A Rollin nevű magyar startup innovatív roller-dokkoló állomásáról nemrég írtunk egy rövid anyagot a cég sajtóközleménye alapján. Pár napja viszont a zalaegerszegi Zalazone járműipari kutató-fejlesztőközpontban egy bemutatón személyesen is sikerült találkoznom a fejlesztők egyikével és nagyon érdekes további részleteket tudtam meg a munkájukról.
(Akinek nincs meg, hogy mi is ez a Rollin: a háromfős magyar csapat terméke egy elektromos roller dokkoló-töltő állomás, ami akár különböző mobilitási szolgáltatók különböző típusú rollereit is képes fogadni és tölteni. A fejlesztők célja, hogy segítsenek rendet teremteni a nagyvárosok szanaszét dobált rollereinek káoszában illetve egyszerűen, kábelekkel való bajlódástól mentesen lehetővé tegyék a letett bérrollerek gyors rácsatlakoztatását egy töltőre.)
Ami a legjobban érdekelt, az volt, hogyan sikerült az induktív töltési rendszerek között kiemelkedően jó hatásfokot, 75-85 százalékos energiaátadást összehozni. A megoldás a töltő és fogadó tekercsek precíz pozicionálásában rejlik. A roller vázára szerelt fekete kockát erős mágnesek húzzák rá a töltőfejre, így az adó és vevőtekercs pontosan olyan távolságra és helyzetbe kerül egymáshoz képest, ami az optimális energiaátadáshoz kell:
Persze azt is megkérdeztem, mikor lesz mindenhol, de legalábbis Budapesten minden sarkon Rollin-töltő. A helyzet sajnos az, hogy ez most nem a magyar startupon és nem is a megoldásuk iránt nagyon érdeklődő szolgáltatókon, hanem az általános világpiaci chipválság kimenetelén múlik. A Rollin első vevője, a Bird hiába rendelné száz- vagy akár ezerszámra a dokkolóállomásokat, a gyártás, a szállítás nem tervezhető az alapanyaghiány miatt. A chiphiány ahhoz a faramuci helyzethez vezetett, hogy a Rollin most éppen visszafejleszti termékét és átmenetileg csatlakozókábellel szereli fel töltőállomásait, mert ehhez a megoldáshoz kevesebb elektronikai hiánycikkre van szükség.




Taycan modellek
A Porsche első elektromos autója és az autózás új korszakának kezdete. Rendkívüli hatékonyság és családbarát méretek akár 761 lóerővel, akár 463 kilométeres hatótávval és számos világújdonsággal.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Elektromos Macan
A klasszikus Porsche formanyelv előremutató átdolgozásával a teljesen elektromos Macan már első pillantásra szemlélteti saját lelkületét. Legyen szó városi használatról vagy ingázásról, a teljesen elektromos Macan elemében van mindenhol, különösen, ha az egyéniség is számít.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR