"Ha valakinek ötszáz követője van, és kitesz egy fotót, arra számít, hogy kap legalább hatvan Like-ot. Ha ennél kevesebb érkezik, az a kép le lesz törölve." - nyilatkozta egy tini jónéhány évvel ezelőtt a Tech Insidernek. A közösségi média platformok legalább ilyen hosszú ideje, de valószínűleg még régebb óta mérlegelik, hogy a népszerűség megjelenítése mennyire fontos eleme a működésüknek.
A Facebook-hoz tartozó Instagram korábban már kísérletezett azzal, hogy bizonyos felhasználóknál eltüntesse a Like-számokat. Ilyenkor a platformok ezernyi szempontból vizsgálhatják a kiválasztottak viselkedésének a megváltozását. Többször vagy ritkábban lépnek be az appba? Több vagy kevesebb képet néznek? Többször lájkolnak? Többször kommentelnek? Többször posztolnak? Ezek az adatok más, például mentálhigiénés vagy PR szempontok mellett, segíthetnek eldönteni, hogy a tesztelt megoldás eljut-e végül az összes regisztrálthoz, vagy egy fiók mélyén végzi. A TechCrunch híre szerint az instázók vegyes érzésekkel fogadták a kísérletet: a fiatalabbakon (bár valószínűleg nem csak rajtuk) enyhülhetett a nyomás, hogy népszerűnek tűnjenek a barátaik körében, és a közösség jobban figyelhetett egy-egy kép valódi értékeire; azok viszont, akik pont a trendeket szeretnék követni, esetleg abból élnek, hogy népszerű és népszerűnek látszó tartalmat állítanak elő a platformra, már kevésbé örültek a változásnak.
Az Instagramnál most változtattak a teszt működésén: a résztvevők magunk dönthetnek arról, hogy kíváncsiak-e a számokra
A The Verge szerint három beállítással találkozhatnak az appban: senkinél sem szeretnének számokat látni; a saját posztjaikon nem szeretnék, ha látható lenne a Like-ok száma; minden maradjon úgy, mint eddig, vagyis látható. Azt nem tudni, hogy mi kell ahhoz, hogy ezek a változások végül beépüljenek az alkalmazásba, ahogyan az is kérdés, hogy a Facebook mikor kezdi el hasonló tesztjét. Abban viszont biztosak lehetünk, hogy Menlo Parkban nagyon körültekintően hozzák majd meg ezt a döntést. Lavírozniuk kell a befektetői elvárások (legyenek egyre többen és egyre aktívabbak a felhasználók, nőjön a bevétel), a hirdetői elvárások (minél nagyobb figyelem és aktivitás a hirdetéseik körül), a törvényhozói elvárások (ne ártson a fiataloknak a platform használata) és a felhasználói elvárások (élvezzék az instázást) között. Nem lesz könnyű eldönteni, hogy kinek a véleményére hallgassanak.
(Fotó: Unsplash)
Ez is érdekelhet:
Vége a lájkvásárlásnak? Az Instagram lecsap a kamukövetőkre
A tulajdonos Facebook két céget perelt be.
Az Instagram új funkciója lehetővé teszi a törölt tartalmak visszaállítását
Az applikáció elsősorban a nagy követőszámú fiókokat célzó kiberbűnözők pusztítását próbálja enyhíteni, ám ettől még a hétköznapi felhasználók is örülhetnek az újdonságnak.
Teljesen megváltozik az instás üzenetküldés
A tulajdonos Facebook még szorosabbra fűzi a szálakat az Instagram és a Messenger közt.