Az Airbus bemutatta az új légitaxiját

2021 / 09 / 23 / Bobák Áron
Az Airbus bemutatta az új légitaxiját
A világ legnagyobb repülőgépgyártója egyelőre csak prototípusok szintjén kísérletezik a légitaxikkal, de egyre inkább közelednek ahhoz, hogy beérjen az öt éve elkezdett munka.

Az Airbus 2016-ban kezdte el fejleszteni az első légitaxiját Vahana néven, azóta pedig több különböző koncepciót is bemutattak. A CityAirbus első verziója 2019-ben emelkedett először a magasba, tavaly nyáron pedig már nyilvánosan is tesztelték, mielőtt nekiláttak volna a következő generációs légitaxi fejlesztésének.

A most bemutatott CityAirbus NextGen jóval kecsesebb, mint a korábbi modell, ránézésre leginkább a Hyundai és az Uber által kifejlesztett S-A1 gépre hasonlít, amit a tavalyi Consumer Electronics Shown mutattak be. Az előző CityAirbushoz képest jelentős különbség, hogy az új modellnek már szárnyai és vezérsíkja is van, és a nyolc elektromos hajtású rotor is egészen máshogy van elhelyezve a gépen. A CityAirbus NextGen a gyártó szerint egyszerre négy utast tud majd szállítani 80 kilométeres távolságra, legfeljebb 120 km/h-s sebességgel repülve, vagyis ebben nincs komoly változás a korábbi modellhez képest.

Mivel a CityAirbus - ahogy azt a neve is mutatja - elsősorban lakott területek, városok felett közlekedne, a gyártó nagy hangsúlyt fektetett rá, hogy a gép a lehető leghalkabb legyen, ezt pedig sikerült is elérni: a következő generációs légitaxi még fel- és leszállás közben is legfeljebb 70 decibeles zajjal terheli a környezetét, repülés közben pedig a rotorok által keltett zaj 65 decibel körül mozog, vagyis halkabb, mint mondjuk egy átlagos porszívó.

Az Airbus tervei szerint a CityAirbus NextGen először 2023-ban fog a levegőbe emelkedni és 2025-re kaphatja meg az utasok szállításához és a légi forgalomban való részvételhez szükséges engedélyeket.

(Fotó: Airbus)

További cikkek a témában:

Így fog kinézni a jövő városa, ahol mindenki repülő autóval közlekedik Ne szárnyas fejvadászbeli neon-disztópiát képzeljünk el, inkább valóban élhető high-tech megapoliszokat. Az Airbus és az MVRDV közreműködésével készült tervek bemutatják, hogy is nézhet majd ki a nem is olyan messzi jövő látképe.

Kínában már sorozatban gyártják a légitaxikat Amíg a nyugati gyártók egyelőre csak a prototípusoknál tartanak, a kínai Ehang már nagyüzemben gyártja az Ehang 216 és VT30 légitaxikat a yunfui gyárában.

Szinte a semmiből robbant be az egyik legígéretesebbnek tűnő légitaxi A Joby Aviation első ízben közölt videót arról, ahogyan az elektromos légi járművük a levegőbe emelkedik, ez alapján pedig simán hihetőnek tűnik, hogy 2024-re már légitaxi-szolgáltatást fognak üzemeltetni.


Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
Ez az USA másik hatodik generációs vadásza, amiről eddig alig lehetett hallani
A közismert, és jelenleg szünetelő NGAD mellett a haditengerészet is fejleszt egy hatodik generációs vadászt – de mit lehet tudni erről a rejtélyes repülőről?
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Hatótáv-csúcsot döntött az új elektromos Mercedes
Az előző csúcstartó a huszonnégy órás teszten a Porsche Taycan volt.
Ezek is érdekelhetnek
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.