A Tesla feje és mérnökei a cég negyedéves pénzügyi beszámolója alkalmával beszéltek a futurisztikus elektromos pickup jövőjéről és jelenéről – a megbeszélés teljes leirata itt olvasható. A fejlesztők elmondása alapján a jármű jelenleg alfa fázisban létezik, vagyis a kocsi architektúrájával kapcsolatos alapvető mérnöki teendők lezárultak. Ugyanakkor a Cyberturck esetén újra kell definiálni az egész gyártási folyamatot, ám ettől függetlenül még idén átléphetnek a béta fázisba.
Ezt követően Musk vette át a szót, aki elmondta, hogy a nehézséget a tömeggyártásra történő átállás okozza. Elmondása szerint egy prototípus vagy pár darab elkészítése eléggé könnyű, ám amint átáll valaki a nagyüzemi termelésre, már nehézségek merülnek fel – hiszen ez esetben az egész folyamat csak annyira lesz gyors, mint a leglassabb eleme. A Tesla feje példaként az aktuális negyedévet érintő nehézséget hozta fel, tehát hogy hiányzott a biztonsági öveket, valamint a légzsákokat irányító modul – ez csak egyetlen apró alkatrész, viszont minden autónak szüksége van rá, így ez a sanghaji és a fremonti gyártásra egyaránt kihatással volt, és az sem számított, hogy a cég 17 különböző modelt kínál, mivel egy alapvető alkatrészről van szó.
A Cybertruck és a Tesla Semi elektromos kamion esetén például a chiphiánnyal is meg kell küzdeni. Musk hozzátette azt is, hogy kérdésként sokszor megkapja, hogy miért nem kezd akkor a Tesla chipgyártásba, de egy ilyen átállás a legjobb esetben is újabb 12-18 hónapot jelentene. Természetesen lehet készíteni kevés darabszámú járművet is, de ez ellene megy a tömegtermelés gazdasági realitásának, vagyis így egyetlen jármű jóval drágább lenne, akár 1 millió dollárba is kerülhetne.
A másik nehézséget a következő generációs, 4680 jelzésű akkumulátor okozza, amely köré mind a Cybertruck, mind pedig a Semi épül. Ez az energiaforrás Musk szerint már elég megbízható, hogy járművekben alkalmazzák, legalábbis limitált darabszámban – a nehézség pedig ebben az esetben is a tömegtermelésre történő átállás okozza. Ugyanakkor 2022-re fel fog pörögni az akkumulátorgyártás, de ez persze fokozatosan zajlik az év során, ám még ha a Tesla saját gyártását nem is számítjuk, a vállalat beszállítói már önmagukban kétszer annyi akksit fognak leszállítani jövőre, mint idén. Összességében Musk szerint a Cybertruck kapcsán a legtöbb nehézséget az okozza, hogy egy teljesen új architektúráról beszélünk, a Tesla feje azonban hozzátette azt is, hogy nagyszerű termék lesz a végeredmény, az sem kizárt, hogy ez lesz a cég mindenkori legjobb termékbe, melybe rengeteg, alapvetően új tervezési elképzelés került beépítésre.
A mostani megbeszélésen nem cáfolták a jármű megjelenésének idei céldátumát, a Semi azonban átcsúszott 2022-re. Musk korábban a Twitteren utalt rá, hogy elképzelhetőnek tartja, hogy a Cybertruck megbukik, de azt sem bánná, mert annyira imádja ezt a kocsit – természetesen ezt a bejegyzést nem árt értőn olvasni, hiszen részben legalábbis nyilván retorikai fogsáról van szó.