgin Galactic most egy olyan szuperszonikus utasszállítót tervez, ami a hangsebesség háromszorosával fog repülni És kétszer olyan magasan, mint a normál utasszállítók.

Nemsokára indulnak a szuperszonikus gépek tesztjei: gyakrabban repülhetnek szárazföld felett is Az Egyesült Államokban nem törölték el az 1973 óta érvényben lévő tiltást, de megkönnyítették, hogy tesztrepüléseket ne csak az óceánok felett lehessen végezni.


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.