Ez még akkor is hatalmas előrelépés, ha a Transitionnel közúton egyelőre még nem lehet közlekedni, ahhoz ugyanis a közlekedési hatóság (NHTSA) jóváhagyására is szükség lesz. Igaz, a Transition még akkor sem lenne egy klasszikus "repülő autó", ha megkapná a közúti engedélyt, hiszen gyakorlatilag egy összecsukható szárnyakkal és egy nagy rotorral felszerelt kisgépről van szó, ami közúti közlekedésre csak nagyon korlátozottan alkalmas, arra ellenben ideális, hogy akár a garázsban is lehessen vele parkolni. Nem véletlen, hogy a Transitiont a Terrafugia sem repülő autóként reklámozza, hanem "útképes repülőgépnek" nevezik.
A száz lóerős Rotax 912iS motorral felszerelt gép a műszaki adatok szerint a levegőben 172 km/h-s sebességgel képes közlekedni, és egy tankolással 787 kilométert tud megtenni. A gépet ejtőernyővel is felszerelték, a pilótafülke pedig strapabíró, szénszálas anyagból készült, a kétszemélyes gép biztonságáról pedig emellett a fejlett fedélzeti elektronika is gondoskodik. Úton közlekedve a Transitiont hibrid elektromos motorok hajtják, amelyekkel autóként használva a gép végsebessége 110 km/h körül mozog.
A Terrafugia eredetileg 2015-re akart elkészülni az első modellel, ám a céldátumot többször is el kellett halasztani. A gyártó most azt ígéri, hogy a csak repülésre használható változatot már hamarosan elkezdik árulni, azt viszont egyelőre nem lehet tudni, hogy mennyiért. Az eredeti elképzelések szerint a Transition ára 200 ezer dollártól indult volna, 2018-ban viszont az NBC már arról számolt be, hogy a gép 400 ezer dollárba (vagyis 118 millió forintba) fog kerülni, ez az ár pedig azóta még tovább emelkedhetett. Ha valaki szeretne repülő autót vezetni, annak nem csak a pénztárcájában kell mélyre nyúlnia, hiszen a Transitionhöz a jogosítvány mellett egy pilótaengedély megszerzésére is szükség lesz.
(Fotó: Terrafugia)