Valahogy így nézne ki, ha az autóink is olyanok lennének, mint az IKEA bútorai

2021 / 05 / 09 / Bobák Áron
Valahogy így nézne ki, ha az autóink is olyanok lennének, mint az IKEA bútorai
Egy képzőművészeti hallgató megtervezte a lapra szerelt Renault-t, amit úgy rakhatnánk össze, mint egy ruhásszekrényt. Íme a Höga.

Már az elején érdemes tisztázni, hogy Ryan Schlotthauer munkája csupán egy érdekes gondolatkísérlet, amely mögött - tudomásunk szerint - nem áll szándék a megvalósításra, és bár a dizájner meglehetősen aprólékos munkát végzett, ebben a formában a Höga valószínűleg nem is kerülhetne a boltokba. Schlotthauer ötlete abból indul ki, hogy a mai technológiai lehetőségekkel egy városi kisautót már ugyanúgy árulhatnának lapra szerelve is, mint az IKEA bútorait, így a vásárlók maguknak rakhatnák össze otthon az autójukat.

Ez egy jó délutáni program lenne, hiszen a 2,3 méter hosszú és másfél méter széles kisautó összesen 374 alkatrészből épülne fel, többek között egy megerősített bukókeretből, ami a biztonságot hivatott szolgálni. A berendezését tekintve teljesen egyedire szabható kocsiba a felhajtható szélvédőn keresztül lehetne be- és kiszállni, így kerekesszékeseknek is könnyen használható lenne, pakolni pedig ugyanilyen egyszerűen lehetne a szintén teljesen felhajtható csomagtartón keresztül. A tervező elképzelései szerint a Höga négy kerekét külön-külön villanymotor hajtaná, amelyek akár ellentétes irányban is képesek lennének mozogni, ezzel könnyítve meg a manőverezést a szűk helyeken.

Schlotthauer a tervezésnél komoly figyelmet fordított a fenntarthatóságra, ami az “építsd magad” filozófián kívül abban is tetten érhető, hogy a Höga teljes egészében újrahasznosítható lenne, emellett a csomagolása is felhasználható lenne például sérült bútorok visszaküldésére.

A jelenlegi trendekhez képest mindenképpen érdekes fordulat lenne, hogy miután az autógyárakban a robotok már jelentős részben átvették az emberek munkáját, az emberek egyszerre csak visszavennék a munkát a robotoktól, azonban Magyarországon meglehetősen komoly akadályokba ütközne, aki egy ilyen autóval szeretne furikázni. A hatályos jogszabályok alapján a Höga minden bizonnyal egyedi autónak minősülne, aminek az építésére és engedélyeztetésére szigorú szabályok vonatkoznak. Ennek egyik feltétele, hogy közúti járműgyártó tevékenységet folytató egyéni vállalkozóként legyünk bejegyezve, emellett szükségünk lenne egy szakértő által ellenjegyzett műszaki dokumentációra valamint a közlekedési hatóság által kiállított típusjóváhagyásra is.

További cikkek a témában:

Egy kis kínai villanyautó beelőzte a Tesla Model 3-at eladásokban A Hong Guang Mini EV sikerében nagy szerepet játszott, hogy mindössze 1,3 millió forintba kerül.

Így néz ki egy videójátékozásra átalakított autó A vezetőülésben vezetni, az anyósülésen játszani lehet.

Az Airo elektromos autó szintet lépett: HEPA filterrel tisztítja a levegőt menet közben A környezetbarát működés új formája mikor a jármű már nem csak fosszilis enerdiahordozók nélkül üzemel, hanem aktívan tisztítja is a levegőt a szennyezőktől, mint egy nagy porszívó. Az Airo még csak koncepció, de annak határozottan érdekes és a Sanghaj Motor Show-n már be is mutatkozott, 2023-ban pedig megkezdődik a gyártása.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Gyors és olcsó: hatalmas, felfújható űrállomásokat bocsátanak fel két éven belül
Gyors és olcsó: hatalmas, felfújható űrállomásokat bocsátanak fel két éven belül
A Max Space stadion méretű, de olcsón és könnyen telepíthető űrállomásokat ígér. A 2026-ban fellőtt első modult követően pedig ilyenekben élhetnek az emberek majd a Holdon, és aztán a Marson is.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.