Megkezdődtek az otthon összeszerelhető légitaxi tesztjei

2021 / 10 / 11 / Bobák Áron
Megkezdődtek az otthon összeszerelhető légitaxi tesztjei
Az úgynevezett kit plane-ek, vagyis az otthon összeszerelhető repülők évtizedes hagyományokra tekintenek vissza, viszont multikopterből eddig még nem készült ilyen. Ezen szeretne változtatni a Tetra nevű startup, akik az Mk5 nevű, egyszemélyes gépükkel már a tesztfázisnál járnak.

A japán vállalat 2018-ban kezdett bele az eVTOL fejlesztésébe, ami leginkább az Airbus első prototípusára, a Vahanára emlékeztet: a Tetra Mk5-nek az orránál és a farkánál is egy hosszú szárny helyezkedik el, erre került az a 32 rotor, amelyek a magasba emelik a gépet (emellett van egy propeller az Mk5 hátulján is).

A gépet 13,5 kWh-s akkumulátorcsomag működteti, amelynek segítségével a gyártó szerint akár 160 km/h-s sebességgel is tud repülni egy órán keresztül, vagyis a hatótávolsága nagyjából 160 kilométer. A 8,6 méter széles, 6,1 méter hosszú és 2,5 méter magas repülő pilóta nélkül mindössze 450 kilogrammot nyom, a biztonság érdekében pedig redundáns rendszerekkel és ejtőernyővel is ellátták.

A mostani teszteken az Mk5 egyelőre távirányítással, pilóta nélkül repült a kaliforniai Byron repülőtér környékén, a cég tájékoztatása szerint viszont már a következő hónapokban megkezdik a pilótával végzett teszteket, aki joystickkel és fly-by-wire elektronikus vezérléssel irányíthatja majd a gépet. Ahogy fentebb említettük, az Mk5-öt kit plane-ként tervezik árulni, vagyis mindenki otthon szerelheti össze magának, de ahhoz, hogy repülhessünk is vele, természetesen az illetékes légügyi hatóság jóváhagyására is szükség lesz. Ha minden a tervek szerint alakul, a gépet a jövő év végén már el is kezdik kiszállítani a megrendelőknek, akik a cég honlapján akár már most is előrendelhetik az Mk5-öt.

(Borítókép: Tetra)

További cikkek a témában:

Az Airbus bemutatta az új légitaxiját A világ legnagyobb repülőgépgyártója egyelőre csak prototípusok szintjén kísérletezik a légitaxikkal, de egyre inkább közelednek ahhoz, hogy beérjen az öt éve elkezdett munka.

Kínában már sorozatban gyártják a légitaxikat Amíg a nyugati gyártók egyelőre csak a prototípusoknál tartanak, a kínai Ehang már nagyüzemben gyártja az Ehang 216 és VT30 légitaxikat a yunfui gyárában.

Egyre jobban érik az első légitaxi-szolgáltatás elindulása A héten a Volocopter és a Joby Aviation is komoly eredményekről számoltak be, amelyek alapján reálisnak tűnik a 2023-as, 2024-es céldátum.


Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Így lettek a szexuális játékszerekből digitális kütyük
Lassan már senkit sem lep meg, hogy egy intim segédeszköznek legalább olyan jól kell tudnia csatlakoznia a wifihez vagy egy telefonhoz, mint a viselőjéhez, használójához.
Már repülhet is a fúziós űrhajtómű
Már repülhet is a fúziós űrhajtómű
Felével növeli meg a tolóerőt ez a régi-új technológia.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.