A Strategy Analytics közleménye szerint a Xiaomi 12.7 millió, a Samsung 12 millió, míg az Apple 9.6 millió mobilt adott el áprilistól júniusig. A kínai gyártó hatvanhét százalékkal növelte részesedését, az Apple közel tizenhattal, míg a Samsung hét százalékos mínuszban zárt a tavalyi év azonos időszakához képest. A Huawei azzal, hogy nem építheti be a Google szolgáltatásait a készülékeibe, eltűnt a toplistáról - ez egy 2019-es amerikai kormányzati döntés eredménye, amelynek okairól és következményeiről többször írtunk a Rakétán.
A piackutató cég szerint a Xiaomi az orosz, az ukrán, a spanyol és az olasz sikereknek köszönheti első helyét, amelyek oka valószínűleg a jó ár-érték arány. A Samsung ezzel szemben "növekvő versenyben találta magát a prémium készülékeknél az Apple-lel, az olcsóbbaknál pedig a kínai gyártókkal", valamint "nem tudott előnyt kovácsolni a Huawei eltűnéséből". A koreaiak legjobban teljesítő mobiljai a Galaxy A sorozat 5G-s tagjai. Az Apple eladásai az iPhone 12 sorozat népszerűségének köszönhetően nőttek a Strategy Analytics szerint. A lista negyedik és ötödik helyezettje az Oppo és a Realme, amelyek ugyan együtt sem adtak el ötmillió mobilt, de száznyolcvan, illetve ezernyolcszáz százalékot nőttek egy év alatt.
A globális eladási versenyt még mindig a Samsung vezeti, ám a Xiaomi ott is megelőzte már az Apple-t, erről egy korábbi cikkünkben számoltunk be.