A cég ügyeivel kapcsolatban igen jól értesült Mark Gruman névtelen forrásokra hivatkozva azt írja, hogy a szóban forgó eszköz az októberben bemutatott Oculus Quest 2-re fog hasonlítani, vagyis teljesen önállóan használható lesz, ami azt jelenti, hogy se számítógéphez, se telefonhoz nem kell majd csatlakoztatni. Gruman szerint a fejlesztés N301 kódnéven folyik, és a prototípusok között olyan is van, amelynek a teljesítménye az Apple legújabb M1 chipjének a képességeit is felülmúlja. A készülék kijelzőjének a felbontása szintén is jobb lesz, mint a mai VR-szemüvegeké.
A nagy teljesítményű hardver miatt az Apple kénytelen volt egy ventilátort is szerelni a sisakba, ami így az első teszteken állítólag túl nagynak és nehéznek bizonyult, több tesztelő pedig nyakfájdalomra panaszkodott. Az Apple így kénytelen volt változtatni a dizájnon, hogy a készülék kisebb legyen, ez viszont azzal járt, hogy szemüvegben nem lehet majd használni, a szemüvegesek ehelyett közvetlenül a kijelzőre rögzíthetik a lencséjüket. A sisakról emellett még annyit lehet tudni, hogy külső kamerák is vannak rajta, amik többek között a felhasználó kézmozgását figyelik, és olyan alkalmazással is kísérleteznek, amellyel a sisak viselője a levegőben gépelhetne egy virtuális billentyűzeten.
Hogy az Apple-nek ezen kívül még milyen tervei vannak a VR-ral, arról egyelőre csak halvány sejtéseink lehetnek. Ami biztos, hogy Tim Cook cége tavaly felvásárolta a NextVR-t, akik többek között koncerteket és sporteseményeket rögzítenek virtuális valóságban, emellett terveznek egy kifejezetten a szemüvegre optimalizált alkalmazásboltot is. Könnyen elképzelhető, hogy ennél tovább még az Apple sem jutott az ötletelésben, hiszen Gruman szerint a VR-szemüveg egyfajta "irányzék" lenne, ami többek között arra hivatott, hogy beindítsa az AR-szemüvegükhöz is használható alkalmazások fejlesztését.
Ennek jele, hogy az Apple-nél állítólag nem tömegtermékben gondolkodnak: a mai, 300 és 900 dollár közötti VR-sisakoknál drágább készülékről az egyik névtelen forrás úgy nyilatkozott, hogy szerinte
boltonként átlagosan napi egyet fognak belőle eladni.
Ha a hivatalos viszonteladókat nem számoljuk, az Apple-nek összesen 511 boltja van világszerte, vagyis ez azt jelentené, hogy nagyságrendileg 190 ezer darabot adnának el évente a szemüvegből, ami tényleg elhanyagolható mennyiség ahhoz képest, hogy Mark Zuckerberg tavaly októberben tízmillió eladott Oculus Quest 2-t tűzött ki célként egy befektetőknek tartott értekezleten.
Az Apple megjelenése ezzel együtt is komoly vérfrissítést jelentene a VR-nak, amire a szektornak szüksége is van, hiszen bár az elmúlt években számtalan gyártó állt elő a saját VR-megoldásával, a piac nagyrészt még mindig az Oculusra, a Sonyra és a HTC-re korlátozódik. Gruman magáról az AR-szemüvegről is megosztott néhány hírt, az információi szerint ezt N421 kódnéven fejlesztik, és egyelőre korai fázisban van, vagyis a megjelenése a következő években nem várható.
(Borítókép: Kilito Chan/Getty Images)

Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR