Óriási előrelépést ígér a kiterjesztett valóság területén a Magic Leap. Újra

2021 / 10 / 17 / Pőcze Balázs
Óriási előrelépést ígér a kiterjesztett valóság területén a Magic Leap. Újra
A Magic Leap bejelentette a "legkisebb, legkönnyebb és legnagyobb látóterű", vállalati ügyfeleknek szánt AR-szemüveget, a Magic Leap 2-t, miután nyilvánosságra hozták, hogy ötszázmillió dollárnyi befektetéshez jutottak. Sokan mégis szkeptikusak, ami, ismerve a cég történetét, nem meglepő.

Ha hét éve megkérdeztünk volna valakit, hogy meglepik-e a fenti ígéretek, valószínűleg azt válaszolta volna, hogy semmiképp. Hiszen a "rejtélyes startup", ahogyan akkoriban a Magic Leapet emlegették, már 2014 októberében is kapott nagyjából félmilliárd dollárt, akkor még a Google-től. 2016-ban a Wired már a "világ legforróbb startupja"-ként aposztrofálta a céget, bár a terméküket még akkor sem látta senki. Pedig az a hír járta, hogy annyira meggyőzően fogják tudni ötvözni azt, amit valóban látunk, és azt, amit a számítógép beleilleszt, hogy végre küszöbön áll a kiterjesztett valóság forradalma. Egészen 2018 augusztusáig kellett várni a Magic Leap One megjelenésére, ami több mint kétezer dollárba került, és a legtöbb kritikus nem volt vele igazán megelégedve - olyannyira, hogy a Gizmodo egyenesen átverésnek nevezte a fejlesztői konferenciájukat.

Egy nagy váltással és ezer kirúgott alkalmazottal később

A tavaly nyáron csatlakozott új vezérigazgató, Peggy Johnson igyekezett irányba állítani a céget. Most megjelent blogposztjában arról ír, hogy "robosztus szellemi termék portfóliót" és "diverz, jól teljesítő csapatot" talált a Magic Leapnél, annak ellenére, hogy néhány hónappal azelőtt, hogy aláírt volna, ezer főt kellett elküldenie a vállalatnak. Johnson legfontosabb döntése az volt, hogy leszűkítette a termék célcsoportját: amíg egy ilyen szemüveg több mint félmillió forintba kerül, logikusnak tűnik inkább a vállalati ügyfelekre összpontosítani. Bejegyzése szerint az Ericsonnál a gyártási folyamatokon csiszolnak a Magic Leap One segítségével, de szemészek és biztosítási kárfelmérők is dolgoznak a kütyükkel. A munkatársak távképzése, a szerelők és karbantartók vizuális információkkal segítése a legtöbbet hangoztatott ígéretei a kiterjesztett valóságnak. A Microsoft HoloLens-ét és a Google Glass-t szintén nem civileknek szánják, olyannyira, hogy előbbire még az amerikai hadsereg is szemet vetett. Az Apple sokat pletykált AR / VR sisakjáról is úgy hírlik, hogy több mint egymillió forintba fog kerülni, így meglepő lenne, ha otthoni használatra terveznék.

Az, hogy sikerül-e valódi előrelépést jelentő, ráadásul "egész nap viselhető" AR szemüveget készítenie a Magic Leapnek, egyelőre kérdés. Az viszont biztos, ahogyan Peggy Jonhson is idézi, hogy szakértők szerint az AR / VR piac hatalmas növekedés előtt áll. Akár része lesz ennek a Magic Leap, akár nem.

További cikkek a témában:

Egész nap mozizhatunk az Nreal új okosszemüvegével Az Nreal Air kisebb, könnyebb és olcsóbb is, mint a tavaly bemutatott Nreal Light, a képességeit viszont kicsit visszametszették annak megfelelően, hogy mire van szüksége a felhasználóknak.

Az idegen nyelvű szövegeket is azonnal lefordítja a Xiaomi okosszemüvege A Google Glass óta várunk rá, hogy vajon milyen lesz az okosszemüvegek következő generációja, a Xiaomi pedig most mutatott rá egy egészen életképesnek tűnő megoldást.

Kamerával felszerelt okosszemüveget dobott piacra a Facebook A Ray-Ban Stories keretében elhelyezett két kamerával videókat és fotókat készíthetünk, amiket rögtön fel is tölthetünk a netre.


Izgalmasra sikerült a robotkutya részvétele a Szárított Datolyaszilva Maratonon
Izgalmasra sikerült a robotkutya részvétele a Szárított Datolyaszilva Maratonon
Ha van felesleges négy és fél óránk, akár végig is nézhetjük a történelmi maratont, amelyet először teljesített egy robotkutya.
Csődbe ment a cég, ami piacra dobta a világ első hajlítható kijelzős telefonját
Csődbe ment a cég, ami piacra dobta a világ első hajlítható kijelzős telefonját
A Royole FlexPai örökre beírta magát az okostelefonok történelmébe, de a gyártója nem igazán tudott profitálni abból, hogy a Samsungot és a Huaweit is megelőzték.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.