Miközben az autógyártók sorra jelentik be, mikortól állnak át teljesen a tisztán elektromos járművek gyártására, a legnagyobb autóvásárlók többnyire csak passzívan követik a változásokat, céges autóikat a mindenkori aktuális kínálatból választják ki, a meglévő beszerzési üzletpolitika szerint. Az SAP, a német vállalati ügyvitelszervezési szolgáltató viszont közleményben tudatta: ők átírták ezt a szabályzatot, hogy alkalmazottaikat zöldebb céges autó kiválasztására inspirálják.
Az SAP saját közvetlen kibocsátásának nagy részét a cég globálisan 27000 darabos autóparkja teszi ki, így környezetvédelmi céljainak elérése érdekében a vállalat középtávon megszünteti autóflottájának teljes károsanyag-kibocsátását. Az SAP 2025-től kezdi meg globális autóparkjának cseréjét, ami a járművek élettartamának megfelelően 2030-ra 100%-ban kibocsátásmentes lehet. Ennek a lépésnek köszönhetően az SAP 2025 és 2030 között mintegy 500 000 tonna CO2-kibocsátás megelőzésével számol. Az SAP döntése a magyarországi leányvállalat esetében közel 650 autót érint.
Az elektromos járművek 2010 óta részei az SAP autóparkjának, ma már a teljes flotta közel 20%-át teszik ki. Addig is, amíg a teljes átállás bekövetkezik, az SAP aktívan ösztönzi munkavállalóit az elektromos vagy hibrid illetve plug-in hibrid modellváltozatok választására.
Magyarországon például az aktuális piaci árak alapján meghatározott gépkocsivásárlás értékhatárait úgy alakították ki, hogy kategórián belül lehetővé tegyék az azonos komfortfokozatú autó kiválasztását bármelyik meghajtási mód esetén.
Így elérhetővé válnak a belsőégésű motoroknál drágább hibrid, plug-in hibrid, és tisztán elektromos üzemű autók is az adott kategórián belül. Emellett a vállalat rendszeresen bővíti saját töltőhálózatát, hogy megfeleljen a növekvő belső igényeknek. A könnyítések eredményeként a magyarországi irodában az idei gépkocsirendeléseknél már teljesen eltűntek a dízel autók, 14 százalékot képviseltek a villanyautók, 25 százalékot a plug-in hibridek, és 40 százalékot a sima hibridek.
Az SAP nem csak vásárlóként, szolgáltatóként is jelen van az az e-mobilitás piacán. A cég az elektromos járművek használatát támogató megoldásokat is kínál, beleértve a töltőinfrastruktúra működtetésével kapcsolatos üzleti rendszereket illetve a kapcsolódó üzleti folyamatok szabványosítását. Az SAP E-Mobility megoldása a fizikai töltőpontot összeköti az SAP intelligens üzleti folyamatokat támogató csomagjával, ezzel megkönnyíti a járművekkel kapcsolatos számlázást, visszatérítést, könyvelést.
További cikkek a témában:
Bemutatták a kilencven fokban forduló kereket, ami jelentősen megkönnyítheti a parkolást
A Hyundai Mobis már a jövő közlekedési formáira gondolt, mikor megtervezte a kereket, a rendszert 2025-re önvezető autókba szeretnék integrálni.
A Baidu kormány, pedálok és vezető nélküli robotautók jövőjét vizionálja
A futurisztikus jármű a cég új chipjének, a Kunlun II-nek bemutatójául szolgált és egyelőre nem fogja Kína útjait járni, de a prototípus érdekességeket is tartogat.
Hidrogénnel működő, önjáró utánfutók válthatják le a kamionokat a Hyundai szerint
A Hyundai Trailer Drone-nak még vezetőfülkéje sincs, és egy e-Bogie nevű platformhoz kapcsolódva képes közlekedni.