A Honda önvezető szállítójármű flottát tesztel Új-Mexikóban

2021 / 11 / 16 / Bobák Zsófia
A Honda önvezető szállítójármű flottát tesztel Új-Mexikóban
A kevéssé fantáziadús elnevezésű Autonomous Work Vehicle (AWV) példányai eddig sikeresen teljesítették a feladatukat a rögös és forró teszthelyszínen. A járművek önállóan végzik a szállítást a munkások helyett, akik így felszabadulhatnak a monoton feladatok elvégzése alól.

A Honda februárban kinevezett új vezetője, Toshihiro Mibe nyilatkozata szerint a cég az elkövetkező időkben egyre távolabb kerül majd a gyökereitől és olyan új technológiák irányába mozdul, amelyek eddig nem alkották a cég repertoárjának részét, ilyenek például a repülő taxik vagy a rakéták.

"Nem leszünk többé csak egy gépjárműipari vállalat"

- mondta Mibe az AutoNewsnak, azt is hozzátéve, hogy az új korszak azt is jelenti, hogy többször fognak partnereket keresni maguknak a projektek során, amire eddig ritkábban volt példa.

A cég Vision 2030 stratégiájának értelmében, ami még az előző vezérigazgató, Takahiro Hachigo vezetése alatt formálódott készre, a Honda is nagyobb figyelmet szentel a környezet védelmének és a biztonság kérdésének is, az újabb projektek között pedig a robotika és a mesterséges intelligencia fejlesztése is kiemelt szerepet kap. A cég által gyártott, szállításra alkalmas munkagépek (Autonomous Work Vehicle, AWV) is elektromos meghajtásúak és kiaknázzák a MI előnyeit is, mivel teljesen önállóan is képesek elnavigálni a terepen, bár emellett távoli irányítással is működtethetőek. A 2018-as CES-en bemutatott járműveket már abban az évben elkezdték tesztelni különböző helyszíneken, többek között egy kaliforniai mezőgazdasági iskola telepén és Coloradóban, ahol tűzoltók után vitték a sokszor akár 30 kilós felszereléseiket.

A járművek második generációs modelljeit tegnap mutatták be a nagyközönségnek, de a gépek valójában már használatban vannak egy ideje, mivel az elmúlt évben egy új-mexikói helyszínen vetették próba alá a teljesítményüket. A Black and Veatch építési vállalat most épülő, négy négyzetkilométeres kiterjedésű, 120 MW-os napelemfarmjának munkálatainál több AWV-t is alkalmaztak a panelek fuvarozására, ami jelentősen megkönnyítette a munkát a dolgozók számára, akik így más elfoglaltságaikra tudtak koncentrálni. A járművek GPS-es helymeghatározással kalkulálják ki a helyzetüket, radar és lidar segítségével kerülik el az ütközést az akadályokkal és kamerás felvételekkel küldik az információkat a kezelő számára. A járművek egyenként 400 kilogrammot tudnak szállítani és további 750 kilogrammot vontatni és akár 45 kilométert is megtehetnek egy feltöltéssel.

A Honda Autonomous Work Vehicle projektjének vezetője, Kenton Williams elmondta: a munkagépeket jelenleg elsősorban szállításra használják, de a teszt során azt is felmérik, hogy milyen más feladatokat lehetne megoldani a segítségükkel. A kísérlet alatt pontosabb rálátást kapnak a gépek teljesítményére és felhasználási módjaira, ezt a tudást pedig a jövőben a harmadik generációs AWV-k kialakításában kamatoztatják majd, amelyek végül már kereskedelmi forgalomba is megjelenhetnek.

(Fotó: Honda)

További cikkek a témában:

A Honda hamarosan újrahasznosítható rakéták és Holdon tevékenykedő robotavatárok gyártásába kezd Az autógyártó jövőbeli fejlesztései szó szerint elrugaszkodnak a Földtől: a következő cél az űr, de légitaxi szolgáltatás bevezetésére is készülnek a 2030-as években.
Hidrogénnel működő, önjáró utánfutók válthatják le a kamionokat a Hyundai szerint A Hyundai Trailer Drone-nak még vezetőfülkéje sincs, és egy e-Bogie nevű platformhoz kapcsolódva képes közlekedni.
A VW vezérigazgatója szerint az autóipar forradalmát nem az elektromos autók jelentik Herbert Diess szerint az elektromos autókra történő átállás relatíve könnyű lesz, de a forradalmat nem ez hozza el, hanem az önvezető technológia.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.