Ilyen lesz a taxidroszt, amit légitaxiknak építenek

2021 / 02 / 01 / Rácz Tamás
Ilyen lesz a taxidroszt, amit légitaxiknak építenek
Egy brit startup a Hyundai és a brit kormány támogatásával tervezi a jövő nagyvárosi légitaxi-kikötőjét.

A nagyvárosi közlekedés legújabb nagy forradalmának a légitaxik, személy- és áruszállító elektromos multikopterek megjelenése ígérkezik. Újonnan alakult cégek, autóipari és repülőgép-gyártó vállalatok fejlesztik lelkesen ezt az új közlekedési ágazatot.

Viszont nem elég csak a járművet megalkotni, gondoskodni kell olyan leszállóhelyekről is, ahol ez az új közlekedési eszköz csatlakozni tud a meglévő hálózatokra. Egy repülő eszköz ma sem szállhat le csak úgy akárhol, az elsősorban a sűrűn lakott területekre érkező, ma még nem is nagyon létező új légijárművekre vonatkozó szabályok pedig biztosan különösen szigorúak lesznek majd.

Egy brit startup, az Urban Air-Port ezekre a szabályokra készül, amikor a Hyundai és a brit kormány támogatásával már ezeket az új leszállóhelyeket (drónmegálló? röptaxidroszt? repparkoló?) tervezi:


Az első brit légitaxi-kikötő látogatóközpontjának látványterve

Vajon mennyi ilyen mini-heliport kell majd a metropoliszokba, ha mindenki drónokkal akar utazni?

A tervek szerint Coventryben novemberben nyílik majd meg az első ilyen új intermodális közlekedési csomópont a nagyközönség számára - de egyelőre még a továbbutazás lehetősége nélkül, csak azért, hogy az emberek kezdjenek el hozzászokni a jövő új nagyvárosi légibuszmegállóihoz.

További cikkek a témában:

Hamarosan repülő „mentőautót” vethetnek be New Yorkban Megkérdeztük a hazai légimentők volt vezetőjét is, hogy Magyarországon milyen paramétereket figyelnének egy hasonló eszköz szolgálatba állításakor.

Az önvezető autózás következő szintje: amikor külön sávot kapnak az autonóm autók Már miért kéne nekik külön sáv? Hát pont az a lényeg, hogy képesek maguktól is elközlekedni az emberi sofőrös autók között, nem?

A Cadillac szerint elektromos légitaxi és önvezető furgon kombója lesz a jövő luxusautója Az autóipar radikális változásának újabb mérföldköve: a luxusautó-gyártó, aki luxusmobilitási szolgáltató akar lenni.


Félkerekű, önegyensúlyozó vonat 1910-ből – a giroszkópos járművek őrült története: 2. rész
Félkerekű, önegyensúlyozó vonat 1910-ből – a giroszkópos járművek őrült története: 2. rész
A giroszkópos önegyensúlyozó autó egy dolog, de egészen más súlycsoport egy teljes, önegyensúlyozó vonatszerelvény – mégis elkészült ez utóbbi is a 20. század elején. Miért és hogyan fejlesztették ki egyáltalán, és végül is hova tűnt a giroszkópos vonat? – Ezekről szól a cikksorozatunk második, befejező része.
A Model A repül is és autó is, de mégsem olyan, mint a filmek repülő autói
A Model A repül is és autó is, de mégsem olyan, mint a filmek repülő autói
Az Alef Aeronautics által fejlesztett Model A távolról valódi autónak tűnik, közelről egy kabin, amit szénszálas hálós szerkezet vesz körbe. A jármű eladásra szánt változatát a tervek szerint már 2025-ben elkezdik gyártani.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.