A japán vállalat 2018-ban kezdett bele az eVTOL fejlesztésébe, ami leginkább az Airbus első prototípusára, a Vahanára emlékeztet: a Tetra Mk5-nek az orránál és a farkánál is egy hosszú szárny helyezkedik el, erre került az a 32 rotor, amelyek a magasba emelik a gépet (emellett van egy propeller az Mk5 hátulján is).
A gépet 13,5 kWh-s akkumulátorcsomag működteti, amelynek segítségével a gyártó szerint akár 160 km/h-s sebességgel is tud repülni egy órán keresztül, vagyis a hatótávolsága nagyjából 160 kilométer. A 8,6 méter széles, 6,1 méter hosszú és 2,5 méter magas repülő pilóta nélkül mindössze 450 kilogrammot nyom, a biztonság érdekében pedig redundáns rendszerekkel és ejtőernyővel is ellátták.
A mostani teszteken az Mk5 egyelőre távirányítással, pilóta nélkül repült a kaliforniai Byron repülőtér környékén, a cég tájékoztatása szerint viszont már a következő hónapokban megkezdik a pilótával végzett teszteket, aki joystickkel és fly-by-wire elektronikus vezérléssel irányíthatja majd a gépet. Ahogy fentebb említettük, az Mk5-öt kit plane-ként tervezik árulni, vagyis mindenki otthon szerelheti össze magának, de ahhoz, hogy repülhessünk is vele, természetesen az illetékes légügyi hatóság jóváhagyására is szükség lesz. Ha minden a tervek szerint alakul, a gépet a jövő év végén már el is kezdik kiszállítani a megrendelőknek, akik a cég honlapján akár már most is előrendelhetik az Mk5-öt.
(Borítókép: Tetra)