Hogyan tudjuk visszaváltani a Cyberpunk 2077-et?

2020 / 12 / 18 / Felkai Ádám
Hogyan tudjuk visszaváltani a Cyberpunk 2077-et?
Sokan vakon az év játékának gondolták, végül az év csalódása lett több vásárlónak is. Kérdés, hogy ők mit kezdhetnek, hogyan kaphatják vissza a pénzüket, ha nem szeretnének hónapokat várni a javításra?

A CD Projekt Red által fejlesztett és a CD Projekt által forgalmazott Cyberpunk 2077 című játékot többen úgy várták, akár a Messiást. Mindez nem is csoda, hiszen a fejlesztők előző AAA-játéka, a The Witcher 3: Wild Hunt nem csak igazi klasszikussá vált (bár megjelenéskor ez sem volt mentes hibáktól, de azért ég és föld a különbség a Cyberpunkhoz képest), de a megjelenés után is számtalan, adott esetben ingyenes bónusszal kedveskedtek a fejlesztők a vásárlóknak. A Witcher 3 egy olyan időben kínált teljes, nagyszabású játékélményt, amikor a hasonló kategóriás szoftverek épp belefulladtak a mikrotranzakciós megoldásokba. Ugorjunk körülbelül öt évet, és egészen más kép fogad minket a Cyberpunk kapcsán. A játék ugyanis játszhatatlan az előző generációs konzolokon (fagyások, nagyokat zuhanó képfrissítés, technikai hibák tömege), ami a szoftver ambícióit tekintve talán nem csoda. Ugyanakkor a Cyberpunkot még évekkel ezelőtt jelentették be Xbox One és PlayStation 4 konzolokra, ráadásul Series gépekre és PlayStation 5-re kiadott változatuk jelenleg nem is létezik, ez utóbbi, újabb gépeken csak a visszafelé kompatibilitás segítségével futnak a régebbi változatok – ami bizonyos paraméterek tekintetében akár minőségi ugrást is jelenthet, de ezek mégsem ezekre a gépekre optimalizált termékek, ez majd csak egy patch-fájl formájában fog megvalósulni valamikor jövőre. A hivatalos változatok azonban az előző generáció alapgépein (tehát a sima PS4 és Xbox One architektúrák) lényegében játszhatatlanok. Ezt pedig a vállalat is elismerte.

Innentől tehát az a kérdés, hogy a csalódott vásárlók miként kaphatják vissza a pénzüket. A válasz pedig attól függ, hogy hol vásároltuk meg a terméket. Erre a konzolos változatok esetén három módunk kínálkozott: a Microsoft online boltja, a Sony online boltja, vagy egy fizikai példány beszerzése valamely kereskedőtől.

Kezdjük a Microsofttal, mert itt talán a legtisztább a helyzet! A Microsoft a vásárlás után 14 napig engedi a digitális boltjában eladott termékek visszaváltását. Erről bővebben ezen az oldalon lehet olvasni, és itt is tudjuk az igényünket bejelenteni ezzel kapcsolatban. A Eurogamer szerint eddig elég vegyes, hogy valaki visszakapta-e a játék árát ezen az úton. Egyébként maga a CD Projekt Red is ezt az utat javasolja, sőt továbbra is ezt teszik, pedig időközben a PlayStation változat kapcsán akadt némi kavarodás, de ez utóbbiról később. Megkerestük a Microsoftot, hogy létezik-e részükről valami egységes álláspont a játékkal kapcsolatban, de a válasszal kapcsolatban a türelmünket kérték, így arra még várnunk kell, amint viszont ez megérkezik, frissítjük vele a cikket.

A PlayStation 4-re kiadott változat fut talán a leggyérebbül, olyannyira, hogy azon a Digital Foundry sokat látott tesztelői is meglepődtek:

Mint azt többek közt a Gamespot is írja, a CD Projekt Red eleinte a digitális példányok vásárlóinak azt ajánlotta, hogy a szokásos módon lépjenek kapcsolatba a felhasználók a boltok üzemeltetőivel, és így igényeljék a visszaváltást. A Microsoft esetén ez tehát a fenti link, de azért itt van ismét, a Sony esetén pedig ez a hivatalos út. Ugyanakkor a Sony esetén a CD Projekt Red megváltoztatta a hozzáállását, és immár nem javasolják, hogy a felhasználók a Sony-nál kopogtassanak a pénzükért. Ehelyett arra buzdítanak minket, hogy várjuk meg, amíg kijavítják a játékot. Ez utóbbira egyébként több körben kerül majd sor, és a most beígért, utolsó nagyobb javító fájl februárra várható.

A visszaváltással kapcsolatban a Sony politikája is más, mint a Microsofté. A PlayStationre digitálisan megvásárolt terméket ugyanis a cég szabályzata szerint azután már nem válthatjuk vissza, hogy elkezdtük annak a letöltését. Itt üt csak igazán vissza, hogy a CD Projekt nem küldött a sajtónak konzolos kritikai példányokat, valamint ezekről a változatokról kifejezetten rejtegette a videókat. Persze a Cyberpunk esetén maga a kiadó ismerte el, hogy hibás a termék, tehát ez változtathatna a Sony hozzáállásán, de úgy tűnik, nem ez a helyzet. Kezdetben ugyan sikerült egyeseknek visszaváltani a termékeiket, de ezt telefonon tudták csak megtenni Amerikában. A Sony helyi képviseleténél újságíróként érdeklődtem, és így kaptam egy számot, amelyen a PlayStationnel kapcsolatos kérdéseket intézik, de ezt ma többszöri próbálkozásomra sem vették fel. Mikor pedig én magam próbáltam a hivatalos úton visszaváltani a saját előrendelt példányomat, ez nem sikerült, és azt a választ kaptam, amit mostanában többen is kiposztoltak a közösségi médiában:

