Az E956-ot, avagy az Alfa-X-et azzal a céllal fejlesztette ki a JR Eastnek a Hitachi és a Kawasaki, hogy ezen a prototípuson kísérletezzék ki azokat a technológiákat, amelyeket később majd a forgalomba szánt Sinkanszen vonatokon is alkalmaznak, amelyek a tervek szerint akár 360 km/h-s sebességet is képesek lesznek elérni. A prototípus valamivel ennél is gyorsabb, hiszen elméletben akár 400 km/h-val is képes haladni, igaz, a Sendai és Morioka közötti, 177 kilométeres tesztszakaszon ennél valamivel lassabb, 382 km/h-s végsebességet ért el.
Hogy mennyire precíz tervezést igényel egy ilyen vonat megalkotása, azt jól jelzi, hogy a tíz kocsiból álló vonat első és utolsó kocsija eltérő formatervezést kapott. Míg az első kocsi, amely akkor található a vonat elején, amikor a szerelvény déli irányba halad, egy 16 méter hosszú orral lett felszerelve a légellenállás csökkentése érdekében, a tizedik kocsi, ami északi irányú haladásnál kerül a vonat elejére, 22 méteres orral rendelkezik.
Ilyen sebességnél nem egyszerű feladat megoldani a szerelvény lelassítását, amelynek érdekében az Alfa-X-et elektromágneses fékekkel szerelték fel, emellett a vonat tetején is található egy aerodinamikus fékrendszer, ami szintén besegít a fékezésbe. A vonatot ezen kívül speciális lengéscsillapítókkal is ellátták, amely nem csak a függőleges, de a vízszintes mozgásokat is képes kiegyenlíteni, így akár egy esetleges földrengésnél is biztosítja, hogy a vonat a pályán maradjon.
(Japan Times, Borítókép: N100teda/Wikimedia Commons)