Orosz mérnökök UFO alakú léghajókat terveztek, 600 tonnát is megemelhetnek majd

2021 / 03 / 22 / Justin Viktor
Orosz mérnökök UFO alakú léghajókat terveztek, 600 tonnát is megemelhetnek majd
Az Aerosmena nevű orosz cég óriási teherszállító léghajókat építhet 2024-re, melyek megszólalásig hasonlítanak a sztereotip, mondhatni klasszikus UFO designra.

Mégis repülhetnek majd UFO-k az égen

Az Airship Initiative Design Bureau Aerosmena (AIDBA) egy orosz léghajógyártó cég, mely csészealj alakú, akár 600 tonna hasznos teherrel is megbirkózó repülő teherhajókat indítana 2024-ben. A koncepció mögött a tavaly koronavírus fertőzésben elhunyt repülőgép-tervező, Orfey Kozlov állt, aki olyan teherszállító léghajó-családot tervezett, mely terepen végzett kirakodási műveletek végrehajtására is képes lehet a földi infrastruktúrától függetlenül. A léghajó ennek során egyszerűen lebeghet majd a föld felett és a rakományt egy lift-rendszer segítségével engedheti le maga alá.

"Az áruk szállítását ezzel a kialakítással egyszerű háztól házig rendszer szerint hajtják végre, amely segít csökkenteni a logisztika és a raktárak költségeit. Az Aerosmena teherhajó repüléssel töltött óránkénti költsége körülbelül egy nagyságrenddel lehet alacsonyabb, mint egy szállító repülőgépé” - mondta el Szergej V. Bendin, az Aerosmena vezérigazgatója az Interesting Engineeringnek.

Az Aerosmena léghajócsaládjának csak az első darabja lesz a tervezett lencse-alakú Orfey AIDBA léghajó. Orosz közlés szerint a koncepció a thermal ballastnak nevezett hőeloszláson valamint a fejlett kormányzási és pilóta-rendszeren alapul majd.

A léghajók akár 8000 km hatótávolsággal is rendelkezhetnek, 250 kilométer per órás sebességgel.

Számítógépes szimuláció

A tervezők repülő csészealj-forma speciális aerodinamikai jellemzőire építenek, melyet TsAGI szélcsatornájában teszteltek és fejlett matematikai modellezéssel hoztak létre. A léghajó designját és műrepülésének lehetséges manővereit számítógépes szimulációkkal is tesztelték. Az Aerosmen család léghajói 20, 60, 120, 200, 400, 600 tonna szállítási kapacitással készülnek majd.

Az UFO-szerű alak megkönnyítheti az oldalszélben történő manőverezést és leszállást, a hagyományosabb, szivar alakú hajótestet használó léghajókhoz képest, ami elérhetővé teheti a nehezen megközelíthető területeket is számottevő súlyú hasznos teher célba juttatása mellett.

A csészealj segíthet a természeti katasztrófák során, például erdőtüzek eloltásában vagy a hasznos terhek hegyvidéki területre juttatásában. A hajótest két gázzal töltött tartályt is tartalmaz, melyek az emelőerőt szolgálják. A 600 tonna teherbírású modellnek 620 ezer köbméter héliumra lesz szüksége a lebegéshez.

A felhajtóerőt emellett nyolc helikoptermotor kipufogógáza adja majd, ami 200 Celsius fokig melegített levegővel tölti meg a központi gáztartályt a hajó belsejében, hogy az megemelhesse a terhét. Bendin elmondta, hogy először a 60 tonnás változat kerülhet megépítésre, majd a repülési teljesítményadatok kiértékelése után jöhetnek a nagyobb teherbírású változatok. 

Az Aerosmena CEO-ja szerint akár személyszállításra alkalmas változat is készülhet, mely világ körüli luxusutazásra is képes lehet, repülő szállodaként funkcionálva. Ezzel gyakorlatilag a léghajózás visszatérne oda, ahol a múlt század húszas-harmincas éveiben volt a Zeppelin korában. Ma sem az Különösen az Aerosmena az egyetlen olyan vállalat, ami merít a technológiai nosztalgikus múltjából. A Google társalapítója, Sergey Brin is léghajócégbe fektetett, és saját típust fejlesztenek.

(Forrás: InterestinEngineering Kép: Aerosmena)

Ez is érdekelhet:

Hidrogéncellákkal fog működni a Google-alapító óriási, segélyeket szállító léghajója Egy álláshirdetésből derült fény a titokra.

Stadion méretű léghajók vihetnek közelebb a mindenki számára elérhető űrutazáshoz Az elmúlt években számtalanszor hallhattunk arról, hogyan fogják a a SpaceX, a Virgin Galactic és más cégek forradalmasítani az űrturizmust, de olyan ötlettel még nem találkoztunk, mint amilyet a Space Perspective most bejelentett.

Sikeres tesztrepülésen van túl a KLM forradalmi repülőgép-projektjének modellje A Flying V bebizonyította, hogy tud repülni. Innentől kezdve a megépítése már csak évek és dollármilliók kérdése.


 


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
A META AI-ja azt állítja, gyereke lett
A META AI-ja azt állítja, gyereke lett
Aki ráadásul egyszerre nagyon tehetséges és fogyatékkal élő is.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.