Kínai kutatók úgy vélik, hogy egy idegen civilizáció rádiójeleire bukkanhattak

2022 / 06 / 14 / Felkai Ádám
Kínai kutatók úgy vélik, hogy egy idegen civilizáció rádiójeleire bukkanhattak
Ugyanakkor arra is nagy az esély, hogy sima rádióinterferenciáról van szó – most ez utóbbi magyarázatot próbálják kizárni épp.

A kínai Five-hundred-meter Aperture Spherical Telescope (FAST) a világ legnagyobb egytányéros távcsöve, és ez egyben a legérzékenyebb is – az eszköz pedig fontos szerepet játszik az idegen civilizációk keresésében, ami egyébként a teleszkóppal kapcsolatos öt fő tudományos célkitűzésnek az egyike. A FAST teleszkóp alkalmasabb az idegen civilizációk felkutatására, mint a nemrég összeomlott Puerto Rico-i Arecibo Obszervatórium, egy korábbi rádióteleszkóp, amelyet az űrből érkező intelligens életre utaló jelek vizsgálatára használtak a múltban. Ennek az az oka, hogy a FAST nagyobb, kétszer érzékenyebb, és az égbolt sokkal szélesebb sávjáról is képes fogadni a jeleket. Mint az egyik kínai kutató elmondta, a FAST rendkívül nagy érzékenysége az alacsony frekvenciájú rádiósávban különösen fontos szerepet játszik a földönkívüli civilizációk felkutatásában.

Kiszámolták, hány ellenséges idegen civilizáció akadhat a galaxisunkban Az is kiderül, mekkora eséllyel rohannának le minket. De hogy jön mindehhez Amerika rengeteg háborúja a közelmúltból?

A fentebb linkelt, kínai cikkben pedig, miként arról a Futurism beszámolt, arról is szó esik, hogy miközben egy kínai tudóscsoport, akik távoli exobolygókat pásztáztak életjeleket keresve, az állításuk szerint „gyanús nyomokra” bukkantak, amelyek egy földönkívüli civilizációtól is származhatnak. A kutatók szerint azonban a következtések levonásával kapcsolatban egyelőre óvatosságra van szükség.

Andrew Jones, a kínai űrprogramra specializálódott újságíró elmondása alapján tehát a felfedezésnek része olyan gyanús jelek, amelyekre a kutatók a 2019-es, az exobolygókat megfigyelő adatsorban bukkantak. Az újságíró szerint azonban egyelőre jobb, ha nem éljük bele magunkat nagyon ebbe a felfedezésbe. Azt ugyanis a kínai kutatók is elismerik, hogy arra is komoly az esély, hogy mindennek a hátterében rádióinterferencia áll. A Futurism ehhez hozzáteszi azt is, hogy mivel mindezt egyelőre nem is tették közzé hivatalos tanulmány (no pláne az elbírálási folyamaton is átesett tanulmány) formájában, így különösen nem árt óvatosan kezelni az elhangzottakat.

A kutatócsoport mindenesetre elég izgatott, és az egyik kutató elmondta azt is, hogy szerinte valószínűleg idegen civilizációtól származó jelekről van szó, de az idő rövidsége miatt ezt egyelőre nem tudták egyértelműen azonosítani.

(Kép: A Five-hundred-meter Aperture Spherical Telescope (FAST) rádiótávcső, wikimedia.commons/Absolute Cosmos)

A 6G hajnala: Optikai switchek és elektromágneses hullámmanipuláció
A 6G technológia az optikai kapcsolás és a pontos elektromágneses hullámmanipuláció révén forradalmasítja a telekommunikációt, növelve a kapcsolódási sebességet és hatékonyságot.