Egy ideje már
lehet tudni, hogy a NASA a 2020-as évek közepén induló Artemis-misszió keretében nem egy, de rögtön két különböző holdautót is szeretne a Hold felszínére juttatni, a drezdai Hookie nevű cég viszont most egészen úttörő ötlettel állt elő: miért ne használhatnának az asztronauták inkább kétkerekű motorokat a holdjárók mellett vagy helyett? Nico Müller, a cég egyik társalapítója szerint a Tardigrade nevű holdmotornak a legnagyobb előnye, hogy jóval könnyebb, mint egy négykerekű buggy: az alumíniumból és kevlárból készített, légmentes kerekekkel felszerelt prototípus mindössze 140 kilogrammot nyom, márpedig az űrküldetéseknél a rakomány tömege kritikus fontosságú. Bár az
Artemis-projekthez tervezett holdjárók egyelőre még nem készültek el, de az világos, hogy a mindent túlélő medveállatkáról elnevezett űreszköz könnyebb lesz náluk, az Apollo-missziók során használt, Pavlics Ferenc által tervezett
holdjáró például 210 kilogrammot nyomott, pedig az tényleg szinte csak egy alvázból és négy kerékből állt. Azt a Hookie is elismerte, hogy egyelőre senkivel sem kötöttek szerződést, de elmondásuk szerint a NASA tud a projektről, így reményeik szerint ráharapnak majd az ötletre.
(IE)