A Boston Dynamics robotkutyája eddig is számtalan helyzetben nyújtott hasznos segítséget az embereknek az őrző-védő feladatoktól kezdve a takarításon keresztül a mentési munkálatokig, most viszont a cég mérnökei egészen új szintre emelték a négylábú robot képességeit. A mérnökök kísérletképpen integrálták a Spotba ChatGPT-t, emellett a robotot ellátták a hangfelismeréshez, a beszédhez és a gépi látáshoz szükséges szoftverekkel és hardverekkel is, aminek eredményeképp a gép már egészen emberi módon tud kapcsolatba lépni a környezetével.
Az erről kiadott, alább megtekinthető videón például azt láthatjuk, hogy a kommunikációs képességekkel felvértezett robotkutya idegenvezetőként is profin megállja a helyét, eközben pedig képes a személyiségét is változtatni aszerint, hogy mit várnak tőle a "gazdái": az egyik pillanatban még kimért komornyikként kommunikáló robot a következő jelenetben már Joshként bemutatkozva ad szarkasztikus válaszokat a neki szegezett kérdésekre, nem sokkal később pedig már egy tini jellegzetes szófordulataival és hanghordozásaval mutatja be a Boston Dynamics gyárát. Matt Klingensmith, a cég vezető szoftvermérnöke azt is elmondta, hogy a mesterséges intelligenciával felvértezett robot reakciói sokszor még őket is meglepték, amikor például arra kérték a robotot, hogy mutassa meg a szüleit, az a régebbi Spot modelleket felsorakoztató kiállítótérbe vezette őket annak ellenére, hogy soha nem tanították meg neki, hogy erre a kérdésre hogyan kéne reagálnia.