A párizsi ChangeNOW kiállításon bemutatott autó csak a nevében emlékeztet a korábbi Scenic-ekre, hiszen a 2024-ben érkező járművet családi egyterű helyett már crossoverként álmodták meg a tervezői. A CMF-EV platformra épülő autó a hajtásrendszer tekintetében komoly hasonlóságot mutat a Renault Megan E-Tech-kel, hiszen a 215 lóerős elektromos motor és a 40 kWh-s akkumulátor is egyezik, ám a Scenic a későbbiekben - várhatóan 2030-tól - kiegészül egy 16 kW-os üzemanyagcellás rendszerrel is, ami a hatótáv növelésére szolgál.
A H2-Tech névre keresztelt rendszernek köszönhetően az autó feleakkora akkumulátorcsomaggal is ugyanolyan távolságot képes megtenni, ami jelentős súlymegtakarítást eredményez, de a Renault szerint a hidrogénes autók az évtized végére már arra is képesek lehetnek, hogy akár 800 kilométert is megtegyenek töltés nélkül. Az üzemanyagcella másik előnye, hogy az ilyen autókat semmivel sem telik több időbe újratankolni, mint a hagyományos benzines vagy dízelautókat, ezt a Scenic esetében a Renault Group és a Plug Power által létrehozott Hyvia töltőállomásain tehetik majd meg a tulajdonosok.
Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója a bemutatón arról beszélt, hogy a Scenic Vision nem csak a hajtásrendszerével kíméli a környezetet, a fenntarthatóság a tervezésnél is fontos szempont volt. Ennek eredményeképpen az autó 70%-ban újrahasznosított anyagokból készült, az életciklusa végén pedig állítólag 95%-ban újrahasznosítható lesz. Konkrét példaként említették, hogy az autó ülése és a szőnyeg is újrahasznosított műanyagból készült, míg a festéshez olyan anyagot használtak, amit a légkörből kivont szén-dioxidból állítottak elő.
A Scenic Vision nem csak a hidrogénes hajtás miatt lett érdekes, hiszen a tervezők még koncepcióautóhoz képest is igencsak szabadjára engedték a fantáziájukat. A kocsi az arcfelismerő kamerarendszernek köszönhetően automatikusan nyílik, amikor a tulajdonos a közelébe ér, az előre nyíló, “öngyilkos” ajtajait pedig a B-oszlop helyén elhelyezett Renault embléma megnyomásával lehet kinyitni.
Bent egy meglehetősen egyedi, szögletes kormányt találunk, amit pulzusmérővel is felszereltek, így az autó képes érzékelni, ha a sofőr túlságosan kimerült. A szélvédő alatt egy kijelző fut végig a műszerfalon, ami az autó elején elhelyezett kamerák képét képes megjeleníteni, eltüntetve a motorháztetőt, és jelentősen kitágítva a sofőr látóterét.
A központi kijelző mellett az autóban 10 darab kisebb kijelző is van, amelyek szabadon konfigurálhatók és olyan funkciók állítására használhatók, mint a zene, a klíma vagy a navigáció. A Renault minden ülést ellátott hangszórókkal és mikrofonnal is, így az autó képes felerősíteni az utasok hangját, hogy az mindenki számára jól hallható legyen. Sőt, a Scenic Visionben a beszélgetéshez még csak meg sem kell fordulnunk, hiszen a hátul ülőket szintén egy kamera veszi, amelynek képe megjeleníthető a központi kijelzőn.
(Renault Group, Gizmodo, Motor1, Fotó: Renault)