Megvásárolta a Hyundai a robotkutyát gyártó céget

2020 / 12 / 11 / Felkai Ádám
Megvásárolta a Hyundai a robotkutyát gyártó céget
A robotipari technológiák miatt kacsingatott a koreai autógyártó a Spotot, a robotkutyát fejlesztő Boston Dynamics irányába, amelynek most meg is szerezte a 80 százalékát.

A Spotról, a robotkutyáról elhíresült Boston Dynamics ezzel hivatalosan is a Hyundai Motor Group része lett. A Boston Dynamics a Massachusettsi Műszaki Egyetem leágazásaként jött létre 1992-ben, majd a Google felvásárolta őket 2013-ban. Négy évvel később a Google eladta a céget a japán SoftBanknak. A koreai vállalat pedig most 1,1 milliárd dollárért a döntéshozatali többséghez bővel elegendő 80 százalékát szerezte meg a Boston Dynamicsnak. A maradék 20 százalék marad a SoftBanknál annak egy leányvállalatán keresztül. A két cég között a tárgyalások tavaly novemberben kezdődtek, és az üzlet véglegesítésére 2021 nyarán kerülhet sor – számol be róla az Engadget.

A nyilatkozat szerint a Hyundai azért döntött a felvásárlás mellett, mert a Boston Dynamics a nagy teljesítményű, észleléssel, navigációval és intelligenciával felszerelt robotokkal kapcsolatos több kulcsfontosságú technológiát is birtokol. Ráadásul a Boston Dynamics székhelye nem meglepő módon Boston, valamint a Szilícium-völgy, aminek köszönhetően könnyebb vezető szakembereket megszerezni, és együttműködni a lehetséges partnerekkel.

A Hyundai számára azért fontosak a fent említett technológiák, mert a vállalat robotokkal bővítené a kínálatát. Ez jelenleg főleg a logisztikában hasznosított robotokat jelenti. A Boston Dynamics híres robotkutyája, Spot nem csak internetes látványosság a YouTube-on, de elsősorban arra fejlesztették, hogy olyan körülmények közt teljesítsen feladatokat, amelyek az emberek számára már túl montonok, nehezek vagy veszélyesek lennének. De a vállalat már most több, raktárakba használatos technológiát is fejleszt, a raktári mobil robotjukat például 2021-ben jelenthetik be. A Hyundai-t azonban a humanoid robotok is érdeklik, mivel a jövőben akár ápoló-robotokat is piacra dobnának. A Boston Dynamics porfóliójában pedig ilyen gépek is akadnak, mint a kézenállásra és látványos parkour-mozdulatokra is képes Atlas.

Ugyanakkor nem ez volt idén a legnagyobb üzlet, ami a SoftBankhoz köthető. A japán vállalat ősszel adta el a brit lapkatervezőt, az ARM vállalatot az Nvidiának. Az a 40 milliárd dolláros üzlet pedig átrendezheti a félvezetők globális piacát is.

További cikkek a Rakétán:

Megvásárolható a Boston Dynamics híres-neves robotkutyája A gépeb nem olcsó, cserébe a 21. század egyik technológiai nevezetessége rohangálhat a ház körül.

Spot, a robotkutya Csernobilban szaladgált A Boston Dynamics négylábú robotja ideális eszköz a sugárszennyezett területek felmérésére, megtisztításuk előkészítésére.

Miért a katonai robotkutya az első lépés a Star Wars robotjai felé? Q-UGV bár a Boston Dynamics elhíresült kutyájára hajaz, ám ezt kifejezetten harci célra fejlesztik. A robotika jövője a Q-UGV fejlesztője szerint pedig az, amit a Star Wars filmekben láthatunk.


Autót vennél mostanában? Nézz bele a PLAYER AUTÓTESZT ROVATÁBA!
Minden friss és izgalmas autót kipróbálunk, amit csak tudunk, legyen az dízel vagy elektromos, olcsó vagy luxus, kétszemélyes vagy kisbusz!
Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
“Elképzelhetetlen” veszélyben a kereskedelmi repülőjáratok az egyre hevesebb GPS-támadások miatt
“Elképzelhetetlen” veszélyben a kereskedelmi repülőjáratok az egyre hevesebb GPS-támadások miatt
A kereskedelmi járatok a Közel-Kelet felett “elképzelhetetlen” fenyegetéssel szembesülnek újabban: a GPS-rendszert ért, eddig példátlan “spoofing” támadások miatt szeptember óta több tucat esetben hibásodtak meg a navigációs rendszerek. A helyzetet rontja, hogy egyelőre nem lehet pontosan tudni, ki áll a támadások mögött, és ezek elhárítására sincs jelenleg ötlet.
Felezi a járatidőt Stockholmban az első elektromos szárnyashajó
A világ első elektromos utasszállító szárnyashajója túljutott Svédországban a tesztelési fázison, és most kerül gyártásba, jövőre pedig át is veszi a stockholmi tömegközlekedési hálózat. A Candela P-12 az egyik útvonalon az 55 perces járatidőt 25 percre csökkenti.
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.