Komoly lökést kapott az első európai Hyperloop-vonal építése

2021 / 10 / 23 / Bobák Áron
Komoly lökést kapott az első európai Hyperloop-vonal építése
Az Elon Musk által megálmodott Hyperloopban az utasokat szállító kapszulák egy légritkított csőben közlekednek több mint 1000 km/h-s sebességgel, így akár a légi közlekedésnél is gyorsabb utazást tehet lehetővé.

Az új közlekedési mód fejlesztésében eddig elsősorban amerikai cégek, például a Virgin Hyperloop és a HyperloopTT jártak az élen, a következő években viszont felzárkózhat melléjük a Hardt Hyperloop is, akik most egy 15 millió eurós támogatást kaptak az Európai Bizottságtól az európai zöld megállapodás (European Green Deal) keretében - írja a Designboom. Az ebben a megállapodásban foglaltakat az EU idén júniusban emelte törvényi hatályra az európai klímarendelet elfogadásával, amelynek fontos részét képezi a közlekedésből fakadó üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése is. Az Európai Bizottság álláspontja szerint a Hyperloop fejlesztése ennek az egyik kézenfekvő módja lehet, hiszen a légritkított csőben közlekedő, elektromos hajtású kapszulák jóval kevésbé szennyezik a levegőt, mint a légi közlekedés, miközben annál akár gyorsabb utazásra is lehetőséget adnak.

A Hardt Hyperloop tervei szerint az első európai vonal Amszterdam és Rotterdam között valósulna meg valamikor a következő évtizedben, ennek első lépéseként pedig Groningenben 2023-ban felépítik az Európai Hyperloop Központot, amely lehetőséget nyújt a világ minden tájáról érkező cégeknek, hogy a Hyperloophoz kapcsolódó technológiákat fejlesszenek és teszteljenek. A központ részeként elkészül egy 2,7 kilométer hosszú tesztpálya is, amelyben akár 700 km/h-s sebességgel is tesztelhetik a megoldásaikat a fejlesztők.

Ahogy arról a The Next Web beszámol, októberben az Európai Vasúti Infrastruktúra Üzemeltetők Szövetsége megállapodást írt alá a világ hét legnagyobb Hyperloop-fejlesztésekben érdekelt vállalatával, amely szorosabb együttműködést tesz lehetővé az olyan cégek között, mint a Virgin Hyperloop, a HyperloopTT és a Hardt Hyerploop az európai Hyrperloop-infrastruktúra fejlesztése érdekében. A Hardt Hyperloop korábban az UNStudio építészirodával összefogva már néhány látványtervet is bemutatott arról, hogy hogyan fog kinézni az amszterdami Hyperloop-pályaudvar, amely a tervek szerint mindössze 53 percre rövidítené le az Amszterdam-Frankfurt távolságot.

További cikkek a témában:

Nagy lépést tett a megvalósulás felé az Elon Musk által megálmodott Hyperloop A Virgin Hyperloop emberekkel tesztelte a légritkított csőben közlekedő kabint, ami sokak szerint új forradalmat hozhat a közlekedésben.

Ilyen lesz az utazás a több mint 1000 km/h-s sebességgel száguldó Hyperloopban A kabinokban egyáltalán nem lesznek ablakok, így az utasok valószínűleg nem is nagyon fogják érzékelni, milyen hatalmas sebességgel haladnak.

A teherszállító Hyperloop a légi fuvarozás sebességével szállítja a rakományt Bemutatták a teherszállításra alkalmas HyperPort terveit, ami az elképzelés szerint naponta többezer konténert szállít majd 600 km/h-s sebességgel.


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Autót vennél mostanában? Nézz bele a PLAYER AUTÓTESZT ROVATÁBA!
Minden friss és izgalmas autót kipróbálunk, amit csak tudunk, legyen az dízel vagy elektromos, olcsó vagy luxus, kétszemélyes vagy kisbusz!
Történet az autóról, ami rádióhullámokból állított elő energiát állítólag
Történet az autóról, ami rádióhullámokból állított elő energiát állítólag
A rádióhullámok a Földön mindenütt jelen vannak – ebből adódik az ötlet, hogy ha ezt energiaként hasznosíthatnánk, akkor nem kellene az eszközeinket tölteni. Ez az elképzelés önmagában nem új, a lépték viszont igen: egy egész autó működtetésére ugyanis sosem tűnt elégnek az így nyerhető energia. Legalábbis nem tűnt annak egészen 2015-ig.
Háromszázezer autón vizsgálták, hogy az elektromos vagy a benzines modellek a megbízhatóbbak
Háromszázezer autón vizsgálták, hogy az elektromos vagy a benzines modellek a megbízhatóbbak
Az amerikai Consumer Reports kutatása szolgált egy-két meglepetéssel.
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.