A vállalat közleménye szerint a fejlesztők sokat, és régóta dolgoztak azon, hogy hogyan tehetnék még jobbá a Google Kereső applikációját. Végül úgy döntöttek, hogy bár a szolgáltatás eddig sem volt túlzsúfolt, mégis az egyszerűsítés felé indulnak. A szakemberek azt remélik, hogy a jövőben ennek köszönhetően még jobb élményt biztosíthatnak felhasználóik számára.
„Szerettünk volna visszalépni az egyszerűsítés irányába, hogy mindenki gyorsabban és könnyebben megtalálhassa amit keres” – mondja Aileen Cheng, a Google dizájnere, akinek fontos szerepe volt a mostani változtatásban. Szerinte az újdonság frissítően hathat a felhasználókra, és ezért még többször igénybe vehetik majd a Keresőt. A Google Kereső ugyanis minden eddiginél információközpontúbb lett; úgy változott a találatok megjelenítése, hogy ezentúl a figyelem egyértelműen az eredményekre összpontosuljon.
A grafikus elemek pedig úgy rajzolódnak majd ki, hogy hatékonyabban fogják kitölteni a rendelkezésre álló helyet.
A cég még az új betűk kidolgozására is külön dizájnercsapatot foglalkoztatott: a Google Kereső új verziója könnyebb olvashatóságról gondoskodik, kicsit nagyobb lett betűméret és vastagabbak a vonalak, így a szem számára kellemesebb látványt nyújtanak. Ezáltal a tervezők szerint gyorsabban el lehet majd igazodni a találatok között, egyszerűbbé válik az áttekintése az eredménynek. Ugyanezt a betűtípust részesíti előnyben a frissített felületen a Google, ami egyébként teljesen a sajátja, és amit már régóta alkalmaz a különböző felületeken. Az Android esetében például a Gmailnél is felbukkant már az a megoldás, mely ezentúl a Keresőben is kirajzolódik majd. Aileen Cheng szerint az információ hatékony átadásában sokan nem gondolnák, hogy mennyi szerepe van a betűtípusoknak, a Google azonban nagy hangsúlyt fektet a tipográfiára.
A jövőben tehát úgy láthatunk egyszerre több tartalmat a kijelzőn, hogy közben látszólag szellősebb hatása lesz a Keresőnek. A képernyő kihasználtsága egyik szélétől a másikig tart, a képek egyenletesen látszódnak, a találatok közötti árnyékos sáv pedig elvékonyodik. A keresőóriás a színek alkalmazásával sem szívbajoskodik, így ezentúl kiemeli a fontosabb találatokat, és ezáltal a lényeges információ mindannyiunkhoz gyorsabban eljuthat. A tervezőcsapat a megfelelő kiemelések megtervezésére szintén sok energiát fordított; a fentieken kívül a Google logójában is jól kivehető lekerekített vonalvezetés ugyancsak jobban megjelenik majd az alkalmazásban. A dizájnerek emellett arra is ügyeltek munkájuk során, hogy úgy hozzanak létre valami újat, hogy abból a felhasználók ne érzékeljenek túl sokat. Vagyis úgy legyen teljesebb az élményük, hogy nincs bennük a változások miatt fellépő frusztráció. A Google Kereső új verziója a következő hetekben minden felhasználóhoz eljut a frissítések által.
(Fotó: Pixabay,Google Blog)