Egy év múlva érkezik a megfizethető napelemes autó Európába

2022 / 10 / 29 / Bobák Zsófia
Egy év múlva érkezik a megfizethető napelemes autó Európába
A Siont borító napelem panelek hetente több mint száz kilométerrel növelhetik az autó hatótávját a gyártó szerint, és a jármű akár otthoni tartalék áramforrásként is használható.

A német Sono Motors Sion modellje a Lightyear 0-tól eltérően, de a legtöbb napelemekkel felszerelt autóhoz hasonlóan a napelemeket csak kiegészítő rendszerként alkalmazza a jármű energiaellátására, önmagukban a panelek nem elegendőek ahhoz, hogy a mozgásban lévő autót, legyen bármilyen napfényes az idő, elegendő energiával lássák el, azonban a hatótáv növeléséhez így is jelentősen hozzájárulhatnak - a Sono Motors becslései szerint akár heti 112 kilométerrel többet tehet meg az autó ezzel a plusz forrással, mintha csak a kábelről tölthető akkumulátorokkal működne.

A panelek készítésében az egyik legfőbb szerepet a megfelelően könnyű, de strapabíró szerkezet kialakítása játszotta, ennek érdekében a cég saját fejlesztésű struktúrát állított elő, ami méhsejtes rácsozatba integrált egységekből épül fel. Ahogy azt Dominik Köhlein, a Sono napelemes rendszerért felelős vezetője elmondta, a Sion összesen 13 panelt tartalmaz (ezek 456 félcellából állnak össze), a legnagyobb ezek közül a motorháztetőn elhelyezett darab. Az 54 kWh-ás akkumulátor önmagában, egy feltöltéssel 305 kilométeres hatótávot tesz lehetővé és az autó maximális sebessége elérheti a 140 km/h-át.

A járműre már több tízezer megrendelés érkezett, de a finnországi Valmet Automotive Uusikaupunkiban található létesítményében zajló gyártás indulására csak 2023-ban lehet számítani, az első példányokat azonban már a jövő év folyamán kiszállítják a vásárlóknak a tervek szerint. A napelemes autó először Európában kerül forgalomba, de a cég az Egyesült Államokban való terjeszkedést is megkezdte egy New Yorktól Los Angelesig tartó bemutatkozó úttal. A Sion jelenlegi ára 29 900 euró (12 300 000 forint), ami más napelemes modellekkel összehasonlítva nem számít soknak: a Lightyear ára például tízszer ennyi, 300 000 euró körül mozog, az Aptera autója valamivel olcsóbb, 25 900 dollár (10 700 000 forint), de ez utóbbi egy kétüléses, háromkerekű, inkább sci-fibe illő különlegességnek számít, ami nagyban eltér a Sion "átlagos" autó formájától és nagyságától (a Sion 4,47*2,08 méteres, négyüléses jármű nagy tárhellyel).

A Sono Motors modelljének különlegessége, hogy a tulajdonosa akár spórolhat is a használatával, mivel parkolás közben a kétirányú töltési rendszernek és a Sono falra szerelhető boxának köszönhetően a házat is el lehet látni energiával a napelemes autót forrásként használva. A magyarázat szerint ez lehetőséget ad például arra, hogy a háztetőn lévő napelemekből származó energiafelesleget az autó akkumulátorában tárolva éjszaka visszatápláljuk azt az épület rendszerébe, egy alkalmazás segítségével pedig ki lehet számolni és be lehet állítani, hogy pontosan mennyi energiára lesz szükségünk a következő napi út megtételéhez és mennyi energia maradjon az akkumulátorban.

(Fotó: Sono Motors)


Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
Egy egyszerű megoldás, amivel végre ténylegesen kihasználhatod azt a sávszélességet, amiért fizetsz
A legtöbb ember valószínűleg nem is tud róla, de a sávszélességnek, amiért komoly pénzeket fizetnek az internetszolgáltatójuknak, csupán egy részét használják ki. Most mutatunk egy olyan megoldást, amivel ez a probléma egyszer s mindenkorra megoldható.
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Szülő–gyermek kapcsolatra alapuló közös programokkal – például golf- és vitorlásversenyekkel – igyekszik előmozdítani a generációváltás kérdését a Raiffeisen Bank. Az intézmény az egyre szélesebb körű banki és befektetési megoldások mellett olyan eseményeket is szervez, amelyeken a fiatalabbak és az idősebbek egyaránt jól érzik magukat, érdeklődésük összeér. A jelenünkben „turbósodó” generációváltás tematikájáról kérdeztük Bálint Attilát, a Raiffeisen Bank privátbanki üzletágának a vezetőjét.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.