A Business Insider információi szerint az első ilyen engedélyt a Nuro nevű cégnek állították ki, akik 2017 óta tesztelik az utakon a járműveiket, idén április óta pedig már biztonsági sofőr nélkül közlekednek az önvezető autóik. Az engedély birtokában a Nuro elsőként a Mountain View-i székhelyükhöz közeli területeken indítja el a szolgáltatást, így az ott lakók élelmiszereket, pizzát vagy akár gyógyszereket is rendelhetnek majd.
"Az első engedély kiállítása egy jelentős mérföldkő az autonóm járművek evolúciója szempontjából Kaliforniában" - mondta ezzel kapcsolatban Steve Gordon, a közlekedési hatóság igazgatója, aki hozzátette, továbbra is komoly hangsúlyt fognak fektetni arra, hogy a technológia biztonságos legyen. A Nuro kezdetben átalakított Toyota Priusokkal fogja végezni a kiszállítást, a tervek szerint viszont később pályára küldik majd a sajt fejlesztésű R2 járművüket is, ami olyannyira önvezető, hogy vezetőfülke sem található benne. Az R2 a gyári adatok szerint 56 km/h-s végsebességgel tud közlekedni, és a 360 fokos kamerák mellett radarral valamint hőérzékelő szenzorokkal térképezi fel a környezetét. A jármű az oldalán hirdetéseket is meg tud jeleníteni, amelyek a Nuro szerint igazodni fognak a környezethez, esőben például esernyőreklámok fognak látszani rajta.
A kaliforniai közlekedési hatóság tavaly jelentette be, hogy hamarosan lehet pályázni az engedélyekre, és a Nuro volt az első, aminek ténylegesen ki is adtak ilyen engedélyt. Az Egyesült Államokban hasonlóra eddig csak Arizonában volt példa, ahol a Waymo egy ideje már teljes értékű robottaxi-szolgáltatást üzemeltet Phoenix egy részén, igaz, ez a szolgáltatás egyelőre nem mindenki számára elérhető.