A Facebook újított a VR szemüvegén, hogy a viselése kevésbé legyen zavaró a többi ember számára

2021 / 08 / 08 / Bobák Zsófia
A Facebook újított a VR szemüvegén, hogy a viselése kevésbé legyen zavaró a többi ember számára
A Facebook új VR szemüvegének célja, hogy szorosabbra fűzze a kapcsolatot a virtuális és valóságos világ között és lehetővé tegye, hogy akár egész nap viselhető legyen az eszköz.

A Facebook Reality Labs kutatója, Nathan Matsuda egy VR szemüvegben töltött nap után állt elő az új koncepció, a Fordított Passthrough (Reverse Passthrough ) ötletével, amely a Quest szemüvegek Passthrough+ nevű alkalmazásával mutat hasonlóságot, tulajdonképpen annak kiterjesztett verziója. A Passthrough+ kamerák segítségével lehetővé teszi, hogy az Oculus Quest viselője ne szakadjon el a körülötte zajló történésektől miközben az eszközt használja, mivel a kijelző mutatja a környezete képét is.

A Facebook azonban azon dolgozik, hogy a VR és AR készülékeket a mindennapok szerves részévé avassa, és célja, hogy a használatuk olyan hétköznapi esemény legyen, mint egy egyszerű napszemüveg viselése, ezért nem elégszenek meg az ilyen egyirányú információközvetítéssel, azt is meg szeretnék oldani, hogy a VR szemüveg viselője ne keltsen távoli, idegen benyomást a körülötte tartózkodóban és így könnyebben interakcióba léphessenek vele. Hogy ezt a célt mennyire sikerül majd megvalósítani a Reverse Passthroughval, az kérdéses, de a Reality Labs vezető tudósának, Michael Abrashnak a véleménye az elmúlt két év során pozitívan változott róla, ezért elképzelhető, hogy a termék fejlesztett verziója kijut majd a labor falai közül és elérkezik a nagyközönséghez is.

A technológia egyszerű módszerrel működik: a szemüveg belső oldalán elhelyezett kamerák élő felvételt készítenek a felhasználó szemeiről, amit aztán a külső 3D kijelzőkre közvetítenek. A kijelzők az élethűbb hatás érdekében egyfajta holografikus megjelenítési technikával, a mikrolencsés light field (fény-tér) megjelenítéssel funkcionálnak, amelynek köszönhetően a kijelzőn látható kép perspektívája változik a külső szemlélő mozgásával. A problémát egyelőre a hardver jelenti, mivel a szemüveg, ahogy a Facebook videóján is látható, meglehetősen vaskos a belepakolt technika miatt: legbelül egy LED felület, kívül egy LCD kijelző és a mikrolencsék, közötte pedig kamerák, tükrök és egy belső LCD is elhelyezésre került.

A szemüveg viselése a feltalálója szerint megoldja azt az általa is tapasztalt problémát, miszerint a VR szemüvegben dolgozók (vagy, a jövőben, abban élők) nehezen tudnak kommunikálni a környezetükkel, mivel a beszélgető társaik nem tudják a metakommunikációs jeleket, a mimikát vagy szemmozgást érzékelni. A jövőben esetleg metaverzummá váló közösségi média platform egyik alapvetően szükséges kiegészítője lesz majd a virtuális valóságba belépést engedő szemüveg, vagy sisak, így a Facebook kutatói a továbbiakban már nem csak az Oculus Questen, hanem különféle holografikus optikai kijelzők fejlesztésén is dolgoznak, bár a még immerzívebb élményt biztosító agy-gép interfész megalkotását egyelőre jegelték.

(Fotó: Facebook)

További cikkek a témában:

Végre mosolyoghatunk is a virtuális valóságban A virtuális valóság nagy fejlődésen ment keresztül azóta, hogy az Oculus csaknem egy évtizeddel ezelőtt bemutatta a Rift sisak első fejlesztői verzióját, ám aki mostanában használt ilyen eszközt, az tudja, hogy még mindig nagyon messze áll attól az ideális állapottól, amikor majd különbséget sem tudunk tenni a virtuális és a valódi világ között. A HTC által most bemutatott Facial Tracker egy apró, ám annál fontosabb lépés ebbe az irányba.
A Sony szerint nem mostanság lesz a VR-technológia komolyan vehető kiegészítő Jim Ryan, a Sony Interactive Entertainment vezérigazgatója egy interjúban arról is beszélt, hogy mi a véleménye arról, hogy a Microsoft felvásárolta a Bethesdát.
Házimozi az arcodon: íme a legkülöncebb VR-szemüveg, a Cinera Edge A Cinera Edge nem kevesebbet ígér, mint hogy egy komplett IMAX mozit költöztet egyenesen az arcunkra.


Ismerd meg a ROADSTER magazint!
AUTÓK - DESIGN - GASZTRO - KULT - UTAZÁS - TECH // Ha szereted a minőséget az életed minden területén, páratlan élmény lesz!
Autót vennél mostanában? Nézz bele a PLAYER AUTÓTESZT ROVATÁBA!
Minden friss és izgalmas autót kipróbálunk, amit csak tudunk, legyen az dízel vagy elektromos, olcsó vagy luxus, kétszemélyes vagy kisbusz!
Lezajlott az első, óceánon átívelő hologramtalálkozó
Lezajlott az első, óceánon átívelő hologramtalálkozó
Három nagy telekommunikációs cég munkatársai megtartották az első transzatlanti hologrammeetinget 5G kapcsolat segítségével.
Mesterséges intelligencia alapú, képzeletbeli embereket kreál a Meta, amelyekkel beszélgethetünk
Mesterséges intelligencia alapú, képzeletbeli embereket kreál a Meta, amelyekkel beszélgethetünk
A Meta a Quest 3 megjelenésével egyre inkább elmossa a határokat a valódi és virtuális világ között, de a mesterséges intelligencia rendszereket több módon is felhasználja.
HELLO, EZ ITT A
RAKÉTA
Kövess minket a Facebookon!
A jövő legizgalmasabb cikkeit találod nálunk!
Hírlevél feliratkozás

Ne maradj le a jövőről! Iratkozz fel a hírlevelünkre, és minden héten elküldjük neked a legfrissebb és legérdekesebb híreket a technológia és a tudomány világából.



This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.