A bank szakemberei európai és amerikai adatok felhasználásával dolgoztak, amelyek szakmák ezreivel kapcsolatban tartalmazzák a leggyakrabban elvégzett feladatokat. A két szerző, Joseph Briggs és Devesh Kodnani szerint a generatív mesterséges intelligencia (MI) hozta változások az állások kétharmadát érinthetik, míg az elvégzett munka negyedét automatizálhatóvá tehetik - számolt be az Ars Technica. Ez azt jelenti, hogy a fejlett gazdaságokban arra számítanak, hogy háromszázmillió munkahely fog "jelentősen átalakulni" a technológia előretörésével, véleményük szerint az adminisztratív és a jogi állások vannak a legnagyobb veszélyben. Előbbi területtel kapcsolatban egyre-másra olvasni híreket, például az orvos diagnózisát lejegyzetelő vagy épp a megbeszéléseket összefoglaló megoldásokról; jogi kérdésekben azonban meglepő a jóslat, hiszen hiába csúsznának át MI-k például orvosi vizsgákon, a pontosság és a források megjelölése egyelőre nem az erőssége ezeknek a rendszereknek, az úgynevezett "hallucinációkról", vagyis a nagy magabiztossággal előadott, minden alapot nélkülöző "gondolatokról" nem is beszélve. Ugyanakkor egy korábbi tanulmány szintén a jogi állásokat félti a leginkább - emlékeztet a Business Insider.
Ezzel együtt a Goldman szakértői tíz év alatt hétszázalékos globális GDP-növekedéssel számolnak a technológiának köszönhetően,
vagyis olyan, mintha az MI-kkel kapcsolatban gyakran emlegetett disztópikus forgatókönyv egy változatát olvasnánk: az emberek elvesztik a munkahelyeiket, miközben a gazdaság maga növekszik, bár a szerzők új állások létrejöttét is prognosztizálják. Briggs és Kodnani szerint most nem a kékgalléros munkahelyek lennének a legnagyobb veszélyben: az amerikai pozíciók harminc százaléka fizikai vagy kültéri munkavégzést feltételez, ezeket szerintük nem érintenék a generatív MI-k, ám az USA dolgozóinak hét százaléka végez olyan feladatokat, amelyeket legalább felerészt át tudna venni a technológia. A ChatGPT-t fejlesztő OpenAI nemrég szintén nyilvánosságra hozta a saját számításait, melyek szerint az amerikai munkaerőpiac nyolcvan százalékában vehetnék át a feladatok tizedét az ilyen megoldások.
(Borítókép: Florian Schmetz/Unsplash)
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR