Az Airbus 2016-ban kezdte el fejleszteni az első légitaxiját Vahana néven, azóta pedig több különböző koncepciót is bemutattak. A CityAirbus első verziója 2019-ben emelkedett először a magasba, tavaly nyáron pedig már nyilvánosan is tesztelték, mielőtt nekiláttak volna a következő generációs légitaxi fejlesztésének.
A most bemutatott CityAirbus NextGen jóval kecsesebb, mint a korábbi modell, ránézésre leginkább a Hyundai és az Uber által kifejlesztett S-A1 gépre hasonlít, amit a tavalyi Consumer Electronics Shown mutattak be. Az előző CityAirbushoz képest jelentős különbség, hogy az új modellnek már szárnyai és vezérsíkja is van, és a nyolc elektromos hajtású rotor is egészen máshogy van elhelyezve a gépen. A CityAirbus NextGen a gyártó szerint egyszerre négy utast tud majd szállítani 80 kilométeres távolságra, legfeljebb 120 km/h-s sebességgel repülve, vagyis ebben nincs komoly változás a korábbi modellhez képest.
Mivel a CityAirbus - ahogy azt a neve is mutatja - elsősorban lakott területek, városok felett közlekedne, a gyártó nagy hangsúlyt fektetett rá, hogy a gép a lehető leghalkabb legyen, ezt pedig sikerült is elérni: a következő generációs légitaxi még fel- és leszállás közben is legfeljebb 70 decibeles zajjal terheli a környezetét, repülés közben pedig a rotorok által keltett zaj 65 decibel körül mozog, vagyis halkabb, mint mondjuk egy átlagos porszívó.
Az Airbus tervei szerint a CityAirbus NextGen először 2023-ban fog a levegőbe emelkedni és 2025-re kaphatja meg az utasok szállításához és a légi forgalomban való részvételhez szükséges engedélyeket.
(Fotó: Airbus)