A VW vezérigazgatója szerint az autóipar forradalmát nem az elektromos autók jelentik

2021 / 09 / 07 / Felkai Ádám
A VW vezérigazgatója szerint az autóipar forradalmát nem az elektromos autók jelentik
Herbert Diess szerint az elektromos autókra történő átállás relatíve könnyű lesz, de a forradalmat nem ez hozza el, hanem az önvezető technológia.

Diess az idén Münchenben rendezett IAA MOBILITY 2021 hivatalos megnyitója előtt beszélt röviden a Volkswagen és úgy általában az autóipar jövőjéről – számolt be róla a Reuters. Mint arról korábban mi is írtunk, az uniós tervek szerint 2035 év vége jelentené a belsőégésű motort használó személygépkocsik korszakának a végét a kontinensen.

Itt az uniós klímavédelmi-terv – már 2035-ben véget érhetne Európában a belsőégésű autók korszaka Az Európai Bizottság ma tette közzé a „Fit for 55” elnevezésű klímavédelmi csomagot, ami megvalósulása esetén bevallottan erősen és több területen is érinti majd az uniós polgárok életét.

Diess szavaiból az világlik ki, hogy az elektromos autók érkezésének ténye (és ezzel együtt a belsőégésű motort használó kocsik érájának lezárása) nagyjából megpecsételődött, és az átállást a vezérigazgató relatíve könnyűnek titulálta. Múlt pénteken egyébként a Greenpeace egy német környezetvédő csoporttal, a Deutsche Umwelthilfe-vel (DUH) együtt jogi lépéseket helyezett kilátásba a német autógyártók, köztük a Volkswagen ellen arra az esetre, ha azok nem változtatnának a céges politikájukon a klímavédelem miatt. Diess egyébként az elektromos piacon a Tesla babérjaira pályázik, és 2025-re szeretnének az EV szegmensben piacvezető válni.

Ugyanakkor az iparág legfontosabb forradalmának Diess az önvezető technológiát (illetve az ehhez szükséges szoftvert) nevezte, amely semmivel sem összehasonlítható változásokat fog szerinte hozni, ám hogy a kihívás mértékét érzékeltesse, az önvezető technológia képezte azt az összehasonlítási alapot, amihez képest az elektromos járművek gyártására való áttérés könnyűnek minősül. Mindebben az az érdekes, hogy az önvezetés, ami remek hívószó volt még pár éve is, egyre inkább tűnhetett kiforratlan vágyálomnak az utóbbi idők híreit olvasva. Például a Tesla is elismerte, hogy a teljes önvezetés funkciója valójában csak kettes szintű automatikát takar (az emberi teljesítménynek megfelelő önvezetés az ötös szint).

A Tesla is elismeri, hogy a "teljes önvezetés" nevű funkció valójában csak kettes szintű önvezetést takar A "Teljes Önvezetés" nem annyira teljes, mint ahogy a neve sugallja.

Diess szavai alapján ugyanakkor a VW teljes mellszélességgel beáll az önvezetés mögé, olyannyira hogy magára az önvezetéshez szükséges szoftverre is pénzügyi modellt húznának fel, vagyis szolgáltatásként értékesítenék azt. Mivel pedig ez a jövő Volkswagenjének egyik alaposzlopa lenne, látszik, hogy mostanra még az autógyártás is mennyire egybefolyt a szoftverfejlesztéssel, valamint az MI-kutatásokkal.

Németország akár már jövőre engedélyezheti a vezető nélküli járműveket bizonyos helyeken Már nem egyszerű tesztről van szó, hanem az önvezető járművek akár sofőr nélkül is részt vehetnének a forgalomban 2022-től, ha a törvénytervezet elfogadásra kerül.

Azonban olyan jövő ez, amit már korábban is elkezdtek építgetni: a VW ezért is vásárolta be magát az önvezető szoftvert fejlesztő startupba, az Argo AI-ba (amely egyébként a Google feletti anyacég, az Alphabet Inc által birtokolt Waymo vetélytársa). A fejlesztéssel kapcsolatos egyik legkomolyabb kihívás, hogy a szabályozási környezet – különösen Európában – nem igazán kiforrott ezen technológia kapcsán, de épp Németország már jövőre változtatna ezen, és bizonyos kijelölt zónákban engedélyezné az önvezető gépkocsik közlekedését.

(Kép: Flickr/DennisM2)

További cikkek a témában:

A Mercedes olyan eszközt fejlesztett, amivel a gondolatainkkal vezérelhetjük az autót A felhasználó tarkójára rögzített eszköz érzékeli az agyi aktivitást, és annak megfelelően vezérli az autó egyes funkcióit, hogy a készülék viselője mire koncentrál.

Októberben készülhet el az első német gyártású Tesla A Berlin mellett, Grünheidében épülő Tesla Gigafactory megnyitása októberre várható - ha a brandenburgi környezetvédelmi hatóságok is úgy akarják.

Könnyű lesz az elektromos pickup-gyártók élete: csak be kell tenni a Magna tengelyét az alváz alá és kész is Hátsó- vagy összkerékhajtás, egy vagy két sebességfokozat, teljesítmény 120-tól 250 kW-ig: gyertek, pickup-gyártók, válasszatok villanyos hajtást tetszés szerint!


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.