A héten mutatkozott be a harmadik e-roller szolgáltató, és a sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a legmegnyugtatóbb módon úgy lehetne a rollerkérdést rendezni, ha nem a szolgáltató szabna meg irányelveket a felhasználóinak, hanem egységes KRESZ-szabályozás születne. Mint azt korábban mi is megírtuk, jelenleg ugyanis gyakorlatilag lehetetlen ezzel az eszközzel szabályosan közlekedni.
A helyzetben tehát annyi javulás történt még 2019-ben, hogy megszületett a Belügyminisztérium állásfoglalása, amely kimondta:
"az elektromos rollert a hatályos szabályozás alapján, külön eltérő rendelkezés hiányában csak segédmotoros kerékpárnak lehet megfeleltetni. A Rendőrség a jogszabályok alapján köteles eljárni."
Mindez azonban nem sokkal teremtett tisztább helyzetet, mivel a segédmotoros kerékpárt csak jogosítvány birtokában lehet vezetni, bukósisakot kell rajta viselni, valamint indexszel és féklámpával is fel kell szerelni. Érdekesség, de a héten az országban bemutatkozott TIER például épp ilyen rollereket tesz bérelhetővé, ugyanakkor a jogi hézagot még ők sem tudták betömni, hiszen például arra buzdítják felhasználóikat, hogy elsősorban a kerékpárúton közlekedjenek, amit például egy segédmotoros kerékpárral nem lehet megtenni. Vagyis a bírságolás lényegében az éppen arra járó rendőr kedvén múlott, igaz, mint azt a Telex megírta, ügyészségi iránymutatás már született – ami persze csak azokat az eseteket érintette, amelyek egyáltalán a bíróság elé kerültek. A helyzet tisztázása ráadásul azért is esedékes, mert Budapesten a világon tapasztalható folyamatoknak megfelelően a roller lett a járványkorszak egyik nyertese.
Azt már korábban is lehetett tudni, hogy közeleg a jármű hatósági szabályozása, most viszont a Telex meg is szerezte ezt a javaslatot, amely a KRESZ-módosítási komplexebb csomag egyik része. A javaslatban három definíciója van az e-rollernek -- mint azt a Telex írja:
A különbség a kétféle motoros roller között, hogy néhány eltéréssel (nincs utasszállítás, illetve 25 km/h maximális sebesség a megengedett) a kis teljesítményű motoros rollerre a kerékpáros közlekedés szabályai vonatkoznának, míg a nagy teljesítményűre a korábban említett belügyminisztériumi állásfoglalásnak megfelelően a segédmotoros szabályok annyi kitétellel, hogy ezen sem lehetne utast szállítani, és a vezetését a 16. életév betöltéséhez kötnék.