Mondhatni, hogy a kilövésre nem egy svájci óramű pontosságával került sor, hiszen eredetileg 14 évvel korábban, már 2007-ben tervezték feljuttatni ezt a modult. A Russian Multipurpose Research Module (MLM), vagy más néven: Nauka 13 méter hosszú, a legszélesebb pontján az átmérője 4,3 méter, és 20 tonnát nyom. Miután rácsatlakoztatják a Nemzetközi Űrállomásra, 70 köbméterrel toldja majd meg annak lakható belterét. A modulban kutatási állomások is megtalálhatóak, de emellett akad benne egy tartalék ágy a kozmonautáknak, sőt még egy új vécével, oxigén-rendszerrel, valamint egy olyan szerkezettel, amely a vizeletet vízzé alakítja is fel lett szerelve.
A Naukát olyan régen kezdték el tervezni, hogy eredetileg a Zarya-modul tartalékának szánták – ez utóbbi az ISS legelső modulja volt, és még 1998-ban lőtték fel. Közben a Nauka két évtizedet töltött a Földön, és lassanként eljárt felette az idő. 2013-ban a Hrunyiscsev Gépgyárban, ahol a modult építették, például fémszilánkokat kellett eltávolítani a Nauka üzemanyagrendszeréből, sőt felmerült az is, hogy lecseréljék a tartályokat modernebbekre, de erről a tervről végül is letettek. A műszaki gondok mellett a büdzsé is késleltette a modul fellövését. Utoljára egyébként az oroszok 2010-ben küldtek nagyobb részt az ISS-re, ez volt a 6 méter hosszú Rassvet, melyet az egyik utolsó amerikai űrsikló juttatott fel.
A Naukával együtt jut fel az európai fejlesztésű, 11 méteres robotkar, az ERA (European Robotic Arm), amely az első robotizált műszer lesz, amely az állomás orosz felén teljesít szolgálatot. Az ERA is olyan régóta készült el, hogy raktárban tárolták, és néha elővették, hogy teszteljék a műszereit. A kar 8 tonnányi teher 5 mm-es precizitással történő mozgatására képes, és az űrséták alatt akár az űrhajósokat is lehet ezzel "pakolni".
A kilövés tegnap sikeresen lezajlott, és a Nauka elvált a Bajkonurból kilőtt Proton-M rakétától, és megkezdte önálló vezérléssel 8 napos útját a Nemzetközi Űrállomás felé: a dokkolásra július 29-én kerülhet sor. Ugyanakkor még a csatlakozás előtt az űrhajósoknak el kell távolítania a Pirs dokkolómodult a Zvezda modulról, mivel a Nauka az előbbi helyére kerülne. A Pirs eltávolítását egyébként már az előző hónapban előkészítették több űrséta során. Miután a Pirs elválik az ISS-től, részben elég majd az atmoszférában, ugyanakkor darabok behullhatnak a Csendes-óceánba 4 órával az űrállomásról történő lecsatlakozást követően.
(Kép: Roszkoszmosz)

Panamera Sport Turismo E-Hybridek
Minden, amit a Panamera tud, plusz még több. Ötszemélyes utastér óriási csomagtartóval és kategóriaelső variálhatósággal. Tisztán elektromos közlekedés vagy éppen 680 lóerő – amire Önnek éppen szüksége van.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne E-Hybridek
A mindentudó. Családbarát SUV benzines V6-os vagy V8-as motorral a kimagasló teljesítmény és konnektorról is tölthető elektromotorral a kiemelkedő hatékonyság és tisztaság jegyében. A Porsche, amely nem ismer határokat.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Cayenne Coupé E-Hybridek
A sportautó a terepjárók között. A Cayenne Coupé nem köt kompromisszumokat, de még érzelmesebb kapcsolatot teremt. A 462 vagy 680 lóerős konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc már csak hab a tortán.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR
Panamera E-Hybridek
A V6-os vagy V8-as benzines turbómotor már önmagában elképesztő menetteljesítményeket hoz, de itt elektromotor is csatlakozik hozzájuk. Az eredmény: akár 680 lóerő és kimagasló sportosság. A luxus alapfelszereltség.
IRÁNY A KONFIGURÁTOR