Putyin szupertitkos páncélvonata, amivel szinte kizárólag utazik a háború óta

2023 / 02 / 22 / Felkai Ádám
Putyin szupertitkos páncélvonata, amivel szinte kizárólag utazik a háború óta
Az orosz elnök 2021 tavasza óta használja ezt a száguldó erődöt, elmondjuk, mit lehet tudni róla, és a hozzátartozó állomásokról.

Mint azt a Popular Mechanics írja a Dossier Center nyomozására hivatkozva, Vlagyimir Putyin 2021 tavasza óta a hosszabb távú utazásira szinte kizárólag a biztonsági technológiákkal alaposan felszerelt vonatával utazik. Korábban már mi is írtunk arról, hogy a nyilvános információk alapján mit lehet tudni arról, miként védik az orosz elnök életét.

Így védik Vlagyimir Putyin életét Autók, testőrök és egy régi hagyomány a feudális uralkodók idejéből, melyek mind Putyin testi épségét szavatolják.

A vonat tehát ezen védelmi rendszer része, és az orosz elnök 2021 ősze óta szinte kizárólag ezzel utazik hosszabb távolságra – és mint azt a Dossier Center újságírói megjegyzik: ez volt az az időszak, amikor az orosz hadsereg aktívan készülni kezdett Ukrajna inváziójára. A háború kitörése óta pedig Putyin mind gyakrabban választja ezt a közlekedési módot, különösen ha a Valdajban található kedvenc birtokára kíván eljutni.

A vonat számtalan előnnyel bír a többi utazási módhoz képest. Ezek egyike, hogy a repülőgépekkel ellentétben a vonatokat nem lehet valós időben követni, mivel az ilyesmire nem akad szolgáltatás. Egy másik ok lehet, hogy Putyin kedvenc birtokai a Fekete-tenger partján találhatóak, ám itt épp a háború miatt elég kockázatos repkedni. Arról nem is szólva, hogy a vonat elég kényelmes, az információk szerint akad rajta hálókocsi, valamint külön vagon a kísérő személyzetnek és egy speciális, kommunikációs célokra fenntartott vagon is. Ennek segítségével Putyin épp úgy képes a fegyveres erőkkel tartani a kapcsolatot, mint az amerikai elnök az Air Force One fedélzetén.

Kívülről a páncélozott vonat első pillantásra akár teljesen hétköznapi vonatnak is tűnhet, ámbár már itt akad néhány feltűnő különbség: például négy tengely helyett hat található rajta, ráadásul a vagonokat nem egy, hanem több mozdony húzza, a tetőn pedig speciális felszerelés van elhelyezve – ezek a kommunikációhoz szükséges antennák. Mint azt Michael Scott Doran, a Hudson Intézet nemzetközi politikával foglalkozó szakértője írja a Twitteren, a vonat megkülönböztetett prioritást élvez – ez azt jelenti, hogy a menetrendet úgy igazítják, hogy a páncélvonat mindig teljes sebességgel haladhasson a pályán.

Az újságírók kiderítették, hogy a különvonat a Grand Service Express cég tulajdona – ezt a vállalatot egy olyan offshore céggel hozták korábban összefüggésbe, amely Jurij Kovalcsukhoz, az orosz elnök munkatársához és Mihail Rabinovics üzletemberhez, Kovalcsuk ismerőséhez köthető. Putyint csak egyszer fényképezték le a páncélvonaton még 2012-ben, mielőtt a vonat egy nagyobb javításon esett át. A vonat külsejéről készült fényképeket hivatalosan soha sem tettek közzé.

Az újságírók becslései szerint egyébként a vonat valamivel több, mint 1 milliárd orosz rubelbe (nagyjából 13,5 millió amerikai dollárba) kerülhet.

A PM a Proyekt oknyomozó oldalra hivatkozva azt is megemlíti, hogy Putyin összes rezidenciájához vezet vasúti vonal, és az állomásokat úgy alakították, hogy az elnöknek minél kevesebbet kelljen repülni – ideértve tehát a rövidebb, az állomástól a rezidenciáig tartó helikopteres utakat is. Ennek megfelelően a legtöbb megállót eleve titokban építették, a Proyekt azonban beszámolt egy olyan fegyveresen őrzött állomásról, amely Putyinnak az említett Valdajban található háza közelében fekszik, és amely állomáshoz helikopteres leszálló is tartozik.

(Kép: Twitter/Mike)


1 éves ROADSTER előfizetés + Renoir – A Festő és Modelljei kiállítás páros belépőjegy: 12 990 Ft
Válassz egyet a ROADSTER magazin szuper előfizetési ajánlatai közül!
Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
A Toyota két új, elektromos koncepcióautót mutatott be
A Toyota két új, elektromos koncepcióautót mutatott be
A két új, kifejezetten európai piacra szánt elektromos autó két éven belül kereskedelmi forgalomba kerül a gyártó ígérete szerint.
Hidrogénbuszokkal utazhatunk decembertől néhány helyen az országban
Hidrogénbuszokkal utazhatunk decembertől néhány helyen az országban
Két darab, hidrogént fogyasztó, vízpárát eregető busz indult el próbaüzemben, hat magyar város közlekedésében próbálják ki őket.
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.