Óriási az Apple előnye a prémium okostelefonok piacán

2021 / 09 / 24 / Bobák Áron
Óriási az Apple előnye a prémium okostelefonok piacán
Bár az Apple globálisan már csak a harmadik legnagyobb gyártó a Samsung és a Xiaomi mögött, a 400 dollár feletti telefonok szegmensében továbbra sincs vetélytársuk.

A Counterpoint Research friss kutatása azt vizsgálta, hogy melyik gyártónak mekkora a részesedés a "prémium szegmensben", amit ebben az esetben elég tágan értelmeznek: a kutatás szerint minden 400 dollár feletti telefon prémiumnak számít, vagyis egy középkategóriás Samsung A52 telefon éppúgy befér ebbe a kategóriába, mint a tavalyelőtt bemutatott iPhone 11 (az iPhone SE viszont már nem).

A piackutató szerint a prémium telefonok szegmense 2021 második negyedévében jelentősen növekedett a tavalyi év azonos időszakához képest, ami nem is meglepő, hiszen tavaly a koronavírus-járvány a mobilpiacot is padlóra küldte. A 26%-os 46%-os növekedés legnagyobb nyertese az Apple volt, ami

a tavalyi 48%-os részesedését idén 57%-ra tornázta fel,

messze megelőzve a második helyen álló Samsungot, ami a prémium piacon mindössze 17%-os részesedéssel rendelkezik. Őket követi fej-fej mellett a Xiaomi valamint a nagyot bukó, de még így is 6%-os részesedéssel bíró Huawei, valamint az Oppo, ami mindösszesen már csak egy százalékkal van lemaradva a kínai riválisaitól. A kínai gyártók esetében érdemes megjegyezni, hogy míg a Huaweinek 17%-ról olvadt 6%-ra a részesedése, addig a Xiaomi egy éve még csak 4, az Oppo pedig mindössze 2%-os részesedéssel bírt a prémium telefonok piacán.


Az egyes gyártók globális piaci részesedése a prémium telefonok szegmensében 2020 második negyedévében (balra), valamint 2021 második negyedévében (jobbra) (Forrás: Counterpoint Research)

A számok megtévesztőek lehetnek, hiszen a Samsung részesedése például hiába csökkent más gyártókkal szemben, valójában így is 13 százalékkal több prémium telefont értékesítettek, mint tavaly ugyanebben az időszakban. A Counterpoint Research szerint a koreai gyártó visszafogott eredményeiben szerepet játszott, hogy júniusban kénytelenek voltak leállítani a vietnami gyárukat a koronavírus-járvány terjedése miatt, ugyanakkor az augusztusban bemutatott, a korábbiaknál olcsóbb Z Fold 3 és Z Flip 3 minden bizonnyal megdobja a részesedésüket az év második felében.

Letámadja a mobilpiacot 2021-ben a Samsung A Samsung a szokottnál jó másfél hónappal korábban, január közepén bemutatta az új S-szériás telefonjait, amik a Note halálhíréről szóló pletykákat is megerősíteni látszanak.

A Counterpoint régiók szerint is részletezte az egyes gyártók helyzetét, eszerint az Apple pozíciója mindenhol megingathatatlan, és Kínán kívül a Samsung második helye is mindenhol kőbe van vésve. A Huawei éppen Kínának köszönheti, hogy még versenyben van, hiszen itt még mindig második az Apple mögött, míg Európában például a dobogóra sem fért fel. Ez nem is meglepő, hiszen az amerikai embargó miatt komoly ellátási nehézségekkel küzdő gyártó az utóbbi időben főleg Kínára koncentrált, a június legvégén bemutatott (vagyis ezekbe az adatokba még nem beleszámító) P50-szériát is csak itt kezdték el értékesíteni egyelőre.

Európában a harmadik helyre a Xiaomi fért oda, ami szintén nem váratlan, hiszen bár a kontinensen 2021 második negyedévében darabszámban már ők adták el a legtöbb készüléket, a gyártó legnépszerűbb telefonjai egytől-egyig a Redmi-szériából kerülnek ki, amelynek árai bőven 400 dollár alatt kezdődnek.

A Counterpoint elemzői azt is megállapítottak, hogy globálisan az eladott készülékeknek csaknem a negyede került ki a prémium kategóriából, amelyen belül a 800 dollár feletti telefonokat összesítő ultra-prémium kategóriában volt a legnagyobb a növekedés. Ez jelentős részben az iPhone 12 Pro és Pro Max telefonok jó eredményeinek tudható be, amit az is jelez, hogy ebben a szegmensben az Apple 75%-os részesedéssel rendelkezik. Az elemzőcég szerint ennek oka az lehet, hogy a felhasználók a lezárások alatt jobban rá voltak szorulva a telefonjaikra, így hajlamosabbak drágább modelleket választani, emellett elképzelhető, hogy az otthoni munkából fakadó extra megtakarítások miatt több pénzt tudtak készülékvásárlásra fordítani.

A jelentés emellett azt is tisztán megmutatja, hogy a prémium szegmensben az 5G ma már telejen altalánossá vált: míg egy évvel ezelőtt csupán a készülékek 35%-a tudott csatlakozni 5G-hálózathoz, addig idén már az eladott telefonok 84%-a 5G-képes volt.

Javítás: cikkünk korábbi verziójában helytelenül állítottuk, hogy a prémium okotelefonok-piaca 26%-kal növekedett az előző év azonos időszakához képest, ez ugyanis a teljes okostelefon-piac növekedése volt. A prémium okostelefonok piaca ezzel szemben 46%-kal növekedett a Counterpoint Research adatai szerint.

(Borítókép: Don Arnold/WireImage/Getty Images)

További cikkek a témában:

A Xiaomi megelőzte az Apple-t, már ők a világ második legnagyobb mobilgyártója A Canalys piackutató friss adatai szerint 2021 második negyedévében a Xiaomi több telefont adott el, mint az Apple.

Megérkezett Magyarországra a világ negyedik legnagyobb mobilmárkája Bár az Oppo évek óta meghatározó szereplő a mobilpiacon, a kínai márkának egészen eddig nem volt hivatalos képviselete Magyarországon.

Átveheti a Xiaomi a Huawei helyét a mobilpiacon? A kiváló ár-érték arányú készülékeiről ismert Xiaomi a tavalyi évhez hasonlóan idén is egy olyan telefont mutatott be az év elején, aminek az ára alig marad el a nagy gyártók csúcskészülékeitől, azonban az Mi 11 esetében ennek már sokkal több értelme van.


Hello Szülő! Ha a gyereked nem tud valamit, akkor téged fog kérdezni. De ha te szülőként nem tudsz valamit, akkor kihez fordulsz?
A digitális kor szülői kihívásairól is találhattok szakértői tippeket, tanácsokat, interjúkat, podcastokat a Telekom családokat segítő platformján, a https://helloszulo.hu/ oldalon.
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Hogyan válasszunk külföldi egyetemet? És mennyibe fog ez kerülni a családnak?
Repül már a vén diák. Hová? Hová?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogyan vélekednek a magyarok a net veszélyeiről – és kik a leginkább fenyegetettek?
Hogy áll a magyar lakosság generációkra bontva a kiberbiztonsághoz? – Erről szól az ESET rendkívül átfogó felmérése, amelyből olyan meglepő eredmények is kiderülnek, hogy kik a romantikus csalások legfőbb célpontjai, miközben az adott csoport nem is nagyon ismeri ezt a fenyegetést.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.