Ez nem csoda, hiszen a Porsche neve gyakorlatilag egybeforrt a kultikus 911-gyel, a merészségében a Tesla Cybertruckkal vetekedő elektromos egyterűről pedig inkább egy japán gyártó ugrana be elsőre az embernek.
A Vision Renndiens-tet még 2018-ban alkották meg a Porsche mérnökei, és bár egyáltalán nem meglepő, hogy a koncepciót nem követte egy sorozatgyártásra érett modell, az azért kicsit furcsa, hogy csak most tárták a világ elé. Az autógyártók általában szívesen dicsekednek el a merészebbnél merészebb koncepciókkal, de a Porsche csak a most kiadott Porsche Unseen nevű könyvben rántotta le a leplet az elektromos egyterűről, másik tizennégy, 2005 és 2019 között tervezett koncepcióval együtt.
A Renndienst-et a Porsche valóban meg is építette, és bár a teljesítményéről nem közöltek adatokat, annyit azért elárultak róla, hogy a hatszemélyes kocsiban a sofőr középen ül, az utastér pedig modulárisan változtatható. A T1-es Volkswagen Transporter magastetős változata által ihletett Renndienst nemcsak belül, de kívül is igen sok egyedi elemet vonultat fel, elég csak az első fényszórójára vagy az oldalsó ablakaira nézni.
"Arra, hogy egy márka folyamatosan fejlődjön, kétféle lehetőség van" - mondta el Michael Mauer, a Porsche főtervezője arról, hogy miért is született meg a Renndienst. "Vagy folyamatosan, lépésről lépésre fejleszted a termékeidet, de ebben a folyamatban nehéz igazán innovatívnak lenni. Vagy szabad utat adsz a kreativitásodnak, engeded, hogy a gondolataid a jövőbe kalandozzanak, aztán visszakanyarodsz a holnapra."
Videón is látható a Mercedes jövőautója, amit úgy terveztek, mintha egy élőlény lenne
A Sony autója még az utasok hangulatát is érzékeli
1600 kilométert tesz meg egy töltéssel a hidrogénnel hajtott szupersportautó