Joe Biden, az Egyesült Államok elnöke az előző hónap végén nyújtotta be a 2022-es évre a költségvetési javaslatát. A pénzből (a teljes költségvetés 6 billió dollár szétosztásáról szól) 200 milliárd dollár jut az Amerikai Egyesült Államok Légierejének, akik egy úgynevezett „Justification Book”-ban részletezik ezen összeg tervezett felhasználását. Mint az Ars Technica írja, akad némi érdekesség is a dokumentum 305-306. oldalán, melyben a légierő azon terveiről esik szó, melynek keretében egy jelenlegi sok milliárd dolláros kereskedelmi befektetést vizsgálnának, amely célja a valaha volt legnagyobb rakéták kifejlesztése, amik teljesen újrahasznosíthatóak. Noha a Starship szó, illetve Musk vállalata, a SpaceX nem szerepel a szövegben, ám ahogy azt az Ars Technica említi: a leírt, jelenleg fejlesztés alatt járműnek a világon egyedül a szóban forgó Csillaghajó felel meg. Az is kiderül, hogy miért érdekli a légierőt annyira ez a jármű: az ok, hogy a Starship képes a Föld bármely pontjára egy órán belül 100 tonnányi szállítmányt eljuttatni.
A dokumentumból kiderül, hogy a légierő nem szállna bele a Csillaghajó fejlesztésébe anyagilag (ezt külön hangsúlyozzák is), viszont körülbelül 48 millió dollárt költenének arra az október 1-jével kezdődő pénzügyi évben, hogy vizsgálják és kifejlesszék ennek az eszköznek a katonai felhasználását technológiai és tudományos szempintból. Magyarán a légierő ezt a pénzt arra szánja, hogy a kereskedelmi projektként indult (és jelenleg is úgy futó) Starship projektet a saját céljaihoz igazítsa – ami persze nem jelenti, hogy a Starship a légierő birtokába kerül kizárólagosan, csak lesz egy ilyen célú felhasználása is. Ennek keretében fejlesztenének ki olyan terveket, melyek a rakéta gyors ki- és bepakolását, valamint a nem kiépített kilövési helyekről történő startokat teszik például lehetővé. Vizsgálnák azt is, hogy a Starship ponotsan milyen talajviszonyok közt képes a landolásra, és azt is, hogy miként lehetne egy adott helyszínt gyorsan a jármű landolására előkészíteni.
Mint a dokumentum írja, a Starship egy új, gyorsabb és olcsóbb megoldás lehet a jelenleg futó TRANSCOM stratégiai légihíd küldetésekben alkalmazott megoldásoknál. Ennek oka, hogy a SpaceX fejlesztése olcsóbban képes megoldani a gyors reagálású missziókat, miközben megfelel annak, hogy egy órán belül készen álljon a bevetésre. A USSTRANSCOM légihídjának gerincét jelenleg a Boeing C-17 Globemaster III adja, és ezeket 2020 elején alakították át úgy, hogy megfeleljenek az USA légügyi hatósága, az FAA által állított követelményeknek. A másik elterjedten szállításra használt gépet, a Lockheed C-5 Galaxy nehéz teherszállító repülőgépet pedig 2018-tól kezdtek újratervezni, hogy ezeknek a járműveknek 2040-nél is hosszabb ideig tarthasson a szolgálati ideje.
Magyarán egyik gép sem mai darab, és ami fontosabb: mind a kettőnek kifutópályára van szüksége. Ahogy azt pedig korábban írtuk (lenti cikk) a Starship tesztjei ugyan rengeteg látványos robbanással járnak, de ennek oka, hogy úgy készítik fel, hogy adott esetben olyan idegen égitesteken is tudjon landolni, ahol nem állnak rendelkezésre kiépített állások vagy kifutópályák. Ez a képesség pedig természetesen a Földön is jól jöhet éppen a katonai misszióknál, mivel 100 tonnányi rakomány szállítása esetén sem lenne szükség aszfaltcsíkra, ráadásul a Starship gyorsan odaér a kijelölt helyszínre.
Az elképzelésben tehát papíron akad ráció, más kérdés, hogy fest mindez a gyakorlatban, de a légierő éppen ezt a megvalósíthatóságot tervezi megvizsgálni tehát.