Ha hét éve megkérdeztünk volna valakit, hogy meglepik-e a fenti ígéretek, valószínűleg azt válaszolta volna, hogy semmiképp. Hiszen a "rejtélyes startup", ahogyan akkoriban a Magic Leapet emlegették, már 2014 októberében is kapott nagyjából félmilliárd dollárt, akkor még a Google-től. 2016-ban a Wired már a "világ legforróbb startupja"-ként aposztrofálta a céget, bár a terméküket még akkor sem látta senki. Pedig az a hír járta, hogy annyira meggyőzően fogják tudni ötvözni azt, amit valóban látunk, és azt, amit a számítógép beleilleszt, hogy végre küszöbön áll a kiterjesztett valóság forradalma. Egészen 2018 augusztusáig kellett várni a Magic Leap One megjelenésére, ami több mint kétezer dollárba került, és a legtöbb kritikus nem volt vele igazán megelégedve - olyannyira, hogy a Gizmodo egyenesen átverésnek nevezte a fejlesztői konferenciájukat.
A tavaly nyáron csatlakozott új vezérigazgató, Peggy Johnson igyekezett irányba állítani a céget. Most megjelent blogposztjában arról ír, hogy "robosztus szellemi termék portfóliót" és "diverz, jól teljesítő csapatot" talált a Magic Leapnél, annak ellenére, hogy néhány hónappal azelőtt, hogy aláírt volna, ezer főt kellett elküldenie a vállalatnak. Johnson legfontosabb döntése az volt, hogy leszűkítette a termék célcsoportját: amíg egy ilyen szemüveg több mint félmillió forintba kerül, logikusnak tűnik inkább a vállalati ügyfelekre összpontosítani. Bejegyzése szerint az Ericsonnál a gyártási folyamatokon csiszolnak a Magic Leap One segítségével, de szemészek és biztosítási kárfelmérők is dolgoznak a kütyükkel. A munkatársak távképzése, a szerelők és karbantartók vizuális információkkal segítése a legtöbbet hangoztatott ígéretei a kiterjesztett valóságnak. A Microsoft HoloLens-ét és a Google Glass-t szintén nem civileknek szánják, olyannyira, hogy előbbire még az amerikai hadsereg is szemet vetett. Az Apple sokat pletykált AR / VR sisakjáról is úgy hírlik, hogy több mint egymillió forintba fog kerülni, így meglepő lenne, ha otthoni használatra terveznék.
Az, hogy sikerül-e valódi előrelépést jelentő, ráadásul "egész nap viselhető" AR szemüveget készítenie a Magic Leapnek, egyelőre kérdés. Az viszont biztos, ahogyan Peggy Jonhson is idézi, hogy szakértők szerint az AR / VR piac hatalmas növekedés előtt áll. Akár része lesz ennek a Magic Leap, akár nem.