Az LTA (lighter than air; könnyebb a levegőnél) Research-ről először néhány éve olvashattunk, amikor az Alphabet egyik vállalati jelentéséből kiderült, hogy a cég, amelynek "köze van Sergey Brinhez" hangárt bérel tőlük. A Business Insider akkor csak annyit tudott kideríteni, hogy a vállalatot 2014-ben alapították és elsősorban légiforgalmi mérnököket foglalkoztat. Azóta tudjuk, hogy az LTA-nek ambiciózus tervei vannak az általuk tervezett léghajókkal:
"kiegészíteni, illetve felgyorsítani a humanitárius katasztrófák utáni segítségnyújtást, különösen olyan területeken, amelyek nehezen közelíthetőek meg repülőgéppel vagy hajóval".
A céljuk emellett, hogy a járműveik károsanyag-kibocsátás nélkül tudjanak mozgatni rakományt és embereket. Ha ez önmagában nem lenne elég ambíciózus, a TechCrunch most még izgalmasabb információkhoz jutott: az LTA egyik álláshirdetése szerint a világ legnagyobb mozgó hidrogéncellája fogja biztosítani az üzemanyagot a léghajóikban. A cikk kiemeli, hogy a jelenlegi legnagyobb ilyen rendszer a ZeroAvia kis utasszállító gépein van, Brinék pedig egy hatszorakkora cellát szeretnének használni. A legfőbb érv a hidrogéncellák mellett, hogy a hagyományos lítium-ion akkumulátoroknál sokkal könnyebbek. A cikkben egy szakértő úgy nyilatkozik, hogy a segítségükkel nagyjából nyolcszorosára növelhető a hatótávolság.
Az LTA első gépe, a Pathfinder 1 már idén üzembe állhat - igaz, nem az óriáscellával -, így a világon nem a Zeppelin NT nevű turista léghajó lesz az egyetlen aktív ilyen jármű.
(Borítókép: Pixabay)