Orosz mérnökök UFO alakú léghajókat terveztek, 600 tonnát is megemelhetnek majd

2021 / 03 / 22 / Justin Viktor
Orosz mérnökök UFO alakú léghajókat terveztek, 600 tonnát is megemelhetnek majd
Az Aerosmena nevű orosz cég óriási teherszállító léghajókat építhet 2024-re, melyek megszólalásig hasonlítanak a sztereotip, mondhatni klasszikus UFO designra.

Mégis repülhetnek majd UFO-k az égen

Az Airship Initiative Design Bureau Aerosmena (AIDBA) egy orosz léghajógyártó cég, mely csészealj alakú, akár 600 tonna hasznos teherrel is megbirkózó repülő teherhajókat indítana 2024-ben. A koncepció mögött a tavaly koronavírus fertőzésben elhunyt repülőgép-tervező, Orfey Kozlov állt, aki olyan teherszállító léghajó-családot tervezett, mely terepen végzett kirakodási műveletek végrehajtására is képes lehet a földi infrastruktúrától függetlenül. A léghajó ennek során egyszerűen lebeghet majd a föld felett és a rakományt egy lift-rendszer segítségével engedheti le maga alá.

"Az áruk szállítását ezzel a kialakítással egyszerű háztól házig rendszer szerint hajtják végre, amely segít csökkenteni a logisztika és a raktárak költségeit. Az Aerosmena teherhajó repüléssel töltött óránkénti költsége körülbelül egy nagyságrenddel lehet alacsonyabb, mint egy szállító repülőgépé” - mondta el Szergej V. Bendin, az Aerosmena vezérigazgatója az Interesting Engineeringnek.

Az Aerosmena léghajócsaládjának csak az első darabja lesz a tervezett lencse-alakú Orfey AIDBA léghajó. Orosz közlés szerint a koncepció a thermal ballastnak nevezett hőeloszláson valamint a fejlett kormányzási és pilóta-rendszeren alapul majd.

A léghajók akár 8000 km hatótávolsággal is rendelkezhetnek, 250 kilométer per órás sebességgel.

Számítógépes szimuláció

A tervezők repülő csészealj-forma speciális aerodinamikai jellemzőire építenek, melyet TsAGI szélcsatornájában teszteltek és fejlett matematikai modellezéssel hoztak létre. A léghajó designját és műrepülésének lehetséges manővereit számítógépes szimulációkkal is tesztelték. Az Aerosmen család léghajói 20, 60, 120, 200, 400, 600 tonna szállítási kapacitással készülnek majd.

Az UFO-szerű alak megkönnyítheti az oldalszélben történő manőverezést és leszállást, a hagyományosabb, szivar alakú hajótestet használó léghajókhoz képest, ami elérhetővé teheti a nehezen megközelíthető területeket is számottevő súlyú hasznos teher célba juttatása mellett.

A csészealj segíthet a természeti katasztrófák során, például erdőtüzek eloltásában vagy a hasznos terhek hegyvidéki területre juttatásában. A hajótest két gázzal töltött tartályt is tartalmaz, melyek az emelőerőt szolgálják. A 600 tonna teherbírású modellnek 620 ezer köbméter héliumra lesz szüksége a lebegéshez.

A felhajtóerőt emellett nyolc helikoptermotor kipufogógáza adja majd, ami 200 Celsius fokig melegített levegővel tölti meg a központi gáztartályt a hajó belsejében, hogy az megemelhesse a terhét. Bendin elmondta, hogy először a 60 tonnás változat kerülhet megépítésre, majd a repülési teljesítményadatok kiértékelése után jöhetnek a nagyobb teherbírású változatok. 

Az Aerosmena CEO-ja szerint akár személyszállításra alkalmas változat is készülhet, mely világ körüli luxusutazásra is képes lehet, repülő szállodaként funkcionálva. Ezzel gyakorlatilag a léghajózás visszatérne oda, ahol a múlt század húszas-harmincas éveiben volt a Zeppelin korában. Ma sem az Különösen az Aerosmena az egyetlen olyan vállalat, ami merít a technológiai nosztalgikus múltjából. A Google társalapítója, Sergey Brin is léghajócégbe fektetett, és saját típust fejlesztenek.

(Forrás: InterestinEngineering Kép: Aerosmena)

Ez is érdekelhet:

Hidrogéncellákkal fog működni a Google-alapító óriási, segélyeket szállító léghajója Egy álláshirdetésből derült fény a titokra.

Stadion méretű léghajók vihetnek közelebb a mindenki számára elérhető űrutazáshoz Az elmúlt években számtalanszor hallhattunk arról, hogyan fogják a a SpaceX, a Virgin Galactic és más cégek forradalmasítani az űrturizmust, de olyan ötlettel még nem találkoztunk, mint amilyet a Space Perspective most bejelentett.

Sikeres tesztrepülésen van túl a KLM forradalmi repülőgép-projektjének modellje A Flying V bebizonyította, hogy tud repülni. Innentől kezdve a megépítése már csak évek és dollármilliók kérdése.


 


Itt tart ma a szexipar, nézz körül a Vágyaim.hu-nál, milyenek 2024-ben az okos-szexeszközök!
memoQ Lányok napja: a pályaválasztásról – nem csak lányoknak
Véget ért a memoQ Lányok napja, ami 2019 óta segíti a pályaválasztás előtt álló lányokat, hogy igazán kiteljesedjenek karrierjükben.
memoQ Lányok napja: a pályaválasztásról – nem csak lányoknak
memoQ Lányok napja: a pályaválasztásról – nem csak lányoknak
Véget ért a memoQ  Lányok napja, ami 2019 óta segíti a pályaválasztás előtt álló lányokat, hogy igazán kiteljesedjenek karrierjükben. Szenzitíven és nyitottan álltak a fiatalokhoz, kérdezték őket a digitális trendekről is: a TikTok az új YouTube, a Facebook régóta a boomereké, chatelni pedig már csak Instagramon szokás – beszámoló
Az Intel olyan nagy teljesítményű szuperszámítógépet épített, amilyet rajta kívül csak egy gyártónak sikerült eddig
Az Intel olyan nagy teljesítményű szuperszámítógépet épített, amilyet rajta kívül csak egy gyártónak sikerült eddig
Az Aurora a világ második exaflopos szuperszámítógépe, de a Frontiert nem sikerült megszorongatnia.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.