A mesterséges intelligenciát alkalmazó vállalatvezetők mintegy hatvanhat százaléka erőteljesen érzékeli a technológia értékteremtő képességét, és mindössze két százalékuk tapasztalta ennek ellenkezőjét. A megkérdezettek nyolcvannyolc százaléka olyannyira elégedett az MI nyújtotta előnyökkel, hogy további befektetéseket tervez, sokaknál azonban nem vált be a technológia – ők csak ötvenkét százalékban nyitnának újabb beruházások felé.
A cégek leggyakrabban az adatelemzéshez használnak mesterséges intelligenciát: negyvenkilenc százalékuk nem találja kielégítőnek adatbeviteli tevékenységüket, míg negyvenkét százalékuknál már az adatokhoz történő hozzáférés stratégiája sem világos. Másik jelentős probléma, hogy a mesterséges intelligencia nehezen épül be a gyakorlatba, emiatt használata is lassabban terjed el: a cégvezetők hatvannégy százaléka szerint ennek oka a dolgozók bizonytalansága, valamint az, hogy nem igazán értik a technológiát. Emiatt a legnagyobb kihívás továbbra is az, hogy a vezetőség megtalálja a
bizalomépítés módját a különböző szintű digitális kompetenciákkal rendelkező csoportoknál.
Mindez azonban kevés a vállalaton belüli humán erőforrás fejlődéséhez, hiszen az igazgatók elsöprő többsége - jelenleg - nem óhajt versenybe szállni a technológiához értő szakértőért. Tízből kilenc vezető inkább kiszervezi a mesterséges intelligenciához kapcsolódó feladatokat külső cégekhez, mert ezt a megoldást sokkal költséghatékonyabbnak gondolja, mintha saját szakértői csapatot alapítana.
(Fotó: Unsplash/Science_in_HD)