Teherszállításra áll át a Virgin Hyperloop, kirúgták a dolgozók felét

2022 / 02 / 22 / Palotai Nándor
Teherszállításra áll át a Virgin Hyperloop, kirúgták a dolgozók felét
Csaknem a teljes munkaerejének a felét, 111 dolgozóját bocsájtotta el a Virgin Hyperloop, miután már nem tűnt kifizetődőnek élő utasokkal számolniuk a Covid-járvány miatt.

Az amerikai Virgin Hyperloop az egyik vezető vállalat, ami a vákuumvasutak fejlesztését illeti: bár több cég is fejleszti az Elon Musk által újra előtérbe hozott koncepciót, a légmentes csőben, mágneses levitáció elvén lebegő gyorsvasutat, a Virgin Hyperloop volt az első, amely 2020-ban még embereket is sikeresen szállított, igaz, csak a tervezett 1000 km/óra körüli végsebesség töredékével. Az eredetileg Hyperloop One néven futó vállalat 2017-ben még azt ígérte, hogy 2020-ra már működő hyperloopok lesznek szerte a világban, azonban ez mind a mai napig nem teljesült. Talán emiatt, illetve a túl kevés befektető miatt is, a Virgin Hyperloop profilt váltani kényszerül, ezzel egyidejűleg pedig a vállalat csaknem felétől, 111 dolgozótól is búcsút vesznek - számolt be róla a The Verge.

A Financial Timesnak nyilatkozott szóvivő szerint a leépítések segítenek a cégnek abban, hogy a vállalat költséghatékonyabb, agilisabb módon reagáljon a felmerülő kihívásokra. A szóvivő szerint az áruszállításra való átállás legfőképpen a Covid-járványnak, illetve az emiatt veszélybe került, vagy akadozó ellátási láncoknak köszönhető. A vállalat döntése a pandémia következtében drasztikusan lecsökkent az utasforgalom mellett annak is köszönhető, hogy csomagok szállításához közel sem kell annyi biztonsági előírásnak megfelelni, mint az élő utasok esetében, ezzel pedig hatalmas összegeket lehet megspórolni mind a tervezés, mind a jövendőbeli üzemeltetés során is.

A Virgin Hyperloop vállalatban 76%-os tulajdonrésszel rendelkezik az Egyesült Arab Emirátusokhoz köthető DP World. A két cég már 2018-ban, a Forster + Partners építészirodával közösen mutatta be a Dubajban megépítésre váró teherszállító-hyperloop koncepcióját, a DP World Cargospeedet.

A Virgin Hyperloop már tárgyal Szaúd-Arábiával arról, hogy ezutóbbi kormánya a cég vákuumvasútjával kötné össze egymással a kikötőváros Dzsiddát és a fővárost, Rijádot. A DP World tájékoztatása szerint a Virgin Hyperloop még további 15 potenciális partnerrel folytat tárgyalásokat logisztikai célú vákuumvasutak építéséről.

A vákuumvasút ötletén nem csak a Virgin Hyperloop dolgozik: hasonló kötöttpályás koncepciót fejleszt a Hardt Hyperloop is, melyet tavaly 15 millió eurós támogatásban részesített az Európai Bizottság. Igaz, ez utóbbi cég még kitart az emberek utaztatása mellett, bár a Virgin Hyperloophoz képest még nem tudtak felmutatni hasonló sikereket. A verseny részese még a HyperloopTT is, ráadásul ez utóbbi cég tavaly nyáron már bemutatta a rendszerük kifejezetten szállítmányozási célra szánt verzióját, ezáltal egyértelmű versenytársává válva a Virgin Hyperloop csapatának.

(Fotó: Virgin Hyperloop)


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Gyors és olcsó: hatalmas, felfújható űrállomásokat bocsátanak fel két éven belül
Gyors és olcsó: hatalmas, felfújható űrállomásokat bocsátanak fel két éven belül
A Max Space stadion méretű, de olcsón és könnyen telepíthető űrállomásokat ígér. A 2026-ban fellőtt első modult követően pedig ilyenekben élhetnek az emberek majd a Holdon, és aztán a Marson is.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.