Miért költ a Microsoft 16 milliárd dollárt egy cégre?
2021 / 04 / 13 / Pőcze Balázs
Miért költ a Microsoft 16 milliárd dollárt egy cégre?
A Microsoft közel húszmilliárd dollárért fogja felvásárolni a Nuance Communicationst. Ennél csak szakmai-közösségi platformjukra, a LinkedInre költöttek többet. Az akvizíció után óriási mesterséges intelligencia (MI) tudás kerül Redmond birtokába, amit nem csak az egészségügyben kamatoztathat majd a szoftveróriás.

Egy hónapja egy olyan Microsoft programról számoltunk be, amely automatikusan jegyzetel a megbeszéléseinken - a vasárnap még csak pletykált, hétfőn már bejelentett üzlettel Redmond ehhez hasonló megoldásainak ereje és jelentősége megnőtt egy nagyságrenddel. A Nuance Communications ugyanis az egyik legismertebb MI vállalat, amelynek a beszédfelismerő rendszereire olyan alkalmazások megalkotásánál is támaszkodnak, mint például az Apple digitális asszisztense, Siri. Az üzletben kulcsszerepet játszó, Dragon nevű megoldásuk orvosok százezreinek és tízezer egészségügyi szervezetnek segít abban világszerte, hogy a páciens-orvos interakciókat rögzítve kényelmesebbé és gyorsabbá tegye a rendelőbéli találkozókat. A szoftver kimondottan orvosi kifejezésekre lett trenírozva, így képes arra, hogy lejegyzetelje és értelmezze, ami elhangzik, majd rögzítse azt egy elektronikus egészségügyi adatbázisban. Erre építve a jövőben a betegirányításban vagy a diagnosztikában használt rendszerek kifejlesztését is lehetővé teheti.

De mi ér ezen húszmilliárd dollárt?

Az összeg, bár hatalmas, nem irreális, ha figyelembe vesszük, hogy a Microsoft milyen sok területen tudja alkalmazni a megszerzett tudást, illetve mennyi plusz szolgáltatást tud majd értékesíteni a Nuance meglévő ügyfeleinek. Ha kifejezetten az egészségügyre fókuszálunk, akkor a Microsoft közleménye alapján a kétszeresére, ötszázmilliárd dollárra nő a potenciális piacuk a szektorban.

Emellett arról sem szabad elfeledkezni, hogy a hang- és szövegfelismerés már most milyen fontos szerepet játszanak a hétköznapjainkban - és a jelentőségük csak nőni fog. A mondandónkat értelmező ügyfélszolgálati telefonvonalaktól a kérdéseinkre válaszoló chatbotokon keresztül egészen a nappalijainkban ücsörgő és kívánságainkat leső (hallgató) asszisztensekig temérdek olyan felhasználási mód lehetséges, amelyet a Microsoft be tud építeni Azure rendszerébe, hogy így értékesítse azt az ügyfeleinek és a partnereinek. Egy hete arról írtunk, hogy végleg el kell búcsúznunk Cortanától, a Microsoft személyi asszisztensétől, de ki tudja, lehet, hogy a jövőben más alakban, de sokkal látványosabban fog feltámadni, mint valaha gondoltuk.

(Fotó: Pixabay, Unsplash)

További cikkek a témában:

Végleg befellegzett a Microsoft digitális asszisztens szolgáltatásának A Cortana 2015-ben vált elérhetővé az Android és az iOS rendszerű okostelefonokra, ám ennek most vége.
Automatikusan fordít és jegyzetel megbeszéléseken a Microsoft új appja A Group Transcribe remek eszköz lesz, ha egyszer újra lesznek személyes értekezletek.
A Microsoft mostantól figyeli és pontozza, hogy mennyire dolgozunk rendesen Produktivitási pontszámot kapnak a cégek és a dolgozók.


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Kövesd a Rakétát a Facebookon is!
Kövess, üzenj, kommentelj a Rakéta Facebook oldalán!
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.