Légitaxit tesztel a NASA

2021 / 09 / 02 / Felkai Ádám
Légitaxit tesztel a NASA
A cél, hogy a jelenlegi légügyi szabályozásba be lehessen integrálni ezeket a járműveket is, illetve hogy az új légi eszközöket a közösség is elfogadja.

A NASA hétfőn kezdte meg a Joby Aviation vertikális fel- és leszállásra képes, teljesen elektromos eVTOL eszközének a tesztjét – áll az űrügynökség sajtóközleményében. A mostani teszt az első felvonása a NASA Advanced Air Mobility/AAM nemzeti kampányának, amelynek több jelentősége is akad, melyekre mindjárt vissza is térünk, de egyelőre tisztázzuk, hogy mi az az AAM! Az AAM gyűjtőkifejezés, amely a csomagszállító drónoktól kezdve a légitaxikon át az egészségügyi szállító eszközökig nagyon sok, légi közlekedésben részt vevő rendszert fog egybe, melyekben az a közös, hogy manapság azért még ritkán futunk velük össze, de a fejlesztésük már gőzerővel folyik.

A NASA célja, hogy az ilyen járművek teljesítményéről, valamint az akusztikájáról (a gép által keltett zajhatásról) gyűjtsön össze minél több adatot, amelyet fel lehet használni a különböző, jövőbeni légi eszközök modellezéséhez és szimulációjához. A kezdeményezés emellett arra is jó, hogy általa beazonosíthatóak legyenek a különböző szabályozási hézagok a Szövetségi Légügyi Hatóság/FAA jelenlegi regulációjában, melyek betömésével az AAM légi járművek integrálhatóak lehetnének a nemzeti légtérbe. A kampány egyébként több éven át és több helyszínen zajlik majd.

A mostani teszt során gyűjtött adatok után indulhat el az első tesztsorozat (NC–1) 2022-ben, amelyben már más vállalatok eszközeit is vizsgálják, a mostaninál komplexebb légi körülmények közt.

A Joby járművének a tesztelése szeptember 10-ig tart a vállalat bázisán, és annyiban történelmi eseményről van szó, hogy az említett kampány során a NASA először vizsgál egy ilyen eVTOL-eszközt, amely a jövőben légitaxiként funkcionálhatna. Az űrhivatal lényegében három dolgot vizsgál: miként mozog a gép, milyen hanghatások kísérik a működését, illetve miként kommunikál az eszközt irányító kontrollerrel. A zajterhelés vizsgálatához az űrhivatal egy mobil létesítményt vet be, amelyet több mint 50 mikrofonnal szereltek fel, és a légitaxi különböző repülési helyzeteiben teszteli az eszköz hangzását. A későbbi partnerek eszközei hasonló teszteken esnek majd át egyébként.

JoeBen Bevirt, a Joby Aviation alapító vezérigazgatója szerint a NASA kezdeményezése „kritikusan” fontos abból a szempontból, hogy segíti az eVTOL viselkedésének a megértését tudományos szemszögből, illetve hozzájárul ezen eszközök elfogadtatásához a szélesebb közvélemény előtt.

(Kép: NASA)

További cikkek a témában:

Egyre jobban érik az első légitaxi-szolgáltatás elindulása A héten a Volocopter és a Joby Aviation is komoly eredményekről számoltak be, amelyek alapján reálisnak tűnik a 2023-as, 2024-es céldátum.

Kínában már sorozatban gyártják a légitaxikat Amíg a nyugati gyártók egyelőre csak a prototípusoknál tartanak, a kínai Ehang már nagyüzemben gyártja az Ehang 216 és VT30 légitaxikat a yunfui gyárában.

A légitaxik után jöhetnek a légibuszok? A Kelekona által nemrég bejelentett légi járművel egyszerre akár negyvenen is utazhatnának.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Valóban mesterséges tárgy a Hold előtt elrepülő “szörfdeszka” a NASA felvételén
Valóban mesterséges tárgy a Hold előtt elrepülő “szörfdeszka” a NASA felvételén
A NASA Lunar Reconnaissance Orbiter képet készített egy, a Hold körül keringő szörfdeszkára emlékeztető objektumról. Hogy mi ez a tárgy, az derült ki végre.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.