Lehet-e motorozni a Holdon? Egy német cég tervei szerint hamarosan kiderül 2021 / 10 / 19 / Bobák Áron

Egy ideje már lehet tudni, hogy a NASA a 2020-as évek közepén induló Artemis-misszió keretében nem egy, de rögtön két különböző holdautót is szeretne a Hold felszínére juttatni, a drezdai Hookie nevű cég viszont most egészen úttörő ötlettel állt elő: miért ne használhatnának az asztronauták inkább kétkerekű motorokat a holdjárók mellett vagy helyett? Nico Müller, a cég egyik társalapítója szerint a Tardigrade nevű holdmotornak a legnagyobb előnye, hogy jóval könnyebb, mint egy négykerekű buggy: az alumíniumból és kevlárból készített, légmentes kerekekkel felszerelt prototípus mindössze 140 kilogrammot nyom, márpedig az űrküldetéseknél a rakomány tömege kritikus fontosságú. Bár az Artemis-projekthez tervezett holdjárók egyelőre még nem készültek el, de az világos, hogy a mindent túlélő medveállatkáról elnevezett űreszköz könnyebb lesz náluk, az Apollo-missziók során használt, Pavlics Ferenc által tervezett holdjáró például 210 kilogrammot nyomott, pedig az tényleg szinte csak egy alvázból és négy kerékből állt. Azt a Hookie is elismerte, hogy egyelőre senkivel sem kötöttek szerződést, de elmondásuk szerint a NASA tud a projektről, így reményeik szerint ráharapnak majd az ötletre. (IE)
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
A Hold valójában kifordult önmagából – méghozzá szó szerint
A Hold valójában kifordult önmagából – méghozzá szó szerint
Egy új kutatás végre feltárja a Hold ősi múltjának a döbbenetes titkait.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.