Hidrogéncellákkal fog működni a Google-alapító óriási, segélyeket szállító léghajója

2021 / 03 / 01 / Pőcze Balázs
Hidrogéncellákkal fog működni a Google-alapító óriási, segélyeket szállító léghajója
Másfél év telt el azóta, hogy a Google alapítói végleg visszaléptek az Alphabet (a Google anyavállalata) vezetésétől. Sergey Brin, a világ kilencedik leggazdagabb embere most azzal lepett meg mindenkit, hogy az ő cége tervezi használatba venni a világ legnagyobb mozgó hidrogéncelláját.

Az LTA (lighter than air; könnyebb a levegőnél) Research-ről először néhány éve olvashattunk, amikor az Alphabet egyik vállalati jelentéséből kiderült, hogy a cég, amelynek "köze van Sergey Brinhez" hangárt bérel tőlük. A Business Insider akkor csak annyit tudott kideríteni, hogy a vállalatot 2014-ben alapították és elsősorban légiforgalmi mérnököket foglalkoztat. Azóta tudjuk, hogy az LTA-nek ambiciózus tervei vannak az általuk tervezett léghajókkal:

"kiegészíteni, illetve felgyorsítani a humanitárius katasztrófák utáni segítségnyújtást, különösen olyan területeken, amelyek nehezen közelíthetőek meg repülőgéppel vagy hajóval".

A céljuk emellett, hogy a járműveik károsanyag-kibocsátás nélkül tudjanak mozgatni rakományt és embereket. Ha ez önmagában nem lenne elég ambíciózus, a TechCrunch most még izgalmasabb információkhoz jutott: az LTA egyik álláshirdetése szerint a világ legnagyobb mozgó hidrogéncellája fogja biztosítani az üzemanyagot a léghajóikban. A cikk kiemeli, hogy a jelenlegi legnagyobb ilyen rendszer a ZeroAvia kis utasszállító gépein van, Brinék pedig egy hatszorakkora cellát szeretnének használni. A legfőbb érv a hidrogéncellák mellett, hogy a hagyományos lítium-ion akkumulátoroknál sokkal könnyebbek. A cikkben egy szakértő úgy nyilatkozik, hogy a segítségükkel nagyjából nyolcszorosára növelhető a hatótávolság.

Az LTA első gépe, a Pathfinder 1 már idén üzembe állhat - igaz, nem az óriáscellával -, így a világon nem a Zeppelin NT nevű turista léghajó lesz az egyetlen aktív ilyen jármű.

(Borítókép: Pixabay)

További cikkek a témában:

Három hidrogénhajtású repülőt is tervezett az Airbus A repülőgépgyártó 2035-re szeretne piacra lépni a világ első zéró emissziós utasszállítójával.

Szinte a semmiből robbant be az egyik legígéretesebbnek tűnő légitaxi A Joby Aviation első ízben közölt videót arról, ahogyan az elektromos légi járművük a levegőbe emelkedik, ez alapján pedig simán hihetőnek tűnik, hogy 2024-re már légitaxi-szolgáltatást fognak üzemeltetni.

Repülőként már igen, autóként még nem használható a Terrafugia repülő autója Az MIT diákjai által alapított Terrafugia immár 15 éve fejleszti a repülő autóját, amelynek fejlesztése a jelek szerint lassan célegyenesbe fordul.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.