Ikonikus márka ide vagy oda, az Apple általában nem szokott a globális eladási listák élén végezni, 2020 első negyedévében például a Samsung és a Huawei is több telefont értékesített náluk. Cupertino a darabszám helyett inkább a jövedelmezőség területén szokott vezetni, nem is kevéssel: alig több mint egy éve a Forbes arról számolt be, hogy a szektor összbevételének a harmadát, profitjának viszont a kétharmadát viszi haza Tim Cook és csapata. Szokásos, szeptember-októberi készülékpremierjeiknek köszönhetően a legerősebb negyedévük mindig az utolsó, de a világjárvány évében ez még a szokottnál is jobban sikerült.
Az iPhone 12 modellek népszerűségének köszönhetően az Apple eladásai tizenöt százalékkal nőttek, miközben a Samsung számai tizenkettővel csökkentek,
foglalja össze a Gartner adatait a 9to5Mac. Utoljára 2016 utolsó negyedévében végzett az Apple ilyen előkelő helyen. Az egész évet nézve viszont még így sem sikerült lenyomniuk a Samsungot: 2020-ban az amerikai márka kétszázmillió készüléket adott el, a koreai kétszázötvenet. A lista első öt helyezettje közül csak az Apple és az Oppo tudtak növekedni, miközben 2020-ban a végfelhasználóknak értékesített készülékek száma tizenkét és fél százalékkal csökkent 2019-hez képest. A kutatócég szerint ráadásul az Apple még több telefont adott volna el, ha az autógyárakat is sújtó chiphiány nem okozott volna fennakadásokat náluk is.
(Fotó: Apple)