A villanyroller ha egyelőre nem is kifejezetten környezetbarát, de mindenképpen kényelmes módja a városon belüli rövidebb utak megtételének. A bérroller-szolgáltatók néhány évvel ezelőtti berobbanása óta ugyanakkor a legtöbb nagyvárosban folyamatos problémákat okoz, hogy ezek a mikromobilitási eszközök sem a KRESZ szempontjából nincsenek rendesen szabályozva, sem pedig arra nincs szabály, hogy hol lehet és nem lehet velük parkolni: a nagyvárosok utcáin mindennapos látvány a rosszul leparkolt roller, ami sok esetben szétdobálva, a járdára vagy a bicikliútra dőlve akadályozza a forgalmat.
Az utóbbi okból kifolyólag Budapest nagy részén nem is lehet lezárni a Lime rollereit, de ahogy nemrég írtunk róla, még olyan kerület is akad, ahol a roller elektromos motorja automatikusan lekapcsolja magát, így keresztülhajtani sem lehet az érintett szakaszon. A rollerek szabályozására több ötlet is felmerült, amelyek közös pontja, hogy az ilyen eszközöket csak bizonyos, előre kijelölt helyeken, úgynevezett mikromobilitási pontokon lehetne otthagyni. Ezt persze meg lehet oldani egyszerűen úgy is, hogy az aszfaltra felfestenek egy vonalat, és az alkalmazás nem hagyja máshol lezárni a rollert, de ennél valamivel elegánsabb a Rollin Technologies megoldása, amivel a rollerekkel is pont úgy parkolhatnánk, mint például a Bubi-biciklikkel.
A Déri Huba, Dominkó Dániel és Tar Dávid által létrehozott "közlekedéstámogató eszköz" egy dokkoló és egy indukciós (azaz vezeték nélküli) töltőállomás egyben, így nem elég, hogy a rollerek szépen, rendezetten parkolnak egymás mellett, de az erre felkészített járműveket a dokkoló fel is tölti. A cég szerint ez 3-6 órás töltési időt jelent, gyorstöltéssel pedig mindössze 2-3 óra feltölteni a rollert, ami annak is köszönhető, hogy az elmúlt időszakban az indukciós energiaátvitel hatékonyságát 78-82%-os hatékonyságra sikerült fejleszteniük. A korábban az MVM Edison startup-versenyét is megnyerő, és jelenleg is a cég Smart Future Labs alapja által támogatott Rollin Technologiesnak erre a technológiára a Szabadalmi Együttműködési Szerződés (PCT) szabadalmi bejegyzését is sikerült megszereznie. Az ötletgazdák az indukciós eljárás mellett kidolgoztak egy "plug-in", tehát kábeles megoldást is, ami egyszerűbb és költséghatékonyabb, mint a vezeték nélküli töltés.
“Szeretnénk, ha a Rollin megkerülhetetlen szereplője lenne az európai mikormobilitásnak” - mondta el a terveikről Déri Huba, a cég ügyvivője, aki szerint ennek első lépéseként Budapesten és a nagyobb vidéki városok utcáin fognak megjelenni a töltőállomások. A Rollinból három, egyenként tíz dokkolóval ellátott állomás már most is működik a ZalaZone tesztpályán, és a cég több budapesti önkormányzattal is tárgyalásokat folytat a rendszer bevezetéséről, amelynek használatáról a hazai szolgáltatók közül eddig a Bird Magyarországgal született megállapodás.