Érdekesség, hogy a burkolt elutasítás esetén a Sony szabályzata szóba sem kerül, tehát a cég nem is próbál erre hivatkozni. Ehelyett a japán vállalat a diskurzust némileg elterelve arra bíztat, hogy várjuk meg a patchek érkezését, melyekkel a CD Projekt Red kijavítja a játékot. Az tehát látszik, hogy mind a CD Projekt, mind a Sony ugyanúgy nyilatkozik a visszaváltással kapcsolatban a PlayStation 4 változatok kapcsán. Magyarán semmiféle anyagi kompenzációt nem ajánlanak fel azoknak, akik a legrosszabb állapotú szoftvert kapták a Cyberpunk jelenleg elérhető verziói közül. Így viszont lényegében vettünk és ingyen tesztelünk egy béta (vagy annál is rosszabb) állapotú szoftvert ezen a platformon.

Frissítés #1: A történet mozgásban van, és a legújabb fejlemény, hogy a Sony ma, 2020 december 18-án bejelentette, hogy törlik a játékot a kínálatukból további értesítésig, és teljes kompenzációt ajánlottak fel mindenkinek, aki azt a digitális boltjukon (PlayStation Store) keresztül megvásárolta. Persze ha valaki szeretné, megtarthatja a saját digitális példányát, ez elérhető marad továbbra is. A döntés a játék fizikai forgalmazását nem érinti. Hozzá kell tenni, hogy ez egy ekkora játék esetén példátlan lépés, kisebb címeknél már fodult elő ugyan hasonló, de nagy AAA játéknál emberemlékezet óta nem. Maga a visszaváltás nagyon egyszerű, a fentebbi címen elérhető a refund chatbot opció, és jelenleg a chatbot egyből rákérdez, hogy a Cyberpunk 2077 esetén igényeljük-e a visszatérítést, amennyiben igen, ezután csak egy gombot kell megnyomnunk. Ezt követően a lenti üzenet olvasható:

Frissítés #2: December 18-án este érkezett a hír, hogy a Microsoft is csatlakozik a Sonyhoz, és ők is teljes visszatérést ajánlanak annak, aki ezt igényli. (A linket fentebb már megadtuk, de itt van ismét.) Annyi különbség azonban akad, hogy a Microsoft nem távolítja el a szoftvert a digitális üzletéből, vagyis ha valaki szeretné, továbbra is meg tudja ezt a játékot vásárolni digitálisan Xbox konzolokra.

A fizikai példány esetén két módunk nyílik a pénzünk visszaszerzésére. Az egyik út, és a CD Projekt is ezt javasolja először, ha a viszonteladóval lépünk kapcsolatba. A nagyobb elektronikai boltok közül a Media Marktot kerestük meg, akik nem válaszoltak a cikk elkészültéig (amennyiben ezt megteszik, azzal frissítjük az írást természetesen). A legnagyobb sikerrel viszont minden szempontból az egyik legnagyobb hazai szakbolt hálózatnál, a Konzolvilágnál jártunk, ahol telefonon azt a választ kaptuk, hogy ezeket a konzolos változatokat ők visszaveszik, akár bontottan is. Bontott lemezes termékeket egyébként ők sem szoktak visszavásárolni, ez a lépés kifejezetten a Cyberpunknak szól, de ez esetben is csak azokat a példányokat érinti, melyeket még a hivatalos, a konzolos változatokról készült kritikák megjelenése előtt vásároltak meg, vagy előrendelésben vettek.

Amennyiben mégsem járnánk szerencsével egy-egy viszonteladónál, akkor a CD Projekt Red azt kéri tőlünk, hogy lépjünk velük kapcsolatba a [email protected] e-mail címen.

Fontos tudni azonban, hogy ezt csak december 21-ig tehetjük meg ezen az e-mail címen!

Ez a lehetőség tehát csak akkor él egyáltalán, ha fizikai példánnyal rendelkezünk, és azt már megpróbáltuk visszacserélni a viszonteladónál, de nem jártunk sikerrel, digitális példányoknál ez az út sajnos nem járható.

(Címlapkép/nyitókép: CD Projekt Red Press Center)

További cikkek a Rakétán:

Játsszunk felhőben felhőtlenül? A cloud gaming lehetőségei Magyarországon Magyarországon már több cloud gaminget kínáló szolgáltató közül is választhatunk. Hol tudjuk a Cyberpunk 2077-et nyomni megfelelő gép hiányában? Mutatjuk.

A Microsoft megvásárolta a Fallout és a Doom videójáték-sorozatok kiadóját 7,5 milliárdért kebelezte be a Microsoft a ZeniMax-t.

Kigyulladnak-e a frissen megjelent Xbox konzolok? A héten debütált a Microsoft két új generációs gépe, és az erősebb Series X példányok kapcsán már jelentek meg aggasztó videók a közösségi médiában. A lángra kapott, füstölgő gép talán kamu, az viszont nem kizárt, hogy visszatér egy, az első Xbox kapcsán megismert technikai baki.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Már készül a jövő “kvantuminternete”, amelynek kulcsa a kvantumdob
Már készül a jövő “kvantuminternete”, amelynek kulcsa a kvantumdob
A Koppenhágai Egyetem Niels Bohr Intézete már a jövő világhálójának, a “kvantuminternetnek” a legszükségesebb összetevőjén dolgozik.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